اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دولت سیزدهم فشار اتاق فکر اصلاحات به مردم را مدیریت کرد/ شتاب حمله دشمن درباره یارانه معیشتی به دیوار خورد

دولت سیزدهم فشار اتاق فکر اصلاحات به مردم را مدیریت کرد/ شتاب حمله دشمن درباره یارانه معیشتی به دیوار خورد
حسین امیدیان گفت: دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده از ارز ترجیحی درصدد حذف آن و اختصاص یارانه به مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیدیان کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جریان انقلابی حلقه میانی بین مردم و دولت هستند، در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در جهاد تبیین هر فردی می تواند چراغ پیرامون خود را روشن کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
امیدیان افزود: دو نرخی کردن ارز اقدامی غلط بود و زمینه فساد را فراهم کرد همانگونه که فاصله قیمت بین خودرو در بازار و کارخانه موجب دزدی چندهزار میلیاردی شد، عدم حذف ارز و مدیریت تامین اقلام اساسی مردم در شرایط تحریم اقدام خوبی است.
,
وی اظهار داشت: عدم حذف ارز ترجیحی الزاماتی دارد که متاسفانه از آن برخوردار نیستیم، نظارت بر عرصه کالاهای اساسی اعم از نهاده دامی سخت بوده و تجربه نشان داد ناظرین نمی توانند این اقدام را انجام دهند در نتیجه باید فاصله قیمتی ارز را برداریم.
,
امیدیان تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده از ارز ترجیحی درصدد حذف آن و اختصاص یارانه به مردم است، پیش از این عده ای به نام نهاده دامی ارز دریافت کرده و لوازم آرایشی وارد می کردند در نتیجه دامداران ناچار به ماده کشی بودند.
,
وی با اشاره به اینکه آشفتگی مطرح شده توسط عده ای قابل پذیرش نیست، گفت: قرار بود یارانه واریز شده به حساب مردم از ماه بعد قابل برداشت باشد اما امکان برداشت فراهم شد چرا که جامعه در التهاب و فشار رسانه ای قرار گرفت و اذیت شد.
,
امیدیان افزود: به نظر می رسد دولت به واسطه افزایش قیمت نفت و پول های آزاد شده مبالغی را برای خنثی سازی بحران کنار گذاشته بود، یارانه کنونی از یارانه واریزی دولت های گذشته که درصدد پوشش فاصله قیمتی ارز ترجیحی بودند اثرگذار تر است.
,
وی با اشاره به اینکه شتاب حمله دشمن به دیوار خورد و باید به مردم آرامش داد، اظهار داشت: اگر چه فشار اقتصادی و جراحی بزرگ در کشور  را شاهد هستیم اما کمبود کالا نداریم، اگر لازم باشد بسته های معیشتی هم برای حمایت از مردم به میدان می آید.
,
امیدیان تصریح کرد: ۸ سال به دولت روحانی فرصت داده شد اما امروز اتاق فکر اصلاحات به اندازه ای به مردم فشار آورده است که یک سال هم به آیت الله رئیسی فرصت نمی دهند، ژنرال های اقتصادی روحانی با هوش سیاه برای دولت جدید مین گذاری کردند.
,
وی با اشاره به اینکه دولت روحانی از محاسبات معنوی دولت سیزدهم یعنی پیمان شانگهای و خرید نفت توسط شرق یا مکش هژمونی از غرب به شرق غافل بود، گفت: مردم را باید با استدلال های منطقی آرام کنیم تا حداقل ۶ ماه به آیت الله رئیسی فرصت دهند.
,
امیدیان با تاکید بر اینکه طی ماه های آینده شاهد تورم معکوس خواهیم بود، افزود: گفتگوی آیت الله رئیسی و حضور بین مردم در روند اجرای طرح موثر بود، مردم باید بدانند که این دولت ۵۰۰ هزار نفر را با فعال کردن شرکت های خوابیده شاغل کردند.
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه