اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی کرد:

فرسودگی شبکه‌های انتقال برق عامل خاموشی‌های ۲ سال گذشته

فرسودگی شبکه‌های انتقال برق عامل خاموشی‌های ۲ سال گذشته
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تبیین چرایی خاموشی برق در فصل تابستان گفت: سال‌هاست متناسب با مصرف برای تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم و فرسودگی شبکه‌های انتقال برق از دلایل اصلی خاموشی‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران‌نیوز؛ تابستان در دو سال گذشته علاوه بر گرمای طاقت‌فرسا، مسئله قطعی برق مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
در این راستا یکی از مهم‌ترین دلایل خاموشی در تابستان سال ۱۳۹۹ و همچنین تابستان سال ۱۴۰۰، فارغ از افزایش قابل توجه مصرف برق به خصوص در بخش خانگی، بی‌توجهی دولت قبل نسبت به تعمیرات نیروگاهی و اخلال در ابزارهای صنعت برق به منظور پاسخگویی به نیاز مصرف از دلایل اصلی گسترده شدن خاموشی‌ها تلقی می‌شود.
,
 
,
غلامرضا مرحبا با اشاره به برنامه دولت و مجلس برای کاهش خاموشی‌ها با فرارسیدن تابستان اظهار کرد: سال‌هاست متناسب با مصرف برای تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم و از سوی دیگر شبکه‌های انتقال برق فرسوده است و مسئولان باید در این زمینه یک بازبینی اساسی داشته باشند.
,
 
,
وی با بیان اینکه دولت در سال‌های گذشته به نیروگاه‌های خصوصی بدهکار بوده، اضافه کرد: بنابراین این نیروگاه‌ها نتوانسته‌اند با حداکثر توان خود کار کنند و این موارد موجب کاهش تولید انرژی شده است.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت برای رفع مشکلات حوزه برق باید جدی‌تر وارد عمل شده و قبل از فرارسیدن تابستان و تکرار خاموشی‌ها از میزان آن بکاهد؛ در سال‌های گذشته دلیل قطعی برق بیشتر در حوزه مدیریتی بود تا کمبود برق.
,
 
,
مرحبا افزود: اگر به درستی داشته‌های خود را مدیریت می‌کردیم دچار قطعی برق نمی‌شدیم، بنابراین دولت باید تعادلی بین تولید و مصرف ایجاد کرده و با سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی از وقوع قطعی‌های مکرر برق جلوگیری کند.
,
 
,
وی متذکر شد: متأسفانه تا کمبود برق پیدا می‌کنیم تقصیرها را گردن مردم می‌اندازیم و از طریق صدا و سیما از مردم درخواست می‌کنیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، در حالی که تنها مردم در این زمینه مقصر نیستند، مگر مصرف خانگی ما چقدر است؟
,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید به نهادها و ارگان‌هایی که مصرف بالایی در برق دارند تذکر بدهند و از سوی دیگر در حوزه تولید برق و انرژی برنامه‌ریزی کند و در بودجه نیز اعتباری برای تولید برق و انرژی قرار داده شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه