اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

تب کریمه کنگو در سمنان مشاهده نشده است

تب کریمه کنگو در سمنان مشاهده نشده است
حمیدرضا حسینی گفت: تا کنون مورد مثبت مبتلا به تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده نکرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با مرآت، درخصوص وضعیت تب کریمه کنگو در استان گفت: بر اساس گزارشاتی که در ۵ سال اخیر دریافت کردیم و با وجود برنامه مراقبتی فعالی که داریم تا کنون مورد مثبت مبتلا به تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده نکرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به شروع انجام تمهیدات پیشگیرانه از اسفند ماه سال گذشته تأکید کرد: عملیات سمّ پاشی به دو هدف کنترل جمعیت ناقل انگل های خارجی که باعث انتقال بیماری های دامی می شوند و همینطور کنترل انگل های خارجی که ممکن است برای جوامع انسانی نیز مخاطراتی را به وجود بیاورند؛ تا اوایل پاییز سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

,

وی با بیان این که به حد کفایت استان سمّ مورد نیاز برای سمپاشی مهیا شده است، عنوان کرد: علاوه بر سمّی که به صورت دولتی برای دام عشایر تهیه شده، به منظور استفاده دامداران صنعتی در داروخانه های فعال سطح استان نیز به میزان کافی سمّ وجود دارد.

,

حسینی ضمن اشاره به فعالیت ۶ کشتارگاه نیمه صنعتی و سنتی در سطح استان سمنان خاطر نشان کرد: قبل از کشتار دام با نظارت مسئولین فنی کشتارگاه ها عملیات سمپاشی صورت گرفته و پس از معاینه و پایش وضعیت دام ها و حصول اطمینان از سلامت دام؛ اقدام به ذبح دام می‌شود.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه اظهار کرد: دامی که ناقل بیماری کریمه کنگو است فاقد علائم بالینی مشهود است. لذا جهت حصول اطمینان از عدم عرضه گوشت مبتلا به آلودگی، پس از کشتار دام، گوشت دام در حدود ۲۴ ساعت در سردخانه کشتارگاه نگهداری می شود تا در صورتی که دام در زمان ذبح به صورت نهفته آلوده به عامل بیماری زا باشد با سرد شدن گوشت این عامل از بین برود.

,

وی عنوان کرد: با توجه به خطرناک بودن بیماری تب کریمه کنگو، عموم مردم استان گوشت مصرفی خود را از مراکز مجازی که تحت نظارت دامپزشکی فعال هستند؛ تهیه کنند و در هنگام تهیه، شست و شو و خرد کردن گوشت خریداری شده از دستکش استفاده کنند.

,

حسینی افزود: چنانچه شهروندان قصد استفاده از گوشت نذری دارند؛ حتما قبل از استفاده گوشت را ۲۴ ساعت در دما ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد و در یخچال نگهداری کنند تا از مخاطرات احتمالی ذکر شده به دور باشند.

,

وی در پایان گفت: سامانه شبانه روزی اخذ گزارشات مردمی با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی آماده دریافت گزارشات مردمی در تمام زمینه های مرتبط با دامپزشکی مانند زنده فروشی پرندگان، کشتار غیر مجاز و … است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه