اخبار داغ

با پاداش درنظر گرفته مدال جهانی کم ارزش شده

فخری: برای بازی‌های آسیایی و المپیک زورشان به ورزشکاران نمی‌رسد/ اعلام تاریخ جدید برای بازیهای آسیایی بسیار سخت است

فخری: برای بازی‌های آسیایی و المپیک زورشان به ورزشکاران نمی‌رسد/ اعلام تاریخ جدید برای بازیهای آسیایی بسیار سخت است
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: همه تمرکز ورزشکاران، مدال‌آوری در المپیک و بازی‌های آسیایی است و این کار باعث شده تا دیگر مسابقات برای آن‌ها کم‌ارزش شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازیهای آسیایی هانگژو سیایی هانگژوآدر خصوص تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: قبول این واقعیت برای ما سخت بود. از چینی‌ها بعید بود این کار را انجام دهند اما از قبل مشخص بود قرار است یک اتفاقی رخ بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در مورد گره خوردن وضعیت معیشتی ورزشکاران با مدال‌آوری در المپیک و بازی‌های آسیایی تصریح کرد: در مورد تیم کشتی عنوان می‌شد آن‌ها با تیم سوم به بازی‌های آسیایی می‌آیند اما مشخص شد که بر سر آمدن به این مسابقات دعوا است. ما معیشت خوبی برای ورزشکاران تدارک ندیدیم. کاری می‌کنیم که ورزشکاران محکوم به آوردن مدال هستند و نتیجه آن هم این است که پس از لغو بازی‌های آسیایی، شوک بسیار بدی به ورزشکاران وارد می شود.

,

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اضافه کرد: این کار باعث می‌شود مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی برای ورزشکاران کم‌اهمیت شود. تمام هم و غم ورزشکاران این می‌شود که در المپیک و بازی‌های آسیایی مدال بگیرند. دیروز جلسه‌ای با دوستان برنامه و بودجه داشتیم و آنجا گفتند که بازی‌ها هم که کنسل شد و ما گفتیم ورزش به این شکل نیست که تعطیل شود و همه بگیرند بخوابند. ورزش در جریان است اما دست اندرکاران فکر می‌کنند فقط در این سال باید بودجه مناسب در نظر گرفته شود.

,

وی ادامه داد: مراسمی برای تجلیل از قهرمانان داریم و مدال‌ها در آن امتیازبندی و طبق آن پاداش داده می‌شود اما در این دوره به دلیل تحریم اقتصادی و دیگر مشکلات رقم نامناسبی برای قهرمان‌های جهان در نظر گرفته شد. نتیجه این کار این می‌شود که قهرمانی در جهان بی‌ارزش می‌شود اما در بازی‌های آسیایی و المپیک زورشان به ورزشکاران نمی‌رسد. پس از لغو بازی‌های آسیایی بیش از ۳۰ تا ۴۰ تماس از بازیکن، مربی و رییس فدراسیون داشتم که می‌گویند چه کنیم. این موضوع ضربه سنگینی به ورزش است.

,

فخری در مورد اعلام تاریخ جدید بازی‌های آسیایی اظهار داشت: برگزاری این بازی‌ها بسیار سخت است. سال آینده سال دوره‌های گزینشی المپیک است و برای آن برنامه‌ریزی شده. نمی‌توانند زمان خالی برای بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شود. از طرفی دیگر ورزشکاران تمام انرژی خود را برای کسب سهمیه می‌گذارند. تاکنون نتوانستند تاریخ جدید را اعلام کنند. حالا هم یک کارگروه ویژه تشکیل شده تا تاریخ جدید اعلام شود اما بسیار سخت است. 

,

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در خصوص ضربه خوردن رشته‌های ورزشی در ایران گفت: بازی‌های کشورهای اسلامی را در پیش داریم که یک کاروان ۵۰۰ نفره اعزام می‌شوند. قرار بود تیم‌های دوم به این مسابقات بروند اما قطعا حالا تیم‌های اول اعزام خواهند شد. تیم ووشو ضربه سنگینی از این تعویق متحمل شد. آن‌ها المپیکی نیستند و در بازی‌های آسیایی شانس مدال داشتند. بسیاری از رشته‌های دیگر اردوهای خود را ادامه می‌دهند و برخی رشته‌ها نیز اردوهای خود را به مرور لغو می‌کنند. فشار اردوها زیاد است و نمی توانیم آن‌ها را همیشه در این شرایط نگه داریم.

,

وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد، تصریح کرد: قطعا بودجه فدراسیون‌ها را می‌دهیم و برنامه‌هایی هم که از الان به ما اعلام می‌کنند را انجام خواهیم داد. به دنبال قانع کردن مسئولین هستیم که با لغو بازی‌های آسیایی جریان ورزش قطع نشده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه