اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

بیمه درمانی ۱۰ هزار فاقد بیمه در خراسان جنوبی فعال شد/ تسویه مطالبات مراکز درمانی

بیمه درمانی ۱۰ هزار فاقد بیمه در خراسان جنوبی فعال شد/ تسویه مطالبات مراکز درمانی
اربابی گفت: ۱۰ هزار و ۲۱ نفر فرد فاقد پوشش بیمه که جزو سه دهک پایین درآمدی در خراسان جنوبی بودند تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند و دولت حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بیمه شدن احاد جامعه، پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد و تأمین زیر ساخت های الکترونیکی کردن خدمات برای ساختارهای درمان مدنظر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان اینکه هم اکنون زیرساخت ها صدور نسخ الکترونیکی در بخش سرپایی، بستری و در مراکز دولتی و خصوصی استان صد درصد فراهم است و اقدام می شود، گفت: زیرساخت بیمه سلامت نیز کمترین چالش و قطعی را داشته است.

,

اربابی با اشاره به اینکه مطالبات پزشکان، موسسات دولتی و خصوصی از بیمه سلامت در سال گذشته کامل پرداخت و تسویه شده است، افزود: این مطالبات ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است که ۷۵ میلیارد تومان مربوط به سطح یک روستاییان، ۳۵ میلیارد تومان مربوط به خدمات بخشی خصوصی (داروخانه ها و آزمایشگاه ها و مطب ها) و ۲۵۵ میلیارد تومان مربوط به خدمات سطح دانشگاهی و دولتی بوده است.

,

وی به شفافیت در عملکرد سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: کلیه ایرانیان فاقد بیمه را در پوشش بیمه سلامت ساماندهی کردیم و سال گذشته تلاش های بسیاری توسط همکاران برای شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه ای در مناطق کم برخودار استان صورت گرفت که در مجموع بررسی ها ۵۰۰ نفر از بیمه رایگان برخودار شدند.

,

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر پوشش بیمه‌ای سه دهک پایین کشور، از بیمه رایگان شدن پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دهک پایین جامعه گفت و تصریح کرد: این افراد در لیست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که این وزارتخانه برای دریافت خدمات بیمه درمانی به سازمان بیمه سلامت ارسال کرده است و از این میزان سهم خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۲۱ نفر است که بیمه درمانی آنان فعال می شود.

,

وی بیان کرد: همه‌ شهروندان فاقد بیمه پایه، برای برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی این سازمان به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، برای بیمه کردن خود و خانواده هایشان اقدام کنند.

, www.bimehsalamatiranian.ir ,

اربابی در خصوص مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه و اینکه در اختیار مصرف کننده واقعی قرار بگیرد، افزود: یارانه دارو و تجهیزات پزشکی نیز از مواردی است که باید ساماندهی و مردمی سازی شود که با تحقق این مهم مسیر بیمه مشکلی برای مصرف کنندگان واقعی دارو پیش نمی آید چون این افزایش قیمت ها را پوشش خواهد داد.

,

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش هزینه های دارویی آحاد جامعه، صد قلم دارویی که در سال گذشته افزایش قیمت یافته بود اما به دلیل نداشتن منابع بیمه ای تحت پوشش سازمان های بیمه گر پایه قرار نگرفته بود؛ از چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری به طور کامل مورد تعهد این سازمان قرار گرفت.

,

وی با بیان اینکه با ۱۱ مرکز ترک اعتیاد قرارداد داریم و هزینه های درمانی بیماران این بخش بطور کامل پرداخت می شود، افزود: در همین راستا در سال گذشته حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه