اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروهایی وارد شود که عامه مردم بتوانند از آنها استفاده کنند/ حداقل به ۷۰۰ هزار خودرو برای تنظیم بازار نیاز داریم

خودروهایی وارد شود که عامه مردم بتوانند از آنها استفاده کنند/ حداقل به  ۷۰۰ هزار خودرو برای تنظیم بازار نیاز داریم
حجت‌الاسلام حسینی کیا گفت: انتظار می رود خودروهایی به کشور وارد شود که قیمت آنها بین شش تا حداکثر ۱۰ هزار دلار باشد تا عامه مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره رفع محدودیت واردات خودرو، اظهار داشت: با پیگیری های کمیسیون صنایع و معادن و موافقت نمایندگان مجلس درباره اصلاح مصوبه ماده چهار قانون ساماندهی بازار خودرو، بالاخره مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت خود را اعلام کرد مشروط بر اینکه دولت آیین نامه اجرایی مربوطه را تدوین کند که هنوز این امر توسط دولت صورت نگرفته است.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور کلی با اصلاحیه مصوبه ماده چهار قانون ساماندهی بازار خودرو موافقت کرده است.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: انتظار می رود خودروهایی به کشور وارد شود که قیمت آنها بین شش تا حداکثر ۱۰ هزار دلار باشد تا عامه مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید تدابیر لازم درباره ارائه خدمات پس از فروش این خودروها در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: در حوزه واردات خودرو نباید انحصار ایجاد نشود بلکه عامه مردم باید بتوانند با اعلام ارزی که منشا آن مشخص است و بانک مرکزی آن را تایید می کند، نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

وی افزود: در غیر این صورت اگر موضوع واردات خودرو به دست خودروسازان و قطعه سازان بیفتد همین بلای فعلی خودرو مجددا بر سر مردم خواهد آمد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تدبیر شود که عامه مردم بتوانند خودرو را با اعلام منشا ارز، وارد کنند تا ارز کف بازار جمع آوری نشود  و التهابات ارزی هم به وجود نیاید که در این صورت، واردات خودرو می تواند بر بازار خودرو سایه افکند و کاهش قیمت خودروهای خارجی و داخلی را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: گام نخست در حوزه قانون گذاری، رفع انحصار واردات خودرو است، همچنین  کمیسیون صنایع و معادن مجلس درصدد توجه به موضوع کیفیت محوری است و البته گام نهایی هم نظارت بر قیمت خودرو در بازار خواهد بود.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، حداکثر برای واردات ۵۰ هزار خودرو تدبیر شده در حالی که برای تنظیم بازار، حداقل به حدود  ۷۰۰ هزار خودرو  نیاز داریم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه