اخبار داغ

معاون استاندار زنجان:

مردم زنجان از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی اطمینان خاطر داشته باشند/ جوسازی رسانه‌های دشمن در عادلانه‌سازی پرداخت یارانه‌ها

مردم زنجان از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی اطمینان خاطر داشته باشند/ جوسازی رسانه‌های دشمن در عادلانه‌سازی پرداخت یارانه‌ها
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: قبل از اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه‌ها از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و استراتژیک اطمینان داشتیم و هیچ مشکلی در تامین نیاز مردم در هیچ یک از اقلام وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به مشکلات و انحرافاتی که در ادامه روند فعلی پرداخت یارانه‌ها و به‌ویژه تخصیص ارز 4200 تومانی برای برخی کالاهای اساسی بود، طبق بررسی‌ها این یارانه‌ها به هدف نهایی که مصرف‌کننده و مردم بودند نمی‌رسید و دچار انحرافاتی در مسیر می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به همین دلیل، اقدام به اصلاح شیوه پرداخت یارانه کرد، افزود: همدلی، کنار هم بودن و مشارکت تمام آحاد مردم و مسئولان، لازمه عبور از این مرحله است.

,

رفیعی افزود: با توجه به اثرات تغییرات قیمتی که در کالاها می‌خواست به وجود بیاید، ابتدا یک اقدام حمایتی از طرف دولت با پرداخت یارانه کمک‌معیشتی 2 ماهه صورت پذیرفت تا مردم بتوانند افزایش قیمت 2 ماه آینده در 4 قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن را مدیریت کنند که مشمول طرح مردمی‌سازی و پرداخت عادلانه یارانه‌ها بودند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: یکی از تدابیری که اندیشیده شد این بود که بلافاصله بعد از اتمام موجودی قبلی واحدهای تولیدی به‌ویژه در خصوص روغن، کالاهای مشمول قیمت‌های جدید به بازار بیاید که این امر در خصوص مرغ و لبنیات صورت گرفت و از امروز با قیمت‌های جدید به بازار عرضه شد اما در خصوص روغن چون تاریخ مصرف آن زیاد است و از قبل در فروشگاه‌ها موجود بود، بعد از تغییرات قیمتی شاهد حضور مردم در برخی فروشگاه‌های بزرگ بودیم که موجودی کالاها در فروشگاه‌های بزرگ نیز روز گذشته (پنج‌شنبه 22 اردیبهشت) به اتمام رسید.

,

وی با بیان اینکه روغن خوراکی هم از این به بعد با قیمت‌های جدید به بازار عرضه خواهد شد، تصریح کرد: قبل از اجرای طرح از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و استراتژیک اطمینان داشتیم و هیچ مشکلی در تامین نیاز مردم در هیچ یک از اقلام وجود ندارد.

,

رفیعی با بیان اینکه از مردم انتظار می‌رود که توجهی به شایعات و جوسازی‌های رسانه‌ای نداشته باشند، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از طراحی جوسازی‌ها در بیرون از مرزها توسط دشمنان نظام صورت می‌گیرد و طبیعی است که دشمن نمی‌خواهد موفقیت‌های ما را بییند در حالی که این حرکت دولت، اصلاح شیوه پرداخت یارانه قدمی به سوی اصلاح وضعیت و در واقع بخشی از جنگ اقتصادی ما با استکبار است.

,

وی با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند که ذخیره کالاهای استراتژیک و اساسی انجام شده و هیچ کمبودی نخواهیم داشت، تاکید کرد: قیمت‌ها نیز همین قیمتی است که دیروز منتشر شد و به هیچ عنوان بیشتر از این نخواهد بود چون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، قیمت‌گذاری می‌کند و هیچ کس حق ندارد بدون تامین نظر این سازمان و همچنین ستاد تنظیم بازار، قیمت‌ها را سرخود افزایش دهد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بیش از 100 تیم نظارتی، متشکل از دستگاه‌های مختلف و بازرسین باتجربه، مشغول بازرسی هم در فروشگاه‌ها و هم در نانواها هستند که بتوانیم این مرحله را به خوبی و با آرامش پیش ببریم.

,

وی با بیان اینکه خط قرمز ما این است که کالا به وفور باشد و به دست مردم برسد، اظهار داشت: با توجه به مراجعات گسترده‌ای که مردم به فروشگاه‌ها داشتند، روغن ذخیره‌شده برای فروشگاه‌ها با قیمت قبلی تمام شده و سفارشات جدید در مسیر انتقال به استان است که از صبح شنبه (24 اردیبهشت) توزیع خواهد شد.

,

رفیعی در خصوص نان تصریح کرد: نان و دارو به عنوان خط قرمز حمایتی دولت قرار دارند و دولت به هیچ وجه قصد افزایش قیمت ندارد و به هیچ عنوان افزایش قیمت در نان نخواهیم داشت.

,

معاون استاندار زنجان با اشاره به اجرای عرضه نان به روش جدید در روزهای آتی در این استان گفت: این طرح به عنوان اصلاح روش پرداحت یارانه نان بوده و هیچ تاثیری از بابت قیمت برای مردم نخواهد داشت.

,

وی اظهار داشت: مردم نان مورد نیاز خود را با همان قیمت‌های قبلی تهیه می‌کنند و فقط شکل خرید نان تغییر یافته و به‌صورت کارت بانکی و بدون محدویت با هر کارتی ممکن خواهد بود.

,

رفیعی خاطرنشان کرد: یارانه نان به این صورت است که مابه‌التفاوت قیمت نان با احتساب میزان نان فروخته‌شده به نانوایان پرداخت خواهد شد چون نانوا با اجرای این طرح، آرد مورد نیاز خود را به‌صورت آزاد خریداری خواهند کرد و دولت می‌خواهد یارانه را به‌صورت مستقیم به مصرف‌کننده نهایی پرداخت کند.

,

وی تاکید کرد: هیچگونه سهمیه‌بندی و تغییر قیمتی در نان وجود نخواهد داشت و مردم با خیال آسوده می‌توانند سبک و روند زندگی فعلی در خرید نان را ادامه دهند و به اصلاح پرداخت یارانه‌ها کمک کنند تا یارانه‌ها از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل شده و به مصرف‌کننده نهایی پرداخت شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه