اخبار داغ

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان کرمانشاه

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان کرمانشاه
سعید هوشیار گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تن محصول چغندرقند پاییزه از مزارع استان کرمانشاه برداشت و تحویل کارخانجات داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سعید هوشیار در گفتگو با مرصادنیوز از سطح زیرکشت 1800 هکتار چغندرقند در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: عمده قرارداد کشت کشاورزان با کارخانجات قند بیستون، همدان و اسلام آباد است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه افزود: بر این اساس پیش بینی می شود امسال حدود 100 هزار تن محصول چغندرقند برداشت و تحویل کارخانجات داده شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات قند آمادگی خرید محصول چغندرقند از کشاورزان را دارند، گفت: در حال حاضر استارت خرید محصول چغندرقند توسط کارخانجات قند زده شده است.

هوشیار خاطرنشان کرد:  از 20 اردیبهشت ماه سالجاری عملیات برداشت محصول چغندرقند پاییزه در شهرستان های سرپلذهاب و قصرشیرین آغاز شده است.

وی گفت: تاکنون 150تن از  3 هکتار سطح زیرکشت چغندرقند پاییزه در شهرستانهای مذکور برداشت شده و  به کارخانجات قند تحویل داده شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه افزود: با توجه به برنامه زمانبندی برداشت از روز شنبه 24 اردیبهشت شتاب برداشت بیشتر خواهد شد.

هوشیار بیان کرد: بیش از 20 دستگاه ست کامل  در شهرستان سرپل ذهاب و 2 ست برداشت در شهرستان قصر شیرین عملیات  برداشت مکانیزه چغندرقند را انجام می دهند.

به گفته وی سال گذشته 1100 هکتار کشت چغندر پاییزه داشتیم که از این میزان 55 هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانجات قند بیستون، اسلام آباد و همدان داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه