اخبار داغ

با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

زین‌العابدین به بنیاد رودکی رسید؛ ظریفان یگانه به دفتر کتاب و کتابخوانی

زین‌العابدین به بنیاد رودکی رسید؛ ظریفان یگانه به دفتر کتاب و کتابخوانی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مجید زین‌العابدین را به عنوان مشاور وزیر و مدیر عامل این بنیاد منصوب کرد؛ همچنین اسماعیلی در حکمی جداگانه محمد حسین ظریفیان یگانه را به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این وزارتخانه منصوب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی، در حکمی مجید زین‌العابدین را به عنوان مشاور وزیر و مدیر عامل این بنیاد منصوب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمدمهدی اسماعیلی خطاب به مجید زین‌العابدین شناخت و به کارگیری استعدادهای درخشان هنری و ادبی در سطح داخلی و بین‌المللی به ویژه نسل جوان انقلابی، حمایت مادی و معنوی از آفرینش‌های حرفه‌ای هنرمندان کشور، تلاش برای پیشرفت و توسعه هنر همتراز با شاَن تاریخی _ ملی و دینی ایران اسلامی، حمایت از جشنواره‌های هنری و ادبی فاخر در سطح ملی و بین‌المللی، تبیین و نشر مبانی نظری هنر و نمونه سازی در زمینه‌های دینی و انقلابی از وظایف مدیرعامل جدید این بنیاد برشمرده شده است.

,

بنیاد فرهنگی هنری رودکی بر اساس مصوبه هیات وزیران و به استناد ماده واحده قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و از مهمترین بنیادهای فرهنگی کشور است که به منظور حمایت از پیشرفت و اعتبار برجسته ملی و بین‌المللی فعالیت‌های هنری و ادبی کشور زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند. این بنیاد علاوه بر تولید محصولات و محتوای فاخر فرهنگی، با بهره از زیرساخت‌های راهبردی، به پرورش استعدادهای درخشان هنری نیز می‌پردازد. مجید زین‌العابدین پیش از این مدیر شبکه یک سیما بود و بعنوان یکی از مدیران خوش سابقه فرهنگی در کشور، به مدت یک دهه مدیریت شبکه‌های ۱، ۳ و ۵ تلویزیون را هم در کارنامه دارد.

,

محمد حسین ظریفیان یگانه مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد شد

, محمد حسین ظریفیان یگانه مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد شد,

, , ,
همزمان با پنجمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، صبح امروز یکشنبه۲۵ اردیبهشت ماه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی قائم مقام رییس نمایشگاه کتاب و  مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات حوزه ریاست مصلی برگزار شد. 
,
در حکم محمد مهدی اسماعیلی خطاب به محمدحسین ظریفیان یگانه آمده است: نظر به شایستگی تجارب و توانمندی و روحیه انقلابی که از آن برخوردارید، بنابر پیشنهاد معاون محترم امور فرهنگی و بر اساس این حکم به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منصوب می‌شوید.  
,
امید است با اتکا به خداوند قادر متعال و همکاری و تعامل تمامی حوزه‌های مربوطه و نیز ناشران و افراد اهل قلم و توجه به برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای این محورها را پیگیری کنید:  
,
۱- رشد کیفی و انتشار آثار مکتوب مورد نیاز اقشار مختلف و متناسب با اهداف نظام 
,
۲- طراحی نقشه نشر کشور بر اساس نیازمندی‌ها، وضع موجود و امکانات فرهنگی کشور  
,
۳-تعیین ضوابط لازم در حوزه انتشار کتاب الکترونیکی، صوتی و دیگر اشکال و تمرکز بررسی و صدور مجوز هر نوع کتاب در این دفتر 
,
۴- تشکیل جلسات منظم و هدفمند هیئت نظارت با هدف تدوین و اجرای ضوابط مورد نیاز نشر بزرگسال و کودک 
,
۵- ارتقای سطح ممیزی به ارزیابی کیفی با هدف پایش و سنجش کیفیت محتوای نشر 
,
۶- حمایت از تولید آثار ارزشمند با اولویت آثار فاخر در موضوعات زبان و ادب فارسی، معارف اسلامی، انقلاب اسلامی، سبک زندگی، یافته های علمی و دیگر موضوعات مورد نیاز کشور 
,
۷- ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح و سرانه مطالعه با همکاری دیگر دفاتر معاونت امور فرهنگی 
,
۸- تدوین نظام ارزیابی ناشران  
,
۹-تدوین نظام خرید کتاب با هدف حمایت از آثار با کیفیت و منطبق بر اهداف انقلاب اسلامی 
,
مزید توفیق جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند منان خواستارم.
,
گفتنی است، محمدحسین ظریفیان دانش آموخته دکترای مدیریت رسانه و همچنین دانش آموخته در سطوح عالی حوزه علمیه قم است. 
,
از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌توان به مدیرکل توسعه اثرگذاری نخبگان بنیاد ملّی نخبگان، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما، مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملّی نخبگان، رییس بنیاد نخبگان استان قم و ... است. 
,
محمدحسین ظریفیان یگانه دارای تالیفات متعدد علمی و از فعالان رسانه‌ای و نویسندگان با سابقه مطبوعات کثیرالانتشار کشور است. 
,
یادآور می شود، پیش از این محمد الهیاری فومنی عهده‌دار این مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه