اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

هدف اصلی از اجرای طرح مدیریت ارز، عادلانه سازی یارانه هاست/ دولت سیزدهم، ضامن ترک فعل دولت های گذشته شد

هدف اصلی از اجرای طرح مدیریت ارز، عادلانه سازی یارانه هاست/ دولت سیزدهم، ضامن ترک فعل دولت های گذشته شد
زهرا اسلامی نیا با بیان اینکه موضوع حذف ارز ترجیحی مطرح نیست، گفت: هدف اصلی دولت از اجرای طرح مدیریت ارز، مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا اسلامی نیا کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه با دستور رهبری و همراهی مجلس جراحی اقتصادی دولت با موفقیت انجام می شود، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: "همگان به دولت کمک کنند، دولت مسئولیت سنگینی دارد و همه باید همراهی کنند تا دولت موفق شود."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: مجلس همکاری خوبی با اجرای این طرح دارد و اعلام نموده است در صورتی که دولت نیازمند ترمیم بودجه باشد، بودجه ترمیم می شود.
,
 
,
رئیس جمهور با جدیت و قاطعیت درصدد اجرای طرح است
, رئیس جمهور با جدیت و قاطعیت درصدد اجرای طرح است,
 
,
اسلامی نیا افزود: رئیس جمهور کار را با جدیت، قاطعیت و به صورت کاملا اصولی، علمی و با کمک گرفتن از نظریات نخبگان و بدون از دست دادن فرصت زمانی، پیش می برد و اقدامات را به صورت جدی و در سطح کلان انجام داده و قطعا نتیجه گیری لازم انجام می گیرد.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: کارها باید به صورتی انجام شود که ماندگاری داشته باشد یعنی یک کار ضربتی برای یک مقطع نباشد و به هر حال جراحی اقتصادی سختی دارد چون همه مسائل اقتصادی را در بر می گیرد و اقدام سنگینی است.
,
 
,
اجرای این طرح کلان اقتصادی در سال اول فعالیت، نشان دهنده صداقت و خدمت واقعی دولت سیزدهم به مردم است
, اجرای این طرح کلان اقتصادی در سال اول فعالیت، نشان دهنده صداقت و خدمت واقعی دولت سیزدهم به مردم است,
 
,
وی گفت: هدف اصلی طرح، هدفمندی و عادلانه کردن یارانه هاست و رئیس جمهور اراده جدی بر انجام این مسئله دارد و همه جوانب کمک کننده به این عملکرد را نیز آماده کرده اند.
,
 
,
اسلامی نیا ادامه داد: این طرح در سال اول ریاست جمهوری دولت سیزدهم در حال اجرایی است که هیچ فرصتی از دست نرود و بیماری مزمن اقتصادی که از زمان طاغوت در کشور وجود داشته و بعد از انقلاب نیز حل نشده، اصلاح شود و کشور به ثبات و آرامش برسد و مردم بیش از این نیز درگیر تورم و گرانی نشوند.
,
 
,
دولت سیزدهم برای خدمت به مردم جانبازی می کند
, دولت سیزدهم برای خدمت به مردم جانبازی می کند,
 
,
این کارشناس با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط بسیار بد اقتصادی کشور را در دست گرفت، افزود: رئیس جمهور با ۴۵۰ هزار میلیارد بدهی اداره امور کشور را به عهده گرفت و طی ۸ ماه با برگردان پول های بلوکه شده، ساماندهی صادرت با رونق دادن به ترانزیت کالا و برقراری ارتباط عزتمندانه و قدرتمندانه با کشورهای همسایه، بدهی دولت گذشته را پرداخت نمود و در کنار آن نیز با پرداخت وام خرد و تضامن های خیلی ساده و بدون ضمانت، کشور را به آرامش اقتصادی رساند. 
,
 
,
وی بیان کرد: دولتی که اینگونه جانبازی می کند و اجراهای دقیق، درست و برنامه ریزی شده دارد و در این ۸ ماه فعالیت اقدامات مثبتی مثل پیمان شانگهای، تامین مسکن برای اقشار ضعیف جامعه، بیمه کردن ۵ و نیم میلیون نفر بدون هیچ پرداختی دارد، قطعا وضعیت اقتصاد را ساماندهی می کند و اوضاع را به بهترین شکل ممکن مدیریت می نماید، بنابراین مردم نگران نباشند.
,
 
,
, ,
 
,
جراحی اقتصادی همانند سایر جراحی ها خونریزی، درد و سختی دارد
, جراحی اقتصادی همانند سایر جراحی ها خونریزی، درد و سختی دارد,
 
,
اسلامی نیا تصریح کرد: جراحی اقتصادی خونریزی، درد، از هوش رفتن، تحمل شرایط سخت را دارد اما قطعا حمایت های همه جانبه می خواهد و با همکاری و همیاری مردم، مسئولین و دولت بهترین نتیجه حاصل می شود. 
,
 
,
این کارشناس گفت: مجلس و قوه قضائیه همراه است و امکانات لازم فراهم شده و شرایط سایر استان ها تحت کنترل می باشد و با گران فروشان و محتکران، برخورد جدی می شود.
,
 
,
تاکنون با پراخت یارانه در کشور، رفاه عمومی جامعه حاصل نشد
, تاکنون با پراخت یارانه در کشور، رفاه عمومی جامعه حاصل نشد,
 
,
وی ادامه داد: در کشورهای مختلف دنیا، یارانه پرداخت می شود اما مهمترین هدف یارانه، کمک به اقشار ضعیف جامعه است تا زندگی بهتری داشته باشند، در کشور ما نیز در مدتی یارانه پرداخت شد اما نتیجه حاصل از رفاه به دست نیامد و اکنون باید با الگوگیری از کشورهای موفق در این عرصه، یارانه ها اصلاح شود.
,
 
,
اسلامی نیا افزود: از اول انقلاب به خیلی از کالاها یارانه تعلق می گرفت اما شکل یارانه در دولت نهم تغییر کرد و به صورت نقدی یا همان ۴۵ هزار تومان به مردم پرداخت شد و بخشی هم به همان صورت قبل ادامه داده شد اما امروز دولت سیزدهم، مسئولیت همه اشکالات و ترک فعل های دولت های گذشته را بر عهده گرفته و با هدف اصلاح همه اشتباهات وارد کار شده است.
,
 
,
هدف اصلی دولت از اجرای طرح مدیریت ارز، عادلانه سازی یارانه هاست
, هدف اصلی دولت از اجرای طرح مدیریت ارز، عادلانه سازی یارانه هاست,
 
,
این کارشناس با بیان اینکه موضوع حذف ارز ترجیحی مطرح نیست، بیان کرد: هدف اصلی دولت از اجرای طرح مدیریت ارز، مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه هاست.
,
 
,
وی تصریح کرد: دستور واریز کمک معیشتی برای سه دهک پایین جامعه نفری ۸۰۰ تومان داده شده و این واریزها برای دو ماه است تا کالابرگ الکترونیکی آماده شود و بعد از آماده سازی کالابرگ ها، پرداخت یارانه ها تغییر می کنند اما همین یارانه به مردم تعلق می گیرد و از آن بهره مند خواهند بود.
,
 
,
شجاعت رئیسی برای جراحی اقتصادی کشور ستودنی است
, شجاعت رئیسی برای جراحی اقتصادی کشور ستودنی است,
 
,
اسلامی نیا افزود: زمانی که کالابرگ الکترونیکی صادر شود، یارانه به آن بخشی از کالاها تعلق می گیرد که واقعا قرار است به دست مردم برسد زیرا تاکنون یارانه به صورت عمومی داده می شد و رفاه مردم جامعه حاصل نمی شد اما با اجرایی شدن طرح، مردم رفاه را حس می کنند و قشر ضعیف جامعه بیشترین بهره را از این طرح می برند.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: روسای جمهور باید خیلی شجاع می بودند تا این کار را انجام دهند، اما رئیسی این سید قاطع، شجاعت داشت که به این موضوع ورود کرده و در واقع این کار را اجرایی نماید و با این اتفاق ۴ قلم کالای روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات تغییر قیمت خواهند داشت اما این تغییر قیمت به صورتی نخواهد بود که مردم اذیت شوند و سایر کالاها افزایش قیمت نخواهند داشت.
,
 
,
قشر ضعیف جامعه بیشترین بهره را از اجرای این طرح می برند
 
,
قشر ضعیف جامعه بیشترین بهره را از اجرای این طرح می برند
, قشر ضعیف جامعه بیشترین بهره را از اجرای این طرح می برند,
 
,
وی بیان کرد: به دارو و بعضی کالاها مانند گذشته یارانه تعلق خواهد گرفت، بنابراین اصلاح اقتصاد، کار بسیار بزرگ، مهم، اصولی و علمی است و بر اساس تجربه لازم الاجراست و نظرات همه کارشناسان را با خود به همراه داشته و قطعا نتیجه آن را در رفاه مردم خواهیم دید. 
,
 
,
, ,
 
,
دولت سیزدهم به دنبال محبوبیت نیست
, دولت سیزدهم به دنبال محبوبیت نیست,
 
,
اسلامی نیا تاکید کرد: مردم از دولتی که با تمام وجود برای آرامش ملت تلاش می کند، حمایت کنند. این دولت به دنبال محبوبیت نیست زیرا اگر هدفی غیر از خدمت به مردم داشت، فرصت سوزی می کرد و اجرای این طرح را به سال های انتهایی فعالیت خود می رساند تا با این هدف برای دور بعد خود رای جمع کند اما اجرای این کار سخت و حساس را در اولین سال فعالیت خود انجام داد، طرحی که شجاعت، جسارت و قدرت می خواهد.
,
 
,
مردم به دولت اعتماد کنند
, مردم به دولت اعتماد کنند,
 
,
این کارشناس گفت: مردم امیدوار باشند و به دولت اعتماد کنند زیرا هدف اصلی طرح، افزایش رفاه عمومی در جامعه بوده و به نفع ملت است. 
,
 
,
مخالفان طرح، منفعت شان به خطر می افتد
, مخالفان طرح، منفعت شان به خطر می افتد,
 
,
وی ادامه داد: ما می دانیم که این صداهای اعتراضی و به ظاهر نقد در باطن مخرب؛ به دلیل این است که منفعت یک عده به خطر می افتد و با زدن چنین حرف هایی درصدد سنگ اندازی برای اجرای طرح هستند تا با ایجاد رعب و وحشت، مردم را علیه نظام تحریک کنند.
,
 
,
مردم با هوشیاری جلوی شایعات بایستند
, مردم با هوشیاری جلوی شایعات بایستند,
 
,
اسلامی نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم هوشیار باشند و اخبار را تنها از مرجع رسمی کشور دنبال کنند و جلوی شایعات بایستند و هر مطلبی را نپذیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه