اخبار داغ

امام جمعه شهرکرد:

رفع ابهام از فضای فعلی جامعه از مصادیق جهاد تبیین است

رفع ابهام از فضای فعلی جامعه از مصادیق جهاد تبیین است
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد گفت: همانگونه که تبیینگری یک فرد در بین قوم یونس(ع) باعث نجات آنها از عذاب الهی شد، امروز هم یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین عرصه رفع ابهام و برملا کردن فتنه‌ها از وضعیت فعلی جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های اول نماز جمعه امروز شهرکرد، بعد از حمد و سپاس خدا و صلوات به اولیای الهی و توصیه به تقوای الهی، در تفسیر آیه 12 سوره ابراهیم، دو وظیفه توفیق‌یافتگان به هدایت در راه حق را «توکل به خداوند» و «صبر در اذیت و آزار دشمنان» برشمرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

 

,

 وی دل بستن به صاحبان قدرت و ثروت و همچنین کوتاه آمدن در مقابل تهدید دشمن را خلاف ایمان و آبادی دنیا و آخرت و رستگاری مؤمنان را در گرو انجام این دو وظیفه دانست.

,

 

,

امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهرکرد، بعد از حمد الهی و صلوات به پیامبر خاتم(ص) و اهلبیت ایشان(ع) و توصیه به تقوای الهی، با یادآوری روز تاریخی لغو قانون تحقیرکننده‌ی کاپیتولاسیون، کوتاه شدن دست مستکبرین از کشور و عزتمند کردن ملت ایران را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

,

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، پاسداشت زبان فارسی را امری مهم عنوان کرد وضمن تقدیر از شروع یک حرکت خوب در این زمینه، همگان را به پاسداشت زبان فارسی دعوت کرد.

,

 

,

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه ضمن یادآوری 25 اردیبهشت روز جهانی خانواده، تشکیل خانواده و پرورش انسان را اساس خلقت و در راستای تحقق اهداف خلقت عنوان نمود و نسبت به هجوم فرهنگ بیگانه و مبتذل به خانواده‌ها ابراز نگرانی کرد.

,

 

,

وی با اشاره به تعویق سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری، ابراز امیدواری کرد که مردم استان بزودی از برکات این سفر بهره‌مند شوند.

,

 

,

نکونام اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یک جراحی مهم و لازم اقتصادی دانست و قانون مجلس و وعده رئیس جمهور در مورد توزیع عادلانه ثروت و همچنین ضرورت هدفمندی یارانه ها را سه عامل جسارت دولت در اجرای این قانون دانست و کمک و همراهی مردم در مشکلات مقطعی اجرای این قانون را ضروری خواند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم اهل فهم و بصیرت هستند، اطلاع رسانی کامل در مورد ابعاد، فواید و چشم انداز این مسأله را امری لازم دانست.

,

 

,

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از بعضی جریانهای سیاسی که چشم به بیگانه دوخته و برای رسیدن به اهداف خود کشور را با چالش مواجه می‌کنند، مراقبت نسبت به رفتارهای آنها را خواستار شد و وضع امروز کشور را محصول بی عملی این جریانها دانست که امروز طلبکارانه اذهان مردم را شبهه ایجاد میکنند.

,

 

,

وی با استناد به آیات قرآن و تبیینگری یک فرد در بین قوم یونس و نجات آنها از عذاب الهی، یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین را عرصه رفع ابهام و برملا کردن فتنه ها از وضعیت فعلی جامعه دانست.

,

 

,

مسئله معیشت مردم اصلاً قابل تعارف نیست. قاطعانه و محکم با اخلالگران اقتصادی برخورد شود

, مسئله معیشت مردم اصلاً قابل تعارف نیست. قاطعانه و محکم با اخلالگران اقتصادی برخورد شود,

حجت‌الاسلام محسن ملک پودر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان به سخنان رهبر حکیم انقلاب اشاره داشت و گفت: در تبیین اهمیت برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم نکاتی به نظر میرسد اهمیت اصلاح ساختار اقتصاد کشور، امروزه همه ما به اشکالات اساسی و مزمن کشور در حوزه اقتصاد و مشکلات معیشتی واقف هستیم.

, حجت‌الاسلام محسن ملک پودر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان به سخنان رهبر حکیم انقلاب اشاره داشت و گفت: در تبیین اهمیت برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم نکاتی به نظر میرسد اهمیت اصلاح ساختار اقتصاد کشور، امروزه همه ما به اشکالات اساسی و مزمن کشور در حوزه اقتصاد و مشکلات معیشتی واقف هستیم,

 

,

وی اظهار داشت: بیماری نظام اقتصادی یک میراث به‌جای مانده از دهه ۵۰ تاکنون است که از دهه پایانی عمر رژیم طاغوت شروع‌شده و پس از انقلاب هم با تلاش‌های انجام‌گرفته، به سامان مطلوب خود نرسیده است. به‌عنوان نمونه؛ تورم بالا، الان ۵۰ سال است مهمان ایرانیان است. دولت‌های مختلف پس از انقلاب به دلایلی که تفصیل آن به درازا میانجامد (مثل سیاسی برخورد کردن) از اصلاح جدی ساختار اقتصاد کشور یا بازمانده‌اند یا نخواسته‌اند.

, وی اظهار داشت: بیماری نظام اقتصادی یک میراث به‌جای مانده از دهه ۵۰ تاکنون است که از دهه پایانی عمر رژیم طاغوت شروع‌شده و پس از انقلاب هم با تلاش‌های انجام‌گرفته، به سامان مطلوب خود نرسیده است. به‌عنوان نمونه؛ تورم بالا، الان ۵۰ سال است مهمان ایرانیان است. دولت‌های مختلف پس از انقلاب به دلایلی که تفصیل آن به درازا میانجامد (مثل سیاسی برخورد کردن) از اصلاح جدی ساختار اقتصاد کشور یا بازمانده‌اند یا نخواسته‌اند,

 

,

وی افزود: در حال حاضر دولت دو مأموریت اساسی را در عرصه اقتصاد بر عهده دارد: رفع موانع شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی و میدانیم موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مطلوب وجود دارد که یارانه غیرهوشمند یا ارز ترجیحی یکی از آن معضلات بزرگ است

, وی افزود: در حال حاضر دولت دو مأموریت اساسی را در عرصه اقتصاد بر عهده دارد: رفع موانع شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی و میدانیم موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مطلوب وجود دارد که یارانه غیرهوشمند یا ارز ترجیحی یکی از آن معضلات بزرگ است,

 

,

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: یارانه‌ای که به‌جای آن‌که در انتهای زنجیره مصرف، یعنی در سفره‌های مردم توزیع شود در ابتدای زنجیره، یعنی واردکنندگان کالا قرار میگیرد تا آنجا که گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر میرود! والان همان‌ها که یارانه به جیبشان میرفته دارند جو درست میکنند

, حجت‌الاسلام ملک پور گفت: یارانه‌ای که به‌جای آن‌که در انتهای زنجیره مصرف، یعنی در سفره‌های مردم توزیع شود در ابتدای زنجیره، یعنی واردکنندگان کالا قرار میگیرد تا آنجا که گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر میرود! والان همان‌ها که یارانه به جیبشان میرفته دارند جو درست میکنند,

 

,

وی افزود: طبیعی است توقع نداریم همه این موانع در یک‌زمان توسط دولت کنونی آغاز و اجرا شود اما این انتظار درست است که باید دولت کنونی با استفاده از شرایط داخلی و خارجی گام‌های مهم را بر دارد و مردمیسازی یارانه‌ها از اصلیترین گام‌های مانع زدایی بر سر راه رشد اقتصادی است.

, وی افزود: طبیعی است توقع نداریم همه این موانع در یک‌زمان توسط دولت کنونی آغاز و اجرا شود اما این انتظار درست است که باید دولت کنونی با استفاده از شرایط داخلی و خارجی گام‌های مهم را بر دارد و مردمیسازی یارانه‌ها از اصلیترین گام‌های مانع زدایی بر سر راه رشد اقتصادی است,

 

,

وی تصریح کرد: در مورد گرانیهایی که واقعاً باعث نگرانی و ناراحتی همه مردم شده عرض کنم. توجه دارید که در این مسائل باید با دقت ورود کنیم و بدون توجیهِ غلط؛ گاهی افراد شروع میکنند به توجیه غلط و تعریف کردن یا تکذیب کردن که کار درستی نیست. باید همه جهات را و واقعیت‌ها را ببینیم و بعد مطالبه کنیم.

, وی تصریح کرد: در مورد گرانیهایی که واقعاً باعث نگرانی و ناراحتی همه مردم شده عرض کنم. توجه دارید که در این مسائل باید با دقت ورود کنیم و بدون توجیهِ غلط؛ گاهی افراد شروع میکنند به توجیه غلط و تعریف کردن یا تکذیب کردن که کار درستی نیست. باید همه جهات را و واقعیت‌ها را ببینیم و بعد مطالبه کنیم,

 

,

وی اظهار داشت: در ناآرامیهای دیشب، ببینید دشمن تلاش میکند از هر زمینه‌ای که بتواند، اقدام به ناآرام کردن جامعه نماید؛ لذا همه باید مراقب باشید که ردپای دشمن را گم نکنید. اساساً گروه‌هایی که بعضاً مورد سو استفاده جریانات ضدانقلابی قرار میگیرند، اصلاً نگران‌کننده نیستند، کشورهای به‌اصطلاح قدرتمند با تمام توانی که داشتند در مقابل اراده ملت به‌زانو درآمدند، حال افرادی که وضعیتشان معلوم است، میخواهند جلوی نظام بایستند؟!

, وی اظهار داشت: در ناآرامیهای دیشب، ببینید دشمن تلاش میکند از هر زمینه‌ای که بتواند، اقدام به ناآرام کردن جامعه نماید؛ لذا همه باید مراقب باشید که ردپای دشمن را گم نکنید. اساساً گروه‌هایی که بعضاً مورد سو استفاده جریانات ضدانقلابی قرار میگیرند، اصلاً نگران‌کننده نیستند، کشورهای به‌اصطلاح قدرتمند با تمام توانی که داشتند در مقابل اراده ملت به‌زانو درآمدند، حال افرادی که وضعیتشان معلوم است، میخواهند جلوی نظام بایستند؟,

 

,

امام‌جمعه فارسان در پایان گفت: قاطعانه و محکم با اخلالگران اقتصادی برخورد شود. در این زمان و موقعیتی که هستیم باید جرائمی برای مُحتَکرین و بازار خراب کن‌ها بسته شود که بازدارندگی لازم را داشته باشد، اگر سهمیه‌ای دارند قطع شود. باید برای کسی که به مردم اجحاف کرده در این وضعیت منفعت‌طلبی کرده جریمه‌ای بسته شود که هیچ‌کس جرئت اقدام دوباره نداشته باشد در این مسائل نباید اصلاً تعارف کرد. مسئله معیشت مردم اصلاً قابل تعارف نیست.

, امام‌جمعه فارسان در پایان گفت: قاطعانه و محکم با اخلالگران اقتصادی برخورد شود. در این زمان و موقعیتی که هستیم باید جرائمی برای مُحتَکرین و بازار خراب کن‌ها بسته شود که بازدارندگی لازم را داشته باشد، اگر سهمیه‌ای دارند قطع شود. باید برای کسی که به مردم اجحاف کرده در این وضعیت منفعت‌طلبی کرده جریمه‌ای بسته شود که هیچ‌کس جرئت اقدام دوباره نداشته باشد در این مسائل نباید اصلاً تعارف کرد. مسئله معیشت مردم اصلاً قابل تعارف نیست,

 

,

 

,

همان کسانی که موافق تحریم شدیدتر ملت ایران بودند امروزدر پوشش حمایت از مردم مخالف اجرای طرح دولت مردمی هستند

, همان کسانی که موافق تحریم شدیدتر ملت ایران بودند امروزدر پوشش حمایت از مردم مخالف اجرای طرح دولت مردمی هستند,

حجت الاسلام  مهرداد بهرامی امام جمعه شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهراردل با اشاره  به شایعات و کلیپ های انتشار شده در فضای مجازی از نارضایتی مردم گفت:فضای مجازی  مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمنان است دشمن از  این طریق قصد ضربه زدن به انقلاب را دارد لذا هر مطلبی یا کلیپی را بدون صحت آن  منتشر نکنید.

, .,

 

,

وی با بیان اینکه دلیل این نارضایتی عملکرد ضعیف دولت قبلی بود و انشالله این مشکلات با  تلاش دولت مردمی حل خواهد شد افزود:مسئولین در هرشرایطی کنار مردم باشند تا مردم حس کنند که  مسئولین پیگیر مشکلاتشان هستند.

, .,

 

,

امام جمعه شهر اردل بیران کرد: موفقیت دولت در تحقق این طرح ضروری، همراهی مردمی که نگران از آینده هستند را لازم دارد واین با اقناع سازی،نظارت دقیق ومستمر،کم کردن فشارمعیشتی و روانی جامعه میسر می‌شود.

, .,

 

,

بهرامی بیان کرد:امروز همان کسانی که موافق تحریم شدیدتر ملت ایران بودند امروزدر پوشش حمایت از مردم مخالف اجرای این اصلاح اقتصادی هستند.

,

 

,

مردم به دولت فرصت بدهند تا کار را به سرانجام برساند

, مردم به دولت فرصت بدهند تا کار را به سرانجام برساند,

حجت الاسلام یدالله رحمانی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: انسانی ارزشمند است که صلح آفرین باشد، کسی که وجودش مایه آرامش و امنیت خانواده و جامعه اش باشد. کسی که اختلاف را در بین افراد جامعه حل و فصل کند این کار عمل صالح برای فرد نوشته می شود.، تکیه گاه این شخص خداست. این سرشت نیم انسان های خوب است که مایه آرامش مردمان هستند.

, .,

 

,

خطیب جمعه لردگان در بخش دوم خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحث گرانی های اخیر و دلیل دولت برای افزایش قیمت گفت:  در سال نود و شش ارز ۴۲۰۰  مطرح شد، که برای جبران گرانی ها بود، ولی طرح بدلیل عدم کارشناسی فقط به نفع عده ای قلیل شد، یعنی این ارز به جیب مردم کشورهای همسایه می رفت برای جبران کسری  آنها، چون قیمت آرد و گندم در ایران ارزانتر از همه کشورها بود. لذا آنها آرد قاچاق را می گرفتند و نیاز خود را تامین می کردند، بخصوص الان که بحران جنگ روسیه و اوکراین شروع شد و دنیا دچار بحران غذایی شده است این قاچاق بیشتر شده بود. لذا ابن ارز ۴۲۰۰ فقط مایه فساد شده بود

, ,

 

,

رحمای بیان داشت: در بحث یارانه اقلام اساسی که دولت برای آن هزینه های میلیاردی می کرده است، مثل مرغ و بنزین و ... بطور عادلانه توزیع نمیشد لذا این کار دولت به ضرر عموم مردم نیست، دولت قصد حذف یارانه را ندارد . بلکه یارانه را مستقیم به مردم می دهد لذا نقش جوانان و بزرگان و فرهیختگان ما الان بسیار حساس تر است، مواظب باشیم در جبهه دشمن بازی نکنیم.

, .,

 

,

امام جمعه لردگان در پایان گفت:  الان صبوری شما مردم لازم است،  باید به دولت فرصت بدهیم تا کار را به سرانجام برساند،  باید صبر کنیم تا کار های اقتصادی به سرانجام برسد بعد نتایج آن را در زندگی خودتان ببینید،  الان تکلیف این است: اعتماد به مسئولین و سیاست های دولت خدمتگزار.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه