اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان:

اتحاد و انسجام زمینه‌های شکل گیری طوایف در انقلاب اسلامی بود/ تأثیر انقلاب بر احیای ارزش‌های اسلامی

اتحاد و انسجام زمینه‌های شکل گیری طوایف در انقلاب اسلامی بود/ تأثیر انقلاب بر احیای ارزش‌های اسلامی
محمد ناظری گفت: دستیابی به اتحاد و انسجام اسلامی که زمینه ساز شکل گیری تیره و طایفه های بزرگ بود از وجود شهدا و به برکت رهبری و انقلاب اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان شامگاه گذشته در همایش همبستگی طایفه کول و گرامیداشت شهدای طایفه که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، بیان کرد: هدف این همایش همبستگی وحدت انسجام که از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی می باشد،و گرامیداشت ۲۳ لاله خفته در خون از طایفه با اصالت هراتی و کول می باشد.
 
وی افزود: باید به طایفه با اصالت کول که برخی از آنان سه فرزند شهید تقدیم انقلاب کردند افتخار کرد، در یکی از بازدیدها مادرشهیدی ولایت مدار گونه از انقلاب، نظام و امامین انقلاب سخن گفتند که نماینده عالی دولت کمر خم کرد و بوسه بر چادر این مادر زد، این افتخاری برای همه مردم سیستان و بلوچستان و طایفه کول است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: طایفه کول نه تنها در سیستان بلکه در خراسان، مازندارن، گلستان و غرب کشور این طایفه با اصالت هستند در هرات افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان امروز طایفه بزرگ کول ساکن هستند و جمعیت بی‌شماری از این طایفه در این کشورها با همین نام و نشان و طایفه وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نشست ها به برکت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: به برکت شهدا، انقلاب و رهبری امروز تیره های مختلف طایفه بزرگ کول که بخشی از تیره ملاعلی، نظری، شیرزائی، لواسانی، هراتی، عالی، علیمراد دلارامی و جلیلی و ارباب می باشند، در کنار هم متحد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,

 
ناظری گفت: انقلاب اسلامی ما حادثه ای بسیار بزرگ در قرن بیستم بود که علاوه بر تحولی عظیم و شگرفی در ایران اسلامی، بازتاب و دستاوردهای جهانی داشت، با احیا تفکر دینی به ویژه در صحنه سیاست و جامعه و اداره زندگی بشری بسیاری از تئوری ها اصولی که در آن زمان اکتیو و خدشه ناپذیر تلقی کرده بودند مورد چالش قرار داد و این از برکات انقلاب اسلامی است.
 
وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی مبدا تحولات عظیمی در صحنه های مختلف، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شد، این انقلاب سرآغاز الهام بخش بسیاری از حرکت های ضد استعماری و نهضت های آزادی بخش و استکبار ستیز قرار گرفت، و امروز می بینیم که بعد از چهار دهه و بیش از نیم قرن همچنان بزرگترین دشمن استکبار، استعمار و صهیونیست بین الملل است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: دشمنان ما که منافع خود را در نتیجه این تحول عظیم و این انقلاب دینی در تهدید و مخاطره می دیدند نتواستند تحمل کنند و با بکارگیری تمام توان و همه امکانات کوشیدند و فعالیت کردند که این انقلاب متوقف یا از مسیر خارج و نابود کنند.
 
وی با بیان اینکه این انقلاب با شعارهای همچون اسلامیت، جمهوریت، استقلال، آزادی ماهیتی کاملا دینی دارد، تشریح کرد: در عمل انقلاب اسلامی ایران نه مدل های غربی و لیبرالیستی مبنای خود قرار داد نه ساختارهای شرقی و سوسیالیستی پذیرفت بلکه تمام نهادهای حکومتی در تمام ابعاد جامعه حتی سیاست را متناسب با آموزه های دینی و اسلامی تعریف و طراحی کرده است.
 
ناظری ادامه داد: در چنین شرایطی قدرت های بزرگ سلطه گر به خصوص استکبار جهانی و امریکای جهانخوار، شوروری سابق با همه اختلاف ها و تضادها در سیاست و راهبردها و جنگ سرد بین آنها برقرار بود برای اینکه بتوانند انقلاب اسلامی ما را سرکوب کنند با هم به وحدت رسیدند.
 
وی اظهار کرد: در مجامع جهانی و بین المللی از هیچ کوششی این دو ابر قدرت جهان دریغ نکردند شاید بتوانند این انقلاب را نابود کنند و نمونه بارز در هشت سال دفاع مقدس بود که با وجود توطئه ها، ترفندها و تهاجم خارجی خنثی کند و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و همه زیر سایه هوشیاری و استقامت امام و امت انقلابی بود این نکته بسیار مهمی است.
 
وی با بیان اینکه برای ایستادگی انقلاب مولفه هایی را باید سرلوحه قرار داد بیان کرد: اولین مولفه نیاز بصیرت است یعنی شناخت پیدا کنیم حق را از باطل بشناسیم در گرد و غبار فتنه ها گرفتار نشویم امروز اگر دشمن با ابزار ماهواره و جنگ نرم به سراغ ما آماده است باید بصیرت داشته باشیم تحت تاثیر القاعات دشمن قرار نگیریم.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان ادامه داد: دومین شناخت ماهیت ارکان، اصول و ارزش های بوجود آورنده این انقلاب هستند که امروز بیش از گذشته دشمن روی این موضاعات کار می کند و نسل جدید و جوان باید آگاه شوند؛ ماهیت یعنی ماهیت دینی و انقلابی، ارکان یعنی ولایت فقیه، استقلال آزادی و وقتی شناختیم مقابله آگاهانه و قاطعانه با آفت ها و آسیب هایی که موجودیت این انقلاب تهدید می کند این آمادگی کسب کنیم.
 
ناظری با اشاره به سومین مولفه تصریح کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب که در این چهار دهه بدست آمده و دشمن به گونه ای عمل می کند که نسل جوان ما در جریان قرار نگیرند و همه باید با تاسی از ارواح طببه شهدا و انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس با هوشیاری و آمادگی هر چه بیشتر برای پیکار با دشمنان آماده نگه داریم و با حضور آگاهی بخش خودمان و جوانان و زمینه های نفوذ و استهاله انقلاب و شکل گیری انحرافات خطرناک دشمن که شبانه روز کار می کند همه آگاه شوند و در توطئه ها و دسیسه های مختلف اعم از جنگ سرد، جنگ نیمه سخت و نیمه سخت و تهاجم فرهنگی موفقیت نداشتند به جنگ شناختی ادارکی روی آوردند.
 
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه