اخبار داغ

پژوهشگر حوزه جمعیت:

آمارهای سقط جنین در کشور دردناک است/ زنگ خطر پیری جمعیت در البرز به صدا درآمد

آمارهای سقط جنین در کشور دردناک است/ زنگ خطر پیری جمعیت در البرز به صدا درآمد
فاطمه غلامی گفت: زنگ خطر پیری جمعیت در استان البرز به صدا در آمده و ایران کوچک سی و یکمین استان کشور در نرخ زاد و ولد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  فاطمه غلامی پژوهشگر حوزه جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: عامل فرهنگی نقش اساسی در محدود کردن نسل ایران داشت و این کار را با شعار "فرزند کمتر، تربیت بهتر" آغاز کردند و بعد به "فرزند کمتر، زندگی بهتر" تغییر کرد و در انتها با شعار "فرزند کمتر، رفاه بیشتر" در جامعه تبیین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , تیتریک,
وی ادامه داد: هر سه شعار با هدف کاهش جمعیت در جامعه نهادینه شد و بعدها با کنترل جمعیت، شعارها اصلاح نشد و همان روند اشتباه گذشته ادامه پیدا کرد.
,
غلامی افزود: عامل فرهنگی و تربیتی در ابتدا با رویکرد مثبت و با هدف کنترل جمعیت مطرح شد اما پس از مهار جمعیت برای اصلاح آن برنامه ای فرهنگی تبیین نشد.
,
این کارشناس تصریح کرد: در سال های اخیر حدود ۵۰ بار مسئله جمعیت در سخنرانی های رهبری مطرح شده و اگر این مشکل را برطرف نکنیم، یکی از مولفه های قدرت را از دست می دهیم و ۳۰ سال آینده به یک کشور پیر تبدیل خواهیم شد و انبوهی از درآمدهای دولت صرف نگهداری کهنسالان می شود.
,
وی گفت: آمارهای سقط جنین در کشور بسیار دردناک است و سالانه صدها هزار انسان بی گناه به کام مرگ کشیده می شوند.
,
غلامی خاطرنشان کرد: دولت باید از خانواده های چند فرزندی حمایت های بی دریغی انجام دهد تا سایر افراد جامعه برای افزایش تعداد فرزندان خود ترغیب شوند. 
,
این کارشناس ادامه داد: زنگ خطر پیری جمعیت در استان البرز به صدا در آمده و ایران کوچک سی و یکمین استان کشور در نرخ زاد و ولد است.
,
وی بیان کرد: این آمارها نگران کننده است و باید برای مقابله با آن برنامه ریزی و فرهنگ سازی صورت گیرد.
,
غلامی در خاتمه گفت: میل به کاهش جمعیت یک عارضه است که باید به آن پرداخته شود و با آثار فاخر به ویژه با زبان گویای هنر، جلوی شیوع آن گرفته شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه