اخبار داغ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حاکمیت باید حقوق مردم را در اقتصاد رعایت کند

حاکمیت باید حقوق مردم را در اقتصاد رعایت کند
عبدالملکی گفت: در اقتصاد مردمی حقوقی برای مردم در بخش‌های مختلف وجود دارد که باید توسط دولت تعریف و رعایت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با حضور مجازی در نخستین همایش ملی "مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی" در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: درون زایی، برون گرایی، عدالت محوری، دانش بنیان بودن و مردمی بودن از ویژگیهای اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی اضافه کرد: مردمی بودن از اصول اساسی در مدیریت اسلامی است و اساس فعالیتهای اقتصادی مبتنی بر عملکرد مردمی است.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از حدود ۲۰۰ سال قبل، دولتها دخالت و حضور زیادی در اقتصاد دارند و حتی گاه متولی تولید و توزیع نیز بوده‌اند لذا اقتصاد از مردمی بودن فاصله گرفته است.

,

عبدالملکی افزود: در اقتصاد مقاومتی تکالیف و حقوقی برای مردم تعریف شده است و مردم در اقتصاد نسبت به کل جامعه مسوولیت و تکالیفی دارند و نیاز جامعه در این بخش اهمیت دارد.

,

وی اضافه کرد: وظیفه دولت در اقتصاد، ساماندهی امور و فراهم کردن زمینه برای استفاده از ظرفیت مردمی است و درست نیست که بار اقتصاد بر دوش مردم باشد اما حقوقی نداشته باشند.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اقتصاد تورمی بخش زیادی از حقوق مردم و قدرت خرید مردم از بین می‌رود و اگر اقتصاد مردمی داشته باشیم باید حقوق مردم توسط حاکمیت تعریف و رعایت شود.

,

عبدالملکی افزود: استفاده از کالاهای خارجی فرصت شغلی کارگران داخلی را از بین می‌برد و مردم تکلیف دارند در حوزه مصرف از تولید داخلی استفاده کنند.

,

وی با تاکید بر فراهم سازی فرصت حضور مردم در اقتصاد ادامه داد: فرایند صدور مجوزها برای مردم بسیار دست و پا گیر است و در حوزه صدور مجوزها بخشی از حقوق مردم ضایع می‌شود.

,

نخستین همایش ملی "مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی" روز پنجشنبه به همت پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه