اخبار داغ

اشغالگران آمریکایی ۷۰ تانکر نفت سوریه را به سرقت بردند

اشغالگران آمریکایی ۷۰ تانکر نفت سوریه را به سرقت بردند
نظامیان آمریکایی بار دیگر با سرقت نفت سوریه، ۷۰ تانکر را به خاک عراق انتقال دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع محلی در شمال شرق سوریه، امروز (شنبه) از انتقال ۷۰ تانکر حامل نفت استخراج شده از میادین نفتی به عراق از سوی ارتش آمریکا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به گفته این منابع، همراه با تانکرهای سوخت، ۱۵ کامیون نیز حامل تجهیزات نظامی از طریق گذرگاه «الولید» وارد خاک عراق شده‌اند. این گذرگاه به دست ارتش آمریکا ایجاد شده و  دولت‌های عراق و سوریه آن را غیر قانونی می‌دانند.

طبق این گزارش، روز گذشته نیز ۴۶ کامیون حامل تانکرهای مملوء از سوخت از سوریه به عراق منتقل شدند.

خبرگزاری سانا در این باره نوشت که نظامیان اشغالگر آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بر عمده میادین نفتی در استان‌های الحسکه و دیرالزور (موسوم به منطقه الجزیره سوریه) مسلط هستند و اقدام به قاچاق نفت و فروش آن در خارج از سوریه می‌کنند.

بر اساس آمار و ارقام جدید وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

انتهای پیام/.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه