اخبار داغ

دکتر زالی در آیین بزرگداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مطرح کرد؛

کاهش آمار بیماران جدید کرونایی در استان تهران به زیر ۱۵۰ نفر/پوشش گسترده واکسیناسیون عاملی مهم برای کنترل بیماری

کاهش آمار بیماران جدید کرونایی در استان تهران به زیر ۱۵۰ نفر/پوشش گسترده واکسیناسیون عاملی مهم برای کنترل بیماری
در آیین بزرگداشت هفته سلامت که با حضور رییس دانشگاه، اعضای هیئت رییسه و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه در تالار امام خمینی (ره) برگزار گردید، از فعالان عرصه سلامت دانشگاه تقدیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در آیین بزرگداشت هفته سلامت که با حضور رییس دانشگاه، اعضای هیئت رییسه و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه عصر در تالار امام خمینی (ره) برگزار گردید، از فعالان عرصه سلامت دانشگاه تقدیر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هفته سلامت؛ یک رخداد جهانی برای توجه به حوزه سلامت

دکتر زالی در این مراسم هفته سلامت را یک رخداد جهانی و نقطه کانونی توجه به حوزه سلامت عنوان کرد و با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در صحن دانشگاه در هفته سلامت این مراسم را جشنی برای تقدیر و تکریم مدافعان سلامت حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد که پیشقراولان نبرد سهمگین قرن در مقابله با کرونا بودند.

 وی افزود: این جشن در شرایطی برگزار می شود که با همت بلند شما فرزندان غیور عرصه سلامت شرایط نسبتا مطلوبتری در عرصه استانی و کشوری حاصل شده است.

, هفته سلامت؛ یک رخداد جهانی برای توجه به حوزه سلامت, هفته سلامت؛ یک رخداد جهانی برای توجه به حوزه سلامت,
,
,
,
,




 

,
,
, ,
,

کاهش آمار بیماران جدید کرونایی در استان تهران به زیر ۱۵۰ نفر

دکتر زالی گفت: امروز آمار بیماران جدید در استان تهران از نظر قلت یک رکورد استثنایی دارد و برای اولین بار از اغاز پاندمی کرونا به زیر ۱۵۰ نفر رسیده  و تهران روز گذشته تنها دو فوتی داشته است.

 وی افزود: امروز با دست شما شاهد این دستاورد سترگ هستیم. این توفیق را به شما همکاران که صاحبان اصلی فرایند و میدانداران اصلی این نبرد هستید تبریک عرض می‌کنم.

 دکتر زالی تاکید کرد: این موفقیت ها نسبی هستند و نباید در عرصه ملی و استانی دچار این تصور شویم که بیماری به پایان رسیده است و کماکان باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون و … در ادامه نبرد شرکت کنیم.

 رییس دانشگاه  ابراز امیدواری کرد که با همت همکاران و مدافعان سلامت از این دستاورد همچنان صیانت شود.

, کاهش آمار بیماران جدید کرونایی در استان تهران به زیر ۱۵۰ نفر, کاهش آمار بیماران جدید کرونایی در استان تهران به زیر ۱۵۰ نفر,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

پوشش گسترده واکسیناسیون عاملی مهم برای کنترل بیماری

وی یکی از عوامل مهم اصلی برای کنترل وضعیت بیماری کرونا را  پوشش گسترده واکسیناسیون دانست و گفت: شما در شهر تهران صحنه های حماسی آفریدید.

به گفته دکتر زالی ۲۶ میلیون و ۳۰ هزار واکسن تا امروز در تهران تلقیح شده است که ۳۹,۵ درصد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  انجام شده است.همچنین از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن دوز سوم تلقیح شده در استان تهران  ۴۲ درصد توسط همکاران این دانشگاه انجام شده است.

, پوشش گسترده واکسیناسیون عاملی مهم برای کنترل بیماری, پوشش گسترده واکسیناسیون عاملی مهم برای کنترل بیماری,
,
,
,
,

 

,


 

, ,
,

وی تاکید کرد: شما عزیزان فراتر از وظیفه سازمانی خویش تلاش کردید و علیرغم دشواری ها و چالشها ایثارگرانه به خدمت پرداختید و در روزهای سخت این نبرد حضوری جانانه داشتید.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت مستندسازی این‌وقایع تاریخی و حماسی دوران کرونا از زحمات مدافعان سلامت حوزه بهداشت دانشگاه در راستای خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد.

رییس دانشگاه تاکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر تقویت و ارتقای نظام شبکه های بهداشتی را فرصتی بی نظیر برای حوزه بهداشت برشمرد که باید قدر آن را دانست و با تلاش و همت مدیران و همکاران حوزه بهداشت موجبات رشد نظام شبکه مراقبتهای بهداشتی را فراهم کرد.

وی با اشاره به توانمندیهای فوق العاده همکاران حوزه بهداشت در دوران پاندمی کرونا گفت: بی تردید با همت بلند شما شاهد توسعه و ارتقای این نظام شبکه ها خواهیم بود.

دکتر زالی با اشاره به طراحی برنامه های متنوع در حوزه بهداشت دانشگاه از ابلاغ سند ارتقای نظام شبکه های بهداشتی خبر داد که می تواند اجرایی شود.

رییس دانشگاه در خاتمه سخنان خود از تلاش و زحمات تمامی همکاران حوزه بهداشت و درمان دانشگاه در دوران کرونا تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد که با حمایت های مسئولان چالشها و دغدغه های آنان مرتفع شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

داشتن سیاره سالم در گروی همکاری های بین المللی و تمامی سازمانها است

دکتر سهرابی معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته سلامت و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از تلاش و ایثار و از جان گذشتگی تمامی همکاران حوزه بهداشت و درمان در طول پاندمی کرونا تقدیر کرد.

وی هفته سلامت را فرصت مغتنمی برای تقدیر از تلاشگران این عرصه و فراهم کردن بستری مناسب برای ارایه خدمات بهتر برای مردم عنوان کرد.

دکتر سهرابی خاطرنشان کرد: کرونا علیرغم تلخی هایش درسهای زیادی در حوزه های مختلف داشت .

معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان سیاره ما سلامت ما گفت: ویژگی مشترک تمام اپیدمی و پاندمی ها در ۲۰ سال گذشته انتقال بیماری از حیوان به انسان بوده است.

وی علت اصلی این موضوع را دست اندازی انسان به محیط زیست حیوانات و طبیعت، توسعه شهرنشینی، نابودی جنگلها ذکر کرد که عملا باعث شده انواع ویروسها ازحیوانات به انسان منتقل شود و سلامت انسانها را تهدید کند.

معاون بهداشتی دانشگاه الودگی های شیمیایی، ریزگردها و استفاده غلط از فناوری‌ها، استفاده نامناسب از منابع آب زیرزمینی را از دیگر اثرات دخالتهای انسان در محیط برشمرد.

دکتر سهرابی داشتن محیط و سیاره سالم را در گروی همکاری های بین المللی و تمامی سازمانها دانست و توفیقات حاصل شده در اپیدمی اخیر را حاصل همکاری های کشورهای مختلف و تبادل تجربیاتشان با یکدیگر عنوان کرد.

, داشتن سیاره سالم در گروی همکاری های بین المللی و تمامی سازمانها است, داشتن سیاره سالم در گروی همکاری های بین المللی و تمامی سازمانها است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

معاون بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: سلامت همه کشورها به یکدیگر گره خورده و به سلامت باید یک دید جهانی داشته باشیم و نمی توانیم صرفا فقط منطقه خودمان را در نظر بگیریم.

,

, ,



وی  همکاری و مشارکت بین بخشی و مشارکت مردم در سلامت را دو اولویت مهم حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه برشمرد.

دکتر سهرابی مشارکت مردم در سلامت را به عنوان ذینفعان اصلی مهم برشمرد زیرا می توانند با خودمراقبتی، الگوی صحیح زندگی و دوری از عوامل خطر، سلامت خویش را ارتقا داده و بروز بسیاری از بیمارها را کاهش دهند.

دکتر سهرابی با اشاره به ضرورت مشارکت بین بخشی تمامی سازمانها برای سلامت یاداور شد که صرفا ۲۰ درصد سلامت در حوزه اختیارات نظام سلامت است و مابقی خارج از این حوزه است.

وی تاسیس خانه های مشارکت مردم در سلامت را از جمله اقدامات معاونت امور بهداشتی دانشگاه در این راستا در سه ماه گذشته برشمرد که با مشارکت ۲۱ ارگان در راستای ارتقای سلامت مردم فعالیت می کنند.

دکتر سهرابی در پایان  از تلاش تمامی همکاران و دست اندکاران حوزه بهداشت و درمان دانشگاه در طول پاندمی کرونا در راستای خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد و برای تمامی آنان ارزوی توفیق و سلامت کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

 

,

رونمایی از کتاب تصویر یک نبرد

در ادامه مراسم با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه، دکتر سهرابی معاون بهداشتی دانشکاه و مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه  از کتاب "تصویر یک نبرد" رونمایی شد.

این کتاب مصور روایتگر ایثارگری های مدافعان سلامت در دوران پاندمی کروناست و در پنج فصل و ۲۹۲ صفحه توسط روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گرداوری و به چاپ رسیده است. این عکس نگاره ، گلچینی است از۷۵ جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران،  ۶۴ بازدید فرمانده ستاد و نزدیک به ۴۰۰ قاب ماندگار مدافعان سلامت تهران  که در طی۱۰۰۰روز خدمت ثبت و منتشر شده است.

, رونمایی از کتاب تصویر یک نبرد, رونمایی از کتاب تصویر یک نبرد,
,
,
,
,

, ,

در خاتمه این مراسم با حضور رییس دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه از  فعالان حوزه سلامت دانشگاه و دانش اموزان برکزیده در رشته نقاشی جشنواره هفته سلامت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه