اخبار داغ

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان:

اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها امری کاملاً مثبت است/ دولت به راه‌های درمان اقتصاد و مراقبت‌های بعد از آن توجه کند

اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها امری کاملاً مثبت است/ دولت به راه‌های درمان اقتصاد و مراقبت‌های بعد از آن توجه کند
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: طرح دولت مبنی بر اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها برای درمان بیماری اقتصاد کشورمان کاملاً مثبت است اما دولت برای جلب اعتماد مردم باید به راه‌های درمان و مراقبت‌های بعد از آن توجه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح اقتصادی دولت مبنی بر اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: تمام کارشناسان و صاحبنظران متفق‌القول نسبت به حذف ارز ترجیحی و هدفمندی عادلانه یارانه‌ها کاملا موافق‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورمان بیمار است و همه از این بیماری اطلاع دارند اما در خصوص اینکه چگونه با این بیماری برخورد کنیم، نظرات متفاوت است یعنی حذف ارز ترجیحی و مدیریت هدفمند یارانه‌ها امری کاملاً مثبت است.

,

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: در بحث‌های مدیریتی برای تحلیل و بررسی سازمان‌ها به مثابه یک موجود زنده از «استعاره» استفاده می‌شود.

,

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشورمان به مثابه یک بیمار است، اظهار داشت: بیمار باید خود را به پزشک متخصص، متبحر و کاردان معرفی کند تا درمان شود ضمن اینکه تشخیص پزشک که از راه‌های مختلف از جمله معاینه، آزمایش، عکسبرداری و... صورت می‌گیرد نیز باید درست باشد تا بتواند بیمار را درمان کند.

,

یوسفی‌امیری با بیان اینکه راه درمان، مرحله بعد از تشخیص است، خاطرنشان کرد: تیم درمانی و جراحی بعد از تشخیص بیماری، تشکیل می‌شود تا آماده انجام عمل شوند که تجهیزات و ابزار مورد نیاز این تیم از قبل باید آماده شود.

,

وی با تاکید بر اینکه پزشک قبل از عمل باید بیمار را از لحاظ روانی آماده کرده و اطمینان دهد که تشخیص او درست بوده و راهی حلی که می‌گوید تنها راه نجات بیمار است، تصریح کرد: آمادگی روحی و روانی بیمار خیلی مهم است و البته تیم درمانی نیز باید باهم هماهنگ شوند چون در صورت عدم هماهنگی قطعا درمان با شکست مواجه می‌شود و همچنین زمان درمان هم مهم است که از قبل باید برنامه‌ریزی شود.

,

یوسفی‌امیری افزود: از سلامت محیط و لوازمی که برای درمان استفاده می‌شود نیز باید اطمینان کامل پیدا کرد ضمن اینکه مراقبت‌های بعد از درمان هم بسیار مهم است.

,

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه اقتصاد کشورمان بیمار است و باید درمان شود، گفت: دولت نیز برای درمان بیماری اقتصاد ابتدا باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد و بعد بتواند هدفمندی را راه بیندازد.

,

وی با بیان اینکه تیمی که هدفمندی را اجرا می‌کند باید معرفی شوند، خاطرنشان کرد: مردم اعضای تیم را هر چه بیشتر بشناسند، اطمینان خاطر پیدا می‌کنند لذا باید مشخص شود که چه کسانی تصمیم می‌گیرند ضمن اینکه چون تیم باید پاسخگو باشد لذا تصمیمات دقیق می‌گیرند.

,

یوسفی‌امیری با بیان اینکه این تیم باید دلایل و منطق کافی برای تشخیص و جراحی را به مردم بگویند و مردم، متخصصان و منتقدان را توجیه کنند، اظهار داشت: دلایل برای حذف ارز ترجیحی و هدفمندی عادلانه یارانه‌ها باید مستند، منطقی و قابل دفاع باشند.

,

وی با بیان اینکه راه درمان هم باید مشخص شود که حذ ارز چگونه اقتصاد بیمار ما را درمان می‌کند، ابراز کرد: هدفمندی یارانه‌ها یک بار در دولت دهم انجام شد اما متاسفانه به نتیجه نرسید و وضعیت روزبه‌روز بدتر شد که شاید یکی از دلایل آن تشخیص اشتباه مشکل و راه درمان باشد.

,

یوسفی‌امیری با بیان اینکه پرسش بعدی این است که آیا الان زمان جراحی اقتصادی است، ابراز کرد: تیم مربوطه باید دلیل و منطق کافی برای زمان اجرای این کار داشته باشند و اینکه آیا جامعه از لحاظ روانی آماده اجرای این طرح است یا نه که باید بگویند چگونه به این نتیجه رسیده‌اند چرا که ممکن است، یک طرحی خیلی خوب هم باشد اما زمان اجرای آن مناسب نبوده و جامعه آماده نباشد.

,

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: نکته بعدی هماهنگی تیم اجرای طرح است چرا که اگر هماهنگ نباشد، کل ضرر به جامعه می‌رسد.

,

وی با تاکید بر اینکه آلودگی‌های محیطی برای اجرای طرح را باید از بین‌ببرند، اظهار داشت: طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود اما ممکن است یک پُست کلیدی در یکی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مخالف باشد و همچنان هم بر سر کار باشد که این آلودگی‌ها اگر از بین نروند، طرح در ظاهر اجرا می‌شود اما بعد از مدتی از هر نقطه‌ای یک مشکل پیش می‌آید.

,

یوسفی‌امیری با بیان اینکه مراقبت‌های بعد از اجری طرح هم باید صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: یارانه 45 هزار و 500 تومانی از سال 1389 پرداخت شد اما متاسفانه علی‌رغم افزایش نرخ تورم، مبلغ یارانه بیش از 11 سال ثابت ماند و مراقبت لازم از اجرای طرح انجام نشد که به نتیجه برسد.

,

وی با بیان اینکه این باعث شد که اعتماد مردم به دولت کاهش یابد و الان هم همین اتفاق می‌افتد، افزود: واریز یارانه مهم نیست بلکه مبلغ یارانه به تناسب افزایش قیمت‌ها باید افزایش یابد.

,

یوسفی‌امیری تصریح کرد: محیط را نباید بسته فرض کنیم که متاسفانه همیشه اینطور می‌شود و در این عامل اجتماعی که می‌خواهیم ایجاد کنیم، کنشگران مختلفی وجود دارند.

,

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها مزایای برخی‌ها حذف می‌شود و رانت‌ها از بین می‌رود که همه این‌ها افراد و گروه‌ها دست خالی نخواهند ماند و کار خود را انجام خواهند داد.

,

وی افزود: مثل بازی شطرنج باید پیش‌بینی لازم برای حرکت آن‌ها بعد از اجرای طرح صورت پذیرد که بعد از اجرای طرح، حرکت بعدی آن‌ها چگونه خواهد بود و اگر این پیش‌بینی صورت نگیرد ممکن است طرح با حرکت طرف مقابل به بن‌بست برسد.

,

یوسفی‌امیری با بیان اینکه اجرا خیلی مهمتر از واقعیت است، اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها در واقعیت، درست بوده و طرح خوبی است اما در اجرا باید سنجیده شود که ادراک مردم از اجرای این طرح چگونه است.

,

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه با مردم باید صاقانه صحبت شود، خاطرنشان کرد: این اتفاق در مساله بنزین در دولت قبلی افتاد و نمایندگان مجلس و دولتمردان که شاید همگی آن‌ها از اجرای طرح مطلع بودند تا روزی که طرح اجرا شود می‌گفتند هیچگونه افزایش قیمت بنزین تا اخر سال نداریم اما متاسفانه این اتفاق افتاد.

,

وی اظهار داشت: اگر با مردم با صداقت رفتار شود، مردم هم به مسئولان اعتماد می‌کنند و جواب می‌دهد لذا در بحث یارانه‌ها هم باید صادقانه و به‌طور کامل با مردم صحبت شود و مردم، حرف‌های صحیح و راست را نه از فضای مجازی و غیره بلکه از مسئولان و دولتمردان بشنوند.

,

یوسفی‌امیری با بیان اینکه کاش یارانه‌ها قبل از افزایش قیمت ماکارونی به حساب مردم واریز می‌شد، خاطرنشان کرد: ذهنیت مردم در اجرای طرح‌ها خیلی مهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه