اخبار داغ

ایران دریایی از کشتی گیران خوب است؛

باچا: امکانات کمپ کشتی ایران را در هیچ جای دیگری از دنیا ندیده بودم/ لورینچ: کشتی با گرایی سخت‌ترین مبارزه دروان ورزشی‌ام بود

باچا: امکانات کمپ کشتی ایران را در هیچ جای دیگری از دنیا ندیده بودم/ لورینچ: کشتی با گرایی سخت‌ترین مبارزه دروان ورزشی‌ام بود
عضو مجارستانی هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی گفت: امکانات کشتی ایران خیلی عالی است و چنین امکاناتی را تا به حال در جای دیگری ندیده بودم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ پیتر باچا، عضو مجارستانی هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی پس از سفر به ایران اظهار داشت: سفر خیلی خوب و قابل توجهی به ایران داشتم و مذاکرات خوبی با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران صورت گرفت و قرار شد که از تجربیات ایران استفاده کنیم. در صحبت‌هایی که داشتیم اردوی مشترک تیم های ملی ایران در مجارستان مورد بحث قرار گرفت و همچنین مقرر شد که سایر کشورهای اروپایی با رایزنی‌هایی که صورت می گیرد و امکاناتی پیشرفته‌ای که وجود دارد، کمپ های تمرینی‌شان را در ایران برگزار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه بیان داشت: ایران با توجه به جایگاه بزرگی که در کشتی دنیا دارد، می تواند در اتحادیه جهانی کشتی پست داشته باشد و در این زمینه امیدوارم با رایزنی‌هایی که صورت می گیرد، ایران در اتحادیه جهانی صاحب کرسی شود و در این زمینه من هم تا جایی که امکان داشته باشد، در کنار ایران خواهم بود.

,

باچا درباره بازدید از خانه کشتی عنوان داشت: امکانات کشتی ایران خیلی عالی است و چنین امکاناتی را تا به حال در جای دیگری ندیده بودم. سالن بدنسازی، تجهیزات تمرینی و امکانات کاملی که برای تغذیه کشتی گیران در نظر گرفته شده بود، در حد عالی بود. به طوری که کاش نوجوانان فرنگی کار مجارستان می توانستند دو تا سه هفته در این کمپ اردو بزنند. ایران دریایی از کشتی گیران خوب است که در سطح بالا و با کیفیتی مبارزه می کنند و حضور کشتی گیران نوجوان مجارستانی این فرصت را در اختیارشان گذاشت که بتوانند با نفرات بهتر و بالاتری از نظر فنی نسبت به خودشان کشتی بگیرند و تمرین کنند و این مسئله می تواند به بهتر شدن کشتی‌هایی که می گیرند، کمک کند.

,
وی در پایان گفت: میزبانی سرخس خیلی خوب بود و تماشاگرانی که در سالن بودند، واقعا پر شور بودند و این هیجان مبارزها را بالا برده بود. اینکه فدراسیون کشتی ایران تصمیم گرفته که مسابقات بین‌المللی را در خارج از تهران و در شهرهای دور از پایتخت برگزار کند، تصمیم خوبی است. پذیرایی ایرانی ها فوق العاده بود و آنها مردم مهمان نواز و خوش برخوردی بودند که از ما به گرمی استقبال کردند. تنها نکته منفی رانندگی در خیابان ها بود که کار را سخت می کرد! در بازگشت به مجارستان، در مصاحبه با رسانه ها حتما از مهمان نوازی ایرانی‌ها صحبت خواهم کرد و خواهم گفت که تبلیغات منفی که علیه کشورتان می شود، واقعیت ندارد و دروغ است.
,
 
,
لورینچ: کشتی با محمدعلی گرایی سخت‌ترین مبارزه دروان ورزشی‌ام بود
, لورینچ: کشتی با محمدعلی گرایی سخت‌ترین مبارزه دروان ورزشی‌ام بود,
 
,
همچنین توماس لورینچ قهرمان مجاری المپیک توکیو که به همراه تیم ملی کشتی نوجوانان فرنگی مجارستان به ایران آمده بود، اظهار داشت: از سفر به ایران خوشحالم و یک تجربه خیلی بزرگ برای من بود. این تجربه با توجه به مدیریت آکادمی که در کشورم بر عهده دارم، می تواند کمک کند.
,

لورینچ که در سفر به ایران علاوه بر دیدار با علیرضا دبیر، از امکانات کمپ تیم‌های ملی کشتی بازدید کرده بود، گفت: کمپ تمرینی و اردویی بزرگی کشتی ایران دارد که امکانات آن استانداردهای بالایی داشت. یکی از نکات قابل توجه کمپ کشتی ایران، وجود خوابگاه در کنار سالن تمرین بود که خیلی مهم بود و به سهولت کار کشتی گیران برای حضور در تمرینات کمک می کند.

قهرمان وزن 77 کیلوگرم المپیک توکیو که با کشتی گیران ایرانی مانند امید نوروزی و محمد علی گرایی کشتی گرفته است، در این باره گفت: کشتی گیران ایرانی خیلی عالی هستند. یکی از سخت‌ترین کشتی‌هایی که در 20 سال گذشته گرفته‌ام، مبارزه با محمد علی گرایی در المپیک توکیو بود، مبارزه دشواری بود و با خودم گفتم اگر این کشتی را ببرم می توانم در المپیک قهرمان شوم. شرایط کشتی سخت پیش رفت و خوش شانس بودم که برنده شدم، چون اگر 20 ثانیه دیگر کشتی ادامه پیدا می کرد، شکست می خوردم.

لورینچ که یکی از مهمانان ویژه تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان سرخس بود، در پایان با اشاره به مهمان‌نوازی ایرانی‌ها، تاکید کرد: از مهمان‌نوازی عالی فدراسیون کشتی ایران تشکر می کنم. همه چیز در بهترین شرایط برای اقامت ما مهیا شده بود و بهترین پذیرایی و استقبال صورت گرفت.

,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه