اخبار داغ

کارشناس زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد؛

زبان فارسی جلو‌ه‌گاه ناب‌ترین احساسات بشری/ حفظ زبان فارسی اولویت اول برای همگان است

زبان فارسی جلو‌ه‌گاه ناب‌ترین احساسات بشری/ حفظ زبان فارسی اولویت اول برای همگان است
صفار، زبان فارسی را جلو‌ه‌گاه ناب‌ترین احساسات بشری عنوان و گفت: هیچ شاعری در دنیا مانند چندین شاعر برجسته ایرانی نتوانسته احساسات بشر را به این زیبایی نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صفار دکترای زبان و ادبیات فارسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی اظهار کرد: هر جا اسمی از فردوسی یا شاهنامه به میان می‌آید همه به این سمت می‌روند که باید زبان فارسی حفظ و تقویت شود، این درحالی است که حفظ زبان فارسی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی با بیان اینکه یکی از تهدیداتی که زبان فارسی با آن مواجه بوده و هست استفاده از املای غلط است اضافه کرد: متاسفانه شاهدیم که استفاده از گوشی تلفن همراه و فضای مجازی سبب شده املای صحیح واژگان از یادها برود و این موضوع خصوصا در بین نسل نوجوان و جوان بسیار دیده می‌شود.

,

صفار افزود: بسیاری از غلط‌هایی که در املای کلمات به‌کار برده می‌شود آگاهانه و از سر شوخی یا لجبازی اتفاق می‌افتد اما بعضی از این موارد از سر نادانی نسبت به خط فارسی رخ می‌دهد.

,

این استاد زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: باید از بعدی دیگر به این قضیه نگاه کرد و آن اینکه باید با تمام وجود به یاد داشته باشیم که ایرانی هستیم و به این ایرانی بودن افتخار کنیم بنابراین از خودکم‌بینی نسبت به تمدن‌‎های دیگر خودداری کنیم.

,

وی ادامه داد: اگر مردم به این باور برسند که کردها، لرها، ترک‌ها، عرب‌ها، فارس‌ها و همه اقوام یعنی ایران و همه لهجه‌ها، گویش‌ها و قومیت‌ها اصالت ایران را تشکیل می‌دهد از همین‌رو زبان فارسی به‌عنوان زبان بین‌الاقوامی مطرح است.
 

,
,

زبان فارسی به‌عنوان یک ستون و نقطه اشتراکی است 

, زبان فارسی به‌عنوان یک ستون و نقطه اشتراکی است , زبان فارسی به‌عنوان یک ستون و نقطه اشتراکی است ,

صفار اضافه کرد: زبان فارسی به‌عنوان یک ستون و نقطه اشتراکی است که همه دور آن جمع هستند و اگر ما به ایرانی بودن خود افتخار کنیم خودبه‌خود در حفظ زبان فارسی که بخشی از هویت و فرهنگمان است تلاش خواهیم کرد.

,

این استاد زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: در صورت ایجاد این دیدگاه مردم تلاش خواهند کرد که از آسیب به زبان فراسی جلوگیری کنند.

,

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد از سر بی‌اطلاعی این موضوع را مطرح می‌کنند که خط فارسی ناقص است ادامه داد: هر خطی را درنظر بگیریم کمبودهایی دارد در خط انگلیسی هم ما کلماتی داریم که به شکلی که نوشته می‌شوند، خوانده نمی‌شوند.

,

صفار بیان داشت: علت همه این ایرادات عدم آگاهی از عظمت فرهنگ و زبان فارسی است و این موضع‌گیری‌های ناشی از بی‌اطلاعی‌ها سبب می‌شود که زبان فارسی ضعیف شود.

,

وی زبان فارسی را جلو‌ه‌گاه ناب‌ترین احساسات بشری عنوان و تاکید کرد: هیچ شاعری در دنیا مانند چندین شاعر برجسته ایرانی نتوانسته احساسات بشر را به این زیبایی نشان دهد، بنابراین باید در ابتدا زبان فارسی شناخته شود و این نکته مدنظر قرار گیرد که حفظ زبان فارسی اولویت اول برای همگان باشد.

,

این استاد زبان و ادبیات فارسی با تاکید بر اینکه زبان فارسی باید در کنار زبان همه اقوام و همه لهجه‌ها و گویش‌ها مورد توجه قرار گیرد اذعان داشت: جوانان و نوجوانان باید مراقب باشند و با افزایش اطلاعات خود آگاهی خود را بالا برده و اجازه ندهند که تبلیغات سوء باعث شود فریب بخورند و زبان فارسی را با ناآگاهی نابود سازند.
 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه