اخبار داغ

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان:

ورزش زورخانه‌ای ریشه در مذهب و ملیت ما دارد/ فعالیت ۲۱ زورخانه در استان سمنان

ورزش زورخانه‌ای ریشه در مذهب و ملیت ما دارد/ فعالیت ۲۱ زورخانه در استان سمنان
سید حسن سبزواری گفت: هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان از هیات های سرآمد در این حوزه ورزشی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن سبزواری رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان و نایب رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان از هیات های سرآمد در این حوزه ورزشی در کشور است، گفت: یکی از ورزشکاران استان، عضو تیم ملی ورزش زورخانه ای کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان در ادامه بیان کرد: ورزش زورخانه ای استان سمنان در سال گذشته مقام اول را در لیگ برتر این ورزش کسب کرده و برنده ۱۴ مدال ورزش زورخانه ای در مسابقات قهرمانی کشوری شده است.

,

نایب رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با اشاره به وجود زیر ساخت مناسب این ورزش در استان، افزود: در طی حدود ۶ سال گذشته تاکنون تعداد ۹ زورخانه جدید به زورخانه های استان اضافه شده و در حال حاضر در سطح استان تعداد ۲۱ زورخانه فعال وجود دارد.

,

وی با اشاره به فعال بودن ورزش زورخانه ای در ادارات و نهادهای دولتی و نظامی در استان، گفت: در دانشگاه شاهرود آکادمی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی وجود دارد.

,

سبزواری ضمن اشاره به فعالیت قهرمانی در ورزشکاران زورخانه ای استان سمنان، اظهار کرد: به ترتیب شهرستان های شاهرود و سمنان و شهر بسطام و شهمیرزاد، قهرمان پرورترین خطه های استان در این ورزش هستند.

,

نایب رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خاطر نشان کرد: شروع همه گیری کرونا باعث کمرنگ شدن مسابقات ورزش زورخانه ای در دو سال گذشته در سطح کشور شد اما با بهبود شرایط همه گیری این بیماری در سال جاری و در پایان اردیبهشت ماه و اول خرداد ماه شاهد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش های زورخانه ای خواهیم بود.

,

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان با بیان لزوم ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به عنوان یک ورزش ملی تأکید کرد: با توجه به ملی بودن ورزش زورخانه ای، نیاز به عزمی ملی و تلاشی همگانی جهت ترویج این ورزش وجود دارد و انتظار می رود تمامی سازمان ها و ادارات در جهت ترویج این ورزش همکاری کرده و دست یاری به اداره کل ورزش جوانان دهند.

,

وی در پایان با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب در ترویج ورزش زورخانه ای تصریح کرد: با توجه به ریشه ملی و مذهبی که ورزش زورخانه ای دارد باید در جهت ترویج و معرفی هر چه بیشتر این ورزش به عموم مردم کوشا باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه