اخبار داغ

اصلاح یارانه ها سیبل توطئه ضدانقلاب شد؛

حذف دلال و رانت با هدفمندی یارانه ها/ فرصت طلبان دنبال القای ناامیدی و خالی کردن جیب مردم هستند

حذف دلال و رانت با هدفمندی یارانه ها/ فرصت طلبان دنبال القای ناامیدی و خالی کردن جیب مردم هستند
یکی از اقدامات مهم رییس جمهور سیزدهم ایجاد ثبات اقتصادی با حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه ها است که اقتصاد دانها از آن بعنوان جراحی بزرگ اقتصادی نام می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش کُردتودی، چپاول، رانت، قاچاق، گرانی، افزایش تورم، کمبود کالا، کلمه های کوتاه، که پایین آمدن قدرت خرید مردم و فقر و تنگدستی نتیجه آن در طول هشت سال گذشته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

همه اینها که گفتیم میراث شوم دولت روحانی است که هشت سال بر کشور چنبره زده بود و نتیجه آن دلسرد شدن مردم از مسئولان و نظام بود.

,

اما با روی کارآمدن دولت سید ابراهیم رییسی در اوج کرونا همه چیز تغییر کرد، واکسنی که وارد کردن آن را به برجام و مسائل سیاسی دیگری گره زده بودند با برنامه ریزی وارد کشور شد و کشتار روزانه یک  هزار نفر در تابستان سال 1400 به 3 نفر در اردیبهشت 1401 رسید.

,

همانگونه که جان مردم را نجات داد، تصمیم گرفت وضعیت معیشتی مردم را نجات دهد، تنها راه حل آن را هدفمندی یارانه ها با حذف ارز ترجیحی تشخیص داد.

,

ماحصل ارز 4200 فساد و رانت در کشور بود

, ماحصل ارز 4200 فساد و رانت در کشور بود,

با شروع دولت یازدهم مصیب های عظمای در کشور شروع شد، از دلار جهانگیری گرفته تا ارز 4200 برای فعالان اقتصادی و تجار که خروجی آن افزایش تورم و گرانی و فشار بر مردم بود.

,

گرانی ها روز به روز بیشتر می شد و نارضایتی مردم هم افزایش می یافت، قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کرد و سفره ها هر روز کوچکتر می شد تا اینکه با یک انتخاب صحیح دولت آیت الله رئیسی روی کار آمد.

,

بارقه های امید در دل مردم جرقه زد، سفرهای استانی و دیدارهای مردمی و به درد دل مردم گوش دادن یکی از صدهای کارهای مفید رییس جمهور مردمی است.

,

هدفش توسعه اقتصادی و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است با همراهی مجلس اولین قدم را برداشت و آن برداشتن ارز 4200 هزار تومانی است.

,

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری در خصوص این طرح قبل از سخنرانی دو شب قبل آیت الله رئیسی بیان داشت: یارانه ای که تا دیروز برای وارد کردن کالاهای اساسی ارزان به تاجران داده می شد بعد از این به صورت کالا برگ در اختیار مردم قرار داده می شود.

,

, ,

جلوی ضرر را هر کجا بگیرید منفعت است

, جلوی ضرر را هر کجا بگیرید منفعت است,

آیت الله رئیسی شامگاه دوشنبه 19 اردیبهشت در سخنرانی زنده تلویزیونی در گفتگو با مردم با بیان اینکه اصلاح نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی، کار سختی است اما نباید از این تصمیم سخت فرار کرد، گفت: هیچ تغییری در قیمت نان سنتی، دارو و بنزین نخواهیم داشت.

,

وی افزود: در قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی برخورد کردیم و در دولت، بسترهای فساد را اصلاح می‌کنیم.

,

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: اصولاً ارز ترجیحی، تهدیدی برای تولید و افزایش‌دهنده واردات است و موجب کاهش بهره‌وری در اقتصاد، ایجاد رانت، فساد و تبعیض در کشور می‌شود که بسیاری از کارشناسان نسبت به این موضوع اِنذار داده بودند.

,

پرداخت یارانه ها و نوشتن سناریوهای جدید معاندان و مخالفان نظام

, پرداخت یارانه ها و نوشتن سناریوهای جدید معاندان و مخالفان نظام,

شامگاه دوشنبه 19 اردیبهشت چند دقیقه به پایان گفتگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور مانده بود که پرداخت دو مرحله یارانه های جدید توسط بانک های عامل آغاز شد.

,

از همین زمان معاندان و مخالفان نظام با استفاده از فیلم ها و تصاویر آشوب های سال 98 شروع به شایعه پراکنی و دلسرد کردن مردم و آغاز قحطی و گرانی های سرسام آور مردم را تشویق به آشوب و اغتشاش کردند.

,

, ,

اصلاح نظام پرداختی یارانه می‌تواند منجر به توزیع عادلانه امکانات در کشور شود

, اصلاح نظام پرداختی یارانه می‌تواند منجر به توزیع عادلانه امکانات در کشور شود,

مصطفی باغبانیان در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: زمزمه های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اواخر سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ آغاز شد ولی سرانجام امسال با وجود اما و اگرهای فراوان دولت مصمم به حذف آن شد.

,

وی افزود: اکنون طبق قانون بودجه سال جاری دولت باید حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی را اجرایی کند و مجلس اختیار حذف این ارز را به عهده دولت گذاشته است اما به شرط آنکه با راهکارهایی افزایش قیمت ناشی از حذف ارز ترجیحی جبران شود.

,

این صاحب نظر اقتصادی به افزایش نرخ ارز از سال ۹۶ به بعد اشاره کرد و گفت: دولت دوازدهم با هدف مدیریت قیمت کالاهای اساسی ( دارو، خوراک دام و طیور و غیره) اقدام به تخصیص ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی کرد اما در عمل این سیاست منجر به رانت‌خواری و بهره‌مندی دهک‌های پردرآمد جامعه از یارانه ارز ترجیحی شد.

,

باغبانیان تصریح کرد: این اقدام در حقیقت به نام فقرا و به کام ثروتمندان بود و منجر به رانت‌خواری ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش کوچکی از جمعیت کشور شد.

,

وی عدم تخصیص منابع به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر و تخصیص سالانه ۱۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی و هدررفت و اتلاف منابع کشور را از آسیب‌های جدی سیاست دولت پیشین اعلام کرد و گفت: این در حالی است که اگر این سیاست بدرستی عملیاتی و اجرا می‌شد می‌توانست از توزیع رانت به نفع بخش کوچکی از جامعه و کاهش مصرف ثروتمندترین دهک‌ها نسبت به قشر ضعیف جامعه جلوگیری کند لذا مصرف یارانه باید بر اساس اولویت در میان خانواده های دهک پایین تخصیص یابد و ضریب جینی ( توزیع عادلانه درآمد) بهبود یابد.

,

باغبانیان اجرایی‌شدن آثار و‌ نتایج مثبت این سیاست را زمینه ساز سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم دانست.

,

رئیس شورای قشر بسیج استان کردستان اظهار کرد: اکنون طبق قانون دولت باید حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی را به اجرا برساند لذا تصمیم اصلاح نظام پرداختی یارانه می‌تواند منجر به توزیع عادلانه امکانات در کشور و کمک به بهبود معیشتی مردم و کوتاه کردن دست رانتخواران و سودجویان شود.

,

باغبانیان افزود: در این راستا دولت با حدف ارز ترجیحی باید سبدهای حمایت معیشتی را به دهک‌های پایین جمعیتی عرضه کند و نظام توزیع را بر اساس قدرت خرید خانوارها اصلاح کند.

,

این صاحب نظر اقتصادی نسبت به اقدام دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر و اختصاص یارانه به مصرف کنندگان ابراز رضایت کرد و گفت: امیدواریم با اصلاح نظام توزیع در کشور شاهد توزیع عادلانه درآمد در بین اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از سیاست های غلط اقتصادی گذشته باشیم.

,

مردم نگران کمبود کالاهای اساسی نباشند

, مردم نگران کمبود کالاهای اساسی نباشند,

خلیقی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کردستان  در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: دولت مردمی در آستانه مردم سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن در بین مردم است چرا که در چند سال اخیر وابستگی ارز ترجیحی بیشتر شد و این موضوع باعث گردید تعداد تجاری کشوری کاهش یابد و نه تنها یارانه به جیب مصرف کنندگان نرود بلکه  تعدادی از وارد کنندگان بخش زیادی از یارانه ها  را به شکل قاچاق و یا صادرات از مرز کشور خارج کنند.

,

وی گفت: در سال گذشته شاهد ٣١درصدی افزایش وزنی واردات به کشور بودیم و این در حالی است که مصرف مردم کمتر از این افزایش بوده است.

,

خلیقی با اشاره به نا آرامی های اخیر در اورآسیا افزود: در این برهه زمانی افزایش چشمگیر قیمت ها در سطح جهانی را شاهد بودیم که در این راستا دولت مردمی تصمیم به طرح مردم سازی یارانه ها و واریز یارانه به دهک های مختلف جامعه نمود.

,

وی با اشاره به دلایل اجرایی این طرح و اتفاقات بعد از آن اظهار داشت: بعد از تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور ٣ موضوع توجیه افکار عمومی, بحث قیمت گذاری کالاها و کنترل نظارت بر سطح بازار مد نظر قرار گرفت تا در آن و با اجرای این طرح به عدالت اجتماعی  در بین مردم رسید .

,

خلیقی گفت: دولت ٣ دسته قیمت کالای اساسی را در نظر گرفته است که دسته اول کالاهای است که مستقیما از نهاد های دامی,روغن خام وارداتی متاثر هستند و دسته دوم محصولاتی که از دسته اول متاثر و قیمت گذاری میشوند و دسته سوم کالا های هستند که بستگی به قیمت جهانی دارند که این سه دسته کالا توسط مجموع وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده قیمت گذاری و ابلاغ می گردد تا در ادامه توسط سازمان ستاد تنظیم بازار کشور این موضوع در استان ها نهادینه شود.

,

رئیس سازمان صمت در ادامه به برنامه های سازمان صمت برای جلوگیری از نظارت و کنترل بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها اشاره و بیان داشت:  دولت در قالب کمیته اقدام مشترک نظارتی, شامل سازمان صمت ,سازمان جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نسبت به اجرای بعد نظارتی و نظارت عالی بر سطح بازار و انبار ها و شرکت های پخش در قالب گشت های مشترک نسبت به نظارت و بازرسی در سطح شهر نظارت های لازم را به صورت ٢٤ساعته انجام خواهند داد.

,

خلیقی خاطر نشان کرد: از مردم عزیز استان خواهشمندیم که از هر گونه هرج و مرج جلوگیری کنند چرا که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به صورت فراوان در سطح انبار های خصوصی و مراکز دولتی ذخیره سازی شده و هیچ کمبودی در زمینه ی کالا های اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد و در این مورد آرامش خود را حفظ و از احتکار خانگی کالاهای اساسی خودداری کنند.

,

خلیقی افزود: ۲ ماه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده و در آینده کالا برگ الکترونیکی جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

,

وی در ادامه با تاکید بر همکاری جامعه بزرگ اصناف و بازار و بخش خصوصی در این باره بیان داشت: همه باهم  در اجرای این جراحی بزرگ اقتصادی باید  دولت مردمی را یاری کنیم تا به هدف والای این طرح دست یابیم.

,

خلیقی در پایان از مردم خواست تا هر گونه موارد گران فروشی را به سامانه ١٢٤ یا ١٣٥ اطلاع رسانی کنند تا سریعا توسط سازمان مربوطه رسیدگی شود.

,

, ,

جوسازی معاندین به لطف بصیرت مردم کردستان راه به جایی نبرد

, جوسازی معاندین به لطف بصیرت مردم کردستان راه به جایی نبرد,

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان خبر داد و اظهار داشت: هیچ مشکل و کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

,

وی افزود: علیرغم تمام جو سازی های معاندین، به لطف بصیرت مردم و تلاش های مسوولین طرح مردمی سازی یارانه ها با کمترین مشکل اجرایی شد.

,

استاندار کردستان گفت: بخش زیادی از یارانه کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تامین می شد که شبکه دلالی و عده ای محدود از رانت بهره مند می شدند.

,

زارعی کوشا عنوان کرد: طرح مردمی سازی یارانه ها یک اقدام مهم و حیاتی برای کشور بود و همه ما باید سعی کنیم با کمترین مشکل این طرح را دنبال کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه