اخبار داغ

آیت الله مکارم شیرازی:

ضرورت رونمایی تالیفات آیت الله صافی گلپایگانی

ضرورت رونمایی تالیفات آیت الله صافی گلپایگانی
مرجع تقلید شیعیان آیت الله صافی گلپایگانی را شخصیت روشن فکر و به روزی دانست و از بیت ایشان خواست تا کنگره ای برای آن مرجع فقید برگزار و از آثار و تالیفاتشان رونمایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار بیت مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی، از این مرجع تقلید به عنوان شخصیتی ارزشمند و دارای حسن نیت نام برد و اظهار داشت: مراسم تشییع و ترحیم آن مرجع، به بهترین شکل و با آبرومندی برگزار شد.
,
 
,
وی بیت آن مرحوم را بیتی خوش نام در میان بیوت مراجع ذکر کرده و ابراز داشت: این نام خوش و موقعیت عالی می‌بایست همچنان در بیت ایشان باقی بماند.
,
 
,
آیت الله مکارم شیرازی به آثار و تألیفات آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و کتاب منتخب الاثرشان را اثری ماندگار و بی نظیر دانست و افزود: شایسته است که کراماتی که ایشان در تألیف این اثر داشته در چاپ جدید آن تقریر و اضافه شود.
,
 
,
این مرجع تقلید در ادامه به سابقۀ آشنایی خود با مرحوم آقای صافی اشاره کرد و گفت: من با ایشان و اخوی شأن از درس مرحوم آیت الله بروجردی آشنا شدم و در میان شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی ایشان جز مستشکلین خوب درس بودند.
,
 
,
وی به همکاری آن مرحوم با مجلۀ مکتب اسلام نیز اشاره کرد و بیان داشت: علیرغم اقتضای سن ایشان، او شخصیتی روشن فکر و به روز بود که این را می‌توان از اعلامیه‌هایی که در حوادث گوناگون منتشر می‌کرد، به وضوح دریافت.
,
 
,
آیت الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره‌ای جهت بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی و مقام شامخ علمی فقاهتی ایشان و همچنین رونمایی از آثار ایشان را ضروری دانست و تأکید کرد: خاصیت گذر زمان، کمرنگ شدن مسائل مادی است، اما تاریخ معنوی با گذر زمان روشن‌تر و پربارتر می‌شود، ازاین رو آثار معنوی در قلوب همگان باقی می‌ماند و پربار می‌گردد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه