اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور معرفی شد

مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور معرفی شد
اسماعیلی با اعلام اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور معرفی شد گفت: مساجد مهمترین پایگاه شکل‌گیری، تدوام، تثبیت و رسیدن به جامعه مهدوی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اختتامیه سومین رویداد ملی فهما و همایش معرفی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در مشهد گفت: شبکه گسترده و اصیل فرهنگی مساجد، هیاتها، تکایا و امام زاده‌ها در حرکت‌های بزرگ تاریخ معاصر ایران تاکنون نقش بسزایی داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل رادیو، تلویزیون و روزنامه برای بیان نظرات خود در اختیار نداشت ولی با سازمانی که در شبکه مساجد و تکایا وجود داشت بیانیه‌ها، پیام و نوارهای صوتی او به سرعت تکثیر و اطلاع رسانی می‌شد.

,

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در برهه‌ای توجه به کانون مساجد کمرنگ شد و سعی شد تا از ظرفیت سایر بخش‌های دیگر استفاده شود ولی به هیچ عنوان جایگاه مساجد را پیدا نکرد. در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر از رییس سازمان سینمایی خواسته شد تا برخی از فیلم‌های نمایش داده شد در این جشنواره به وسیله سینماهای سیار در مناطق محروم و کم برخوردار نمایش داده شود.

,

وی در ادامه گفت: مساجد مهمترین پایگاه شکل‌گیری، تدوام، تثبیت و رسیدن به جامعه مهدوی است. امام راحل مساجد را سنگر می‌دانستند که باید حفظ شود و بر همین اساس در این دولت سعی شده است تا به مساجد توجه ویژه‌ای شود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع جهاد تبیین خاطرنشان کرد: ایشان این امر را جهاد نامیدند و امروز به عنوان یک فریضه به آن نگریسته می‌شود. اکنون با جبهه رسانه‌ای عبری، عربی و صهیونیستی رو به رو هستیم که به دنبال معرفی ناکارآمدی دولت دینی و نظام اسلامی برای رفع مشکلات جامعه است و بر همین اساس طرح ناراضی ساختن مردم را دنبال می‌کنند.

,

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حذف ارز ترجیحی گفت: نتیجه بررسی همه مراکز اقتصادی نشان دهنده این بود که در آن روش یارانه به دست مردم نمی‌رسید و اکنون رقم ریالی یارانه دولت، به خود مردم منتقل می‌شود تا آنها با تشخیص خود امکان هزینه‌کردن داشته باشند.

,

وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را بر این گذاشت که مردم را ناراضی سازد که شکست خورد. زیرا دولت قبل از اجرای این طرح، پول مشخص شده را به حساب مردم واریز کرد تا ضمن جلب اعتماد مردم به دولت و همچنین پشتیبانی رهبر معظم انقلاب این طرح به اجرا برسد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تبیین حرکت جدید دولت در تخصیص عادلانه یارانه‌ها گفت: در دو هفته اخیر مسوولیت حوزه اطلاع‌رسانی مردمی سازی یارانه‌ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته است. برای بیان حرکت‌های دولت و تبیین فعالیت های انجام شده می توان از شبکه گسترده مساجد در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه