اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

حذف یارانه پنهان به نفع اقشار ضعیف ‌است

حذف یارانه پنهان به نفع اقشار ضعیف ‌است
علی اکبر علی‌زاده گفت: شفاف شدن یارانه‌ها به نفع اقشار ضعیف جامعه و موجب کوتاه شدن دست سودجویان و رانت خواران می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح زاگرس ارز ترجیحی را میراث شوم دولت روحانی عنوان کرد و گفت: یارانه پنهان آرد در کشور تاکنون به جیب سودجویان می. فته و همین امر موجب می شد تا هدفی که برای تخصیص یارانه به طبقات ضعیف بود محقق نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح زاگرس,
علی اکبر علیزاده با اشاره به اینکه قرار بود با ارز۴۲۰۰ مستضعفان و دهک‌ های پایین جامعه در فشار زندگی کمتر قرار بگیرند افزود: اما در واقع به‌خاطر فاصله شدید این ارز با و قیمت آزاد خود، زمینه را برای رانت خواری ایجاد کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته ارز ترجیحی به کالاهای غیرضرور اختصاص می یافت تصریح کرد: در شرایطی که دولت با کمبود ارز ترجیحی مواجه بود اما این ارز به عده خاصی تعلق می گرفت که بیش از ۸۰ درصد به رانت تبدیل شده و به گروه های هدف نمی‌رسید.
,
 
,
علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه نامزدهای ریاست جمهوری همگی در نطق های خود هم عقیده بودند که ارز ترجیحی آنقدر برای اقتصاد کشور مهلک است که باید این ارز حذف یا اصلاح شود، خاطر نشان کرد: قاچاقچیان از یارانه ارد که برای مردم کشور بود نهایت استفاده را می برنده بدون آن که کوچکترین سهمی در پرداخت مالیات و عوارض در کشور داشته باشند.
,
 
,
نماینده مردم سمنان (دامغان) در مجلس شورای اسلامی با اشاره جراحی اقتصادی دولت مردمی آرامش به بازار برمی گردد و هر روز شاهد افزایش ناگهانی و بی جهت کالاها نخواهیم بود، ابراز کرد: شرایط خاص کشورهای همسایه، افراد سودجو، کالایی آرد را با قیمت ارزان در کشور خریداری و با قاچاق این محصول به دیگر کشورها سود زیادی به جیب می زدند و حال با اقدامی شجاعانه، قابل تقدیر و قابل حمایت و با شفاف سازی موجب می‌شود تا یارانه آرد به جامعه هدف به صورت مستقیم پرداخت شود.
,
 
,
علی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمن قطعا از اینکه دست یک عده‌ای سودجو و رانت خوار از منابع مردم قطع شود ناراحت و به دنبال تحریک و متلهب کردن جامعه هستند، گفت: در کنار اجرای این طرح باید قیمت کالاها توسط دولت کنترل شود تا سو استفاده‌کنندگان که دستشان از یارانه کوتاه شده با بهم ریختن بازار و فشار بر مردم موجب به هم ریختن آرامش جامعه و مردم نشوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه