اخبار داغ

گلایه‌های اهالی پسوچ از وعده‌های بی عمل مسئولان راه و شهرسازی خراسان جنوبی؛

آبگیری جاده ورودی روستای پسوچ به همت تدابیر مسئولان/ وعده‌های پوچ مسئولان راه و شهرسازی استان برای آسفالت ورودی روستای پسوچ

آبگیری جاده ورودی روستای پسوچ به همت تدابیر مسئولان/ وعده‌های پوچ مسئولان راه و شهرسازی استان برای آسفالت ورودی روستای پسوچ
یکی از مطالبات مردم روستای پسوچ، آسفالت و ایمن سازی ورودی این روستا و راه دسترسی به مزرعه شان است که متاسفانه علی رغم وعده های همیشگی مسئولان، همچنان بی نتیجه مانده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بارش های رگباری و تگرگی در یازدهم اردیبهشت ماه امسال در برخی از مناطق استان؛ از جمله روستای پسوچ بیرجند، باعث ایجاد سیلاب شد. سیلابی که در این روستا جاری شد، علاوه بر ایجاد خسارت در مزارع کشاورزی و بندسارهای مردم، ورودی این روستا را هم پر از آب و مسدود کرد که این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد. این موضوع نمکی بر زخم دیرینه مردم روستای پسوچ بود و باعث شد تا با دغدغه مندی بیشتری؛ مطالبه چندین ساله خود برای آسفالت و ایمن سازی ورودی روستا را پیگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
ورودی روستای پسوچ غیر استاندارد است
, ورودی روستای پسوچ غیر استاندارد است, ورودی روستای پسوچ غیر استاندارد است,
 
,
جواد صباغ پور رئیس شورای اسلامی روستای پسوچ در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: روستای پسوچ در مسیر جاده بیرجند- مشهد واقع شده و موقعیت آن طوری است که روستا در یک طرف و قنات و مزرعه آن هم در طرف دیگر این جاده واقع شده است این موضوع ارتباط مردم با مزرعه را سخت کرده است.
,
 
,
وی افزود: با توجه به ارتباط همیشگی مردم با مزرعه و اینکه راه ارتباطی مستقیمی برای دسترسی به آن وجود ندارد، یکی از درخواست های مهم طی چند سال گذشته، احداث زیرگذر و مسیر دسترسی بوده است. البته در این خصوص یک پل هوایی در دو سال گذشته نصب شده که طبیعتا برای افراد پیر و مسن کاربردی ندارد و از همان اول هم مردم با نصب آن مخالف بودند و تاکنون هم کسی از آن عبور نکرده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی روستای پسوچ بیان کرد: درخواست مردم ایجاد یک زیرگذر نفر رو بوده، اما از قدیم در مسیر رودخانه دو دهنه پل برای عبور آب وجود داشته که اکنون برای تسهیل کار و عدم احداث پل، یک دهنه برای مسیر رودخانه و یک دهنه پل برای وسایل نقلیه استفاده می شود تا ارتباط مردم روستا با مزرعه آسان باشد.
,
 
,
 
,
صباغ پور با اشاره به اینکه این پل یا زیرگذر برای تردد ساخته نشده، اما مردم برای تردد به همین هم راضی هستند، ادامه داد: اما این زیرگذری که برای وسایل نقلیه اختصاص دارد، از هیچ استانداردی برخوردار نیست که در این خصوص می توان به نداشتن آسفالت، نداشتن روشنایی و همچنین نداشتن دیوار ساحلی اشاره کرد.
,
 
,
او ادامه داد: عدم وجود دیوار ساحلی باعث شده که با هر اندک بارانی، آب جمع شده و این مسیر کلا مسدود شود. در سیل اخیری هم که ایجاد شد، این زیرگذر مسدود شد و آب تا ارتفاع یک و نیم متر جمع شد. متاسفانه خروجی برای آب وجود ندارد و به همین دلیل خروج یا جمع آوری آب و لجن ایجاد شده کار بسیار سختی است.
,
 
,
آماده سازی جاده بی نتیجه ماند
, آماده سازی جاده بی نتیجه ماند, آماده سازی جاده بی نتیجه ماند,
 
,
صباغ پور با اشاره به اینکه پس از جاری شدن سیل اخیر، هلال احمر با موتور آب مقداری از آب را تخلیه کرده ولی هنوز هم آب و لجن وجود دارد و لودر هم نتوانسته کاری برای تخلیه آن انجام دهد، گفت: البته زمانی که جاده هنوز دوبانده نشده بود، راهداری برای خروج آب از زیرگذر، لوله گذاری کرده بود که هنگام دوبانده سازی، از بین رفت و دوباره اقدامی برای آن نشد.
,
 
,
وی بیان کرد: در زمان مسدود شدن زیرگذر هم افراد برای رفتن به مزرعه و آبیاری از عرض جاده عبور کنند که بسیار خطرناک است. برای رفتن به روستا هم باید از دوربرگردان بین روستاهای پسوچ و حاجی آباد یا یا باید از گردنه ثمن شاهی تردد کرد.
,
 
,
او یادآور شد: مسیر زیرگذر قبلا زیرسازی و آماده آسفالت شد، اما اکنون حتی یک دانه از شن هایی که در جاده ریخته شد هم وجود ندارد.
,
 
,
تخریب سرویس های بهداشتی مزرعه در جریان دوبانده سازی جاده
, تخریب سرویس های بهداشتی مزرعه در جریان دوبانده سازی جاده, تخریب سرویس های بهداشتی مزرعه در جریان دوبانده سازی جاده,
 
,
رئیس شورای اسلامی روستای پسوچ گفت:یکی از موضوعات دیگری هم که در این خصوص وجود دارد، این است که در چندین سال قبل که هنوز این قسمت از جاده دوبانده نشده بود، در محل قنات روستا دو چشمه سرویس بهداشتی هم وجود داشت که مربوط به قبل از دوران انقلاب بوده و یکی از ضروریات مورد نیاز بود.
,
 
,
صباغ پور ادامه داد: هنگام دوبانده سازی جاده، این سرویس ها توسط پیمانکار راه و شهرسازی تخریب شد و مصالح، درب های فلزی و حتی دو آفتابه ای که داخل سرویس ها بود را هم جمع کردند و بردند. پیمانکار قول داد که در پایان کار، دو چشمه سرویس بهداشتی متعلق به مردم را احداث خواهد کرد، اما متاسفانه بعد از گذشت چند سال، هنوز هم کسی در این خصوص جوابگو نیست.
,
 
,
وی بیان کرد: این در حالی است که طرف حساب مردم؛ اداره راه و شهرسازی بود و پول مزارع تخریب شده مردم را هم پرداخت کرد.
,
 
,
وعده های مکرر و بی عمل مسئولان
, وعده های مکرر و بی عمل مسئولان, وعده های مکرر و بی عمل مسئولان,
 
,
رئیس شورای اسلامی روستای پسوچ اظهارکرد: تاکنون بارها با مدیرکل راه و شهرسازی استان ملاقات داشته ام که در یکی از دیدارها که در شهریورماه سال ۱۳۹۸ بود، آقای مدیرکل قول داد که بعد از اتمام ساخت قسمتی از جاده که در دست پیمانکار بود، آسفالت مسیر زیرگذر روستا، احداث دیوار ساحلی در مسیر رودخانه، احداث دو چشمه سرویس بهداشتی انجام شود، اما متاسفانه مهلت سه ماهه، به شش ماه و یکسال و دو سال رسید و هنوز هم محقق نشده و در مراحل اداری مانده است.
,
 
,
وی یادآور شد: مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان هم قبلا برای آسفالت زیرگذر و ساخت سرویس های بهداشتی ظرف شش ماه تا یک سال وعده داده بود، اما در حالی که اکنون چندین سال از بازنشستگی او می گذرد هنوز هم این وعده عملیاتی نشده است.
,
 
,
صباغ پور با اشاره به اینکه ملاقات های متعددی برای پیگیری این موضوعات انجام شده اما هیچ نتیجه ای نداشته و دستاورد آن جز وعده های پوچ و توخالی نبوده است، تاکید کرد: اکنون مردم به همین زیرگذر راضی هستند و حالا که این دهانه رودخانه به عنوان ورودی روستا در نظر گرفته شده، لازم است که تجهیز شود و حداقل امکانات برای آن تامین شود.
,
 
,
او گفت: در پیگیری هم که اخیرا در این خصوص انجام شد؛ آقای مودی معاون اداره کل عنوان کرد که نامه های قبلی مال قرن قبل بوده و اکنون در قرن جدید باید دوباره نامه های دیگری نوشته شود که در این خصوص اقدام و مکاتبه کرده ایم که معلوم نیست این مکاتبه ها به نتیجه خواهد رسید یا باز هم مثل پیگیری های قبلی بی نتیجه و تنها وعده توخالی خواهد بود.
,
 
,
ابلاغ آسفالت ورودی روستای پسوچ به پیمانکار
, ابلاغ آسفالت ورودی روستای پسوچ به پیمانکار, ابلاغ آسفالت ورودی روستای پسوچ به پیمانکار,
 
,
وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: روکش آسفالت ورودی  روستای پسوج به شرکت ریبار ابلاغ شده و در اولویت اجرایی قرار گرفته است.
,
 
,
وی در خصوص تخریب سرویس های بهداشتی در محل قنات روستا هم گفت: در این خصوص ظاهرا توافقاتی خارج از مجموعه کارفرما، رأسا توسط شورا و دهیاری وقت روستا با پیمانکار مستقر در محور انجام شده که موضوع باید از طریق خود شورای روستا و همچنین عوامل پیمانکار  حل و فصل گردد.
,
 
,
فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم در خصوص آسفالت ورودی روستای پسوچ گفت: در این خصوص قرار شده که اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای ایمن سازی لازم را انجام دهد.
,
 
,
گفتنی است؛ موضوع آسفالت و ایمن سازی ورودی روستای پسوچ از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم مورد پیگیری قرار گرفت که متاسفانه پس از گذشت چندین روز از این پیگیری؛ همچنان بی پاسخ ماند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه