اخبار داغ

استاندار زنجان:

هدفمندی عادلانه یارانه‌ها دوراندیشی نظام جمهوری اسلامی است

هدفمندی عادلانه یارانه‌ها دوراندیشی نظام جمهوری اسلامی است
استاندار زنجان با اشاره به اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم و تغییر شیوه تخصیص ارز ترجیحی به کالاها گفت: این اتفاق، یک دوراندیشی بود که نظام جمهوری اسلامی انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی شامگاه پنج‌شنبه در جمع عزادران هیات ثارالله زنجان با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و هدفمندی عادلانه یارانه‌ها با تغییر شیوه تخصیص ارز ترجیحی به کالاها اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها برای اولین بار نیست که در نظام جمهوری اسلامی اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها بیش از 10 سال قبل نیز در کشور اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: این کار در آن زمان با حوصله اتفاق افتاد و مثل امروز با سرعت بالا نبود و این اتفاق، یک دوراندیشی بود که نظام جمهوری اسلامی انجام داد.

,

افشارچی افزود: مردم، سینه‌به‌سینه باید در جریان امر هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرند و از شما هیاتی‌ها انتظار می‌رود که این موضوع را تبیین کنید.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه جهاد از اول انقلاب تاکنون شکل‌های مختلفی را به خود دیده است، گفت: ابتدای انقلاب با پوشیدن لباس رزم در میدان جنگ بود و بعدها با سازندگی و بسیج سازندگی بود تا اینکه اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین را مورد تاکید قرار دادند.

,

وی تصریح کرد: جهاد تبیین صرفاً این نیست که بگوییم مثلاً اگر وضعیت خودروها بد و نامناسب است اما در مقابل آن موشک‌های پیشرفته می‌سازیم بلکه مساله جهاد در بعضی مواقع سخت می‌شود تا جایی که حتی دوستان انقلاب هم عجله می‌کنند و در فضای مجازی موضع می‌گیرند.

,

افشارچی ابراز کرد: در چنین بزنگاه‌هایی است که حواسمان باید به جهاد تبیین باشد.

,

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارز ترجیحی با نرخ 4200 تومان از سال 1397 مطرح شد که بعدها هم معلوم نشد که این نرخ از کجا آمده بود، اظهار داشت: این تصمیم، شروع به هزینه‌سازی به مملکت کرد.

,

وی با بیان اینکه دولت، تصمیم گرفت که دلار را با قیمت پایین‌تر در اختیار واردکنندگان قرار دهد، خاطرنشان کرد: بخشی از این دلار شامل کالاهای اساسی و بخشی هم شامل مقدمات و مواد اولیه کالاهای اساسی مثل ذرت، سویا و کلزا بود.

,

افشارچی با بیان اینکه خیلی کالاها حتی دسته بیل در ادامه مشمول این ارز شد، افزود: این یک رانت بود چرا که دولت، دلاری که در بازار به نرخ 20 هزار تومان بود را با نرخ 4200 تومان به یک سری افراد تخصیص می‌داد.

,

وی تصریح کرد: دوگانگی قیمت یعنی فساد همواره با خودش فساد می‌آورد و این طرح در واقع از همان ابتدا مُرده متولد شد.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه رفته‌رفته دولت قبل هم فهمید که این اقدام مشکل‌زاست و ثروت کشور را به هدر می‌دهد، گفت: دولت شروع به کم کردن اقلام مشمول ارز ترجیحی کرد تا اینکه حتی شکر را هم ازشمول ارز 4200 تومانی حذف کردند.

,

وی با بیان اینکه دولت قبل با حذف کالاهای مشمول ارز ترجیحی در نهایت به 4 قلم کالای اساسی رسید که به راحتی نمی‌شد حذف کرد، اظهار داشت: این کالاها شامل نهاده‌های دامی، گندم، مواد اولیه روغن خوراکی و دارو بود.

,

افشارچی با بیان اینکه دولت قبل وقتی به پایان کار خود می‌رسید در قانون سال قبل تصویب کرد که ارز 4200 تومانی تا شهریور سال گذشته به میزان 8 میلیارد دلار به کالاها تخصیص یابد، خاطرنشان کرد: وقتی دولت سیزدهم شروع به کار کرد این 8 میلیارد دلار تمام شده بود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال موافقت کرد که ارز ترجیحی از مواد اولیه کالاها خارج شود، گفت: اما این قانون گفت که ارز ترجیحی از نان نباید حذف شود.

,

وی با بیان اینکه نان به همین دلیل با نرخ قبلی و فقط با روش جدید به شهروندان عرضه خواهد شد، ابراز کرد: این مساله نیاز به تبیین دارد و مردم باید در جریان امر قرار گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه