اخبار داغ

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان:

پرواز خرم‌آباد- مشهد مجدداً راه‌اندازی می‌شود

پرواز خرم‌آباد- مشهد مجدداً راه‌اندازی می‌شود
فلاحوند گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده درصدد راه‌اندازی مجدد پرواز «خرم‌آباد» به «مشهد مقدس» و بالعکس هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسکندر فلاحوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: جشنواره ملی فرهنگی اقوام از هجدهم آغاز و تا بیست و دوم اردیبهشت ادامه داشت؛ این جشنواره در چندین بخش و محور ازجمله نشست‌های تخصصی لرستان شناسی و معرفی لرستان به‌صورت علمی و تائید شده توسط دانشگاه لرستان، صنایع‌دستی، عرضه سوغات استان‌های مختلف، برپایی سیاه‌چادر و پخت انواع غذاهای محلی بالباس بومی و محلی و اجرای موسیقی زنده توسط اقوام و استان‌های مختلف برگزار شد؛ همچنین در این نمایشگاه غرفه‌هایی با محوریت دفاع مقدس و جنگ ۸ ساله را نیز به نمایش گذاشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: این جشنواره تنها جشنواره‌ای است که در آن هر ۳۱ استان کشور حضور یافته‌اند، درحالی‌که حتی در جشنواره‌های بین‌المللی که در تهران برگزار می‌شد نیز، همه‌ی ۳۱ استان حضور نداشتند.

,

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت معدن، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی و…. در قالب یک نمایشگاه سرمایه‌گذاری فعالیت خود را انجام دادند و سعی کرده‌ایم که محور غرب را برند سازی کنیم به این صورت که استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان را در یک سمت نمایشگاه قراردادیم تا ان‌شاءالله بتوانیم استان‌های غربی را به‌عنوان یک برند معرفی کنیم.

,

وی تصریح کرد: در این جشنواره ما از ۳۱ روسای انجمن حرفه‌ای و صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور به همراه چارترکننده هایی که می‌توانند هواپیماها را چارتر کنند و میزان پروازها را در لرستان افزایش دهند، دعوت کرده‌ایم؛ تفاهم‌نامه‌هایی در این جشنواره منعقدشده تا بتوانیم پرواز خرم‌آباد به مشهد مقدس و بالعکس را مجدداً در استان راه‌اندازی کنیم.

,

فلاحوند بیان کرد: در نشستی که با روسای انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای داشتیم، مقررشده است که پنج نفر از این روسا به نمایندگی شرکت، دفتر (در سراسر کشور)، تمام تورهای داخلی و خارجی را که قصد سفر به ایران رادارند به سمت استان لرستان سوق دهند و این‌یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این جشنواره بود.

,

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: خوشبختانه با توجه به تبلیغات صورت گرفته توسط صداوسیمای تمامی استان‌ها، در روز اول برگزاری جشنواره (۱۸ اردیبهشت) بیش از ۵۰۰۰ نفر بازدیدکننده، در روز دوم تقریباً ۱۱ هزار بازدیدکننده و روز گذشته نیز با توجه به هم‌زمانی جشنواره فرهنگ اقوام و نکوداشت روز خرم‌آباد بیش از ۲۳ هزار نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید داشتند.

,

وی افزود: تمامی مسئولینی که به این جشنواره دعوت‌شده و در آن شرکت کردند، توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به‌صورت رایگان ترانسفر، اسکان و پذیرایی‌ شده‌اند؛ بازدید از این جشنواره و نمایشگاه برای تمامی مردم رایگان است.

,

فلاحوند بیان کرد: هدف از برگزاری هر جشنواره این است که استان میزبان بتواند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را به دیگر استان‌ها نشان دهد خوشبختانه استان لرستان در حال حاضر در این فصل زیبای سال بهترین هوای مطبوع و طبیعت را دارد، همچنین با توجه به بازدید‌هایی که از نقاط مختلف و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری سراسر استان صورت گرفت، متوجه شدند که استان لرستان و مخصوصاً شهر خرم‌آباد دارای جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بسیار فراوانی است که می‌تواند یکی از مقصدهای گردشگری کشور شود، این خود باعث می‌شود تا بسیاری از تورگردان هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، تورهای خود را به این استان بیاورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه