اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

افزایش قیمت اقلام اعلام شده بر قیمت سایر کالاها اثری ندارد/اطمینان مردم از وفور کالا

افزایش قیمت اقلام اعلام شده بر قیمت سایر کالاها اثری ندارد/اطمینان مردم از وفور کالا
ویسکرمی با بیان اینکه مردم مطمئن باشندکالا به اندازه کافی وجود دارد، گفت: افزایش قیمت اقلام اعلام شده بر سایر کالاها اثری ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: نکته ای که همه کارشناسان اقتصادی بر سر آن اتفاق نظر دارند این است که ادامه دادن ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی درست نیست و هرچه جلوتر رویم ارز ترجیحی برای کشور مشکلات بشتری ایجاد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: آنچه تحت عنوان ارز ترجیحی داریم در واقع یک یارانه است و با توجه به این که یارانه متعلق به کل مردم است اما معنای ارزی که تاکنون داده می شده این است که به تعداد کمی تعلق می گرفت، افرادی که یا وارد کننده بودند یا رابطه داشتند و یا ابزار بیشتری برای استفاده داشتند و همین سبب شد تا شکافی بین افراد جامعه در استفاده از این ارز فراهم شود در حالی که این یارانه متعلق به کل مردم است.

,

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تصریح کرد: معنای هدفمندی درست یارانه ها این است که این یارانه در اختیار خود مردم قرار گیرد، در گذشته کسی که وارد کننده بود این یارانه را دریافت می کرد و یا چیزی وارد نمی شد یا براساس رانت در جای دیگری هزینه می شد  یا کالا وارد می شد و با قیمت آزاد عرضه می گردید.

,

ویسکرمی خاطر نشان کرد: این یارانه سبب شده بود تا کالاهای ما به کشورهای همسایه برود در حالی که هدفمندی یارانه ها سبب می شود تا همه از آن استفاده نمایند و رانت وفساد هم جمع می شود، قطعا به سرانجام رسیدن این طرح به نفع همه مردم خواهد بود و اگر مردم مساعدت کنند و همه همکاری داشته باشند عدالت در جامعه پیاده می شود.

,

وی با اشاره به هیجان خرید گفت: مقداری از این مشکلات بحث نگرانی روانی جامعه است که باید اطلاع رسانی شود و باید مردم به مسئولان اعتماد کنند چرا که کالا به اندازه کافی وجود دارد و مردم هم به اندازه این کالاها را تهیه کنند تا این فاصله قیمتها طی شود.

,

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تصریح کرد: یارانه به کالاهای تعلق گرفته که مشخص هستند و دلیلی برای این که افزایش قیمت این اقلام بر سایر کالاها اثرگذار باشد، وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

,

ویسکرمی افزود: همانگونه که طی این سالها از تنگناهای زیادی عبور کرده ایم قطعا این مشکلات هم برطرف می شود و امروز خوشبختانه یک همگرایی در بین سه قوه و نهادهای انقلابی وجود دارد و فرصتی برای هدفمندی یارانه ها بود تا اقتصاد بیمار درمان شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه