اخبار داغ

بررسی وضعیت بارار در گلستان؛

تلاش بی‌فایده اپوزسیون ضد دولت در گلستان/ انتشار اخبار جعلی هرج و مرج و خودسوزی در گرگان کارساز نشد

تلاش بی‌فایده اپوزسیون ضد دولت در گلستان/ انتشار اخبار جعلی هرج و مرج و خودسوزی در گرگان کارساز نشد
بررسی میدانی نشان می دهد که وضعیت بازار در گرگان روند عادی دارد و تلاش اپوزسیون ضد دولت برای هرج و مرج کارساز نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ پس از کش و قوس فراوان بالاخره طرح مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه ها توسط دولت سیزدهم عملیاتی شد، در حالی که مسئولان کشور تلاش می کردند که نسبت به اجرای این طرح آگاهی مردم را افزایش دهند و اثرات و پیامدهای اجرایی آن را بیان کنند اما برخی از اپوزیسیون ضددولت تلاش کردند با پارازیت های مختلف صدای مسئولان خدوم، به گوش مردم نرسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

در استان گلستان نیز این مهم برای بسیاری از فعالان فضای مجازی ملموس شد در حالی که بسیاری از فعالان رسانه ای در تلاش بودند که مشکلات جامعه را به گوش مسئولان برسانند و با اخبار درست جلوی ناهماهنگی های بین دستگاهی را بگیرند اما برخی از فعالان فضای مجازی و حتی افراد شناخته شده رسانه ای که سالیان سال در منصب های مختلف از هزینه های بیت المال ارتزاق می کردند با انتشار فیلم هایی مربوط به سال 96 و موج اعتراضات به گرانی و حتی فیلم های دیگر استان ها مردم را برای خرید کورکورانه و هرج و مرج تهیج کنند.

,

در ابتدای اجرای طرح با توجه به اینکه به عرضه کنندگان مرغ خبر اصلاح قیمت ها ابلاغ شده بود ولی آنها منتظر مصوبات کارگروه امنیت غذایی استان بودند و برخی مردم که شب گذشته یارانه دولت را گرفتند در تلاش بودند پیش دستی کنند و با قیمت های قبلی اقلام مورد نیاز را خرید کنند و این مسئله باعث شد در ابتدای روز فروشگاه های عرضه مرغ و تخم مرغ و همچنین روغن شلوغ تر از گذشته شود.

,

, ,

اما این شلوغی باعث هرج و مرج و آن چیزی که برخی از فعلان مجازی که شامل اپوزیسیون مخالف دولت بودند و پیش بینی می‌کردند نشد، آنها پس از آنکه از این فضا ناامید شدند به جای عذرخواهی تلاش کردند که مردم را وارد پویش نخریدن کالا کنند بدون آنکه بگویند این اقدام دولت تا زمان عرضه کالابرگ الکترونیک به حساب سرپرست های خانوار موقتی است و دولت قصد دارد که دست رانتخواران و افرادی که مثل زالو از بیت المال و ارز چهار هزار و 200 تومانی ارتزاق می کنند را کوتاه کند.

,

حتی اگر مردم می دانستند در ماه آینده این کالاهایی که گاهی با صف و شلوغی با قیمت بالاتر خریداری می کنند می توانند با قیمت یارانه ای دولت دریافت کنند شاید همین قدر فضاسازی هم رقم نمی خورد ولی این افراد که حامیان وضع موجود در هشت سال گذشته بودند در این خصوص سکوت کردند و با انتشار فیلم های دوران روحانی نمک به زخم مردم پاشیدند.

,

این اپوزوسیون که خود را ناخدای فضای مجازی و هرج و مرج های مردمی می دانستند حتی از این ابتکارات عمل ناامید شدند و با انتشار فیلمی از آتش سوزی فردی در قم در خصوص بحث مسکن بیان کردند که این فیلم در میدان ولی عصر گرگان و در اعتراض به گرانی رقم خورده است.

,

, ,

اما قطعا اجرای این طرح با وجود همه اثرات مثبت مشکلاتی نیز داشت، یکی از ضعف های این طرح بحث عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای قیمت مصوب مرغ بود، بررسی‌های گلستان ما نشان می دهد مرغ در چند روز گذشته با قیمت 43 هزار تومان، 45 هزار تومان، 59 هزار و 800 و 54 هزار تومان عرضه شد و این مسئله نگرانی هایی را بین مردم به وجود آورد که باعث شده تقاضای مرغ همچنان بیش از حد انتظار روزهای گذشته باشد و حتی کالای جایگزین آن مثل گوشت قرمز نیز تحت تاثیر این جو و شرایط قرار گیرد.

,

یکی دیگر از معضلات این روزها در استان؛ تقاضای بیش از حد مردم برای روغن خوراکی است و این مسئله باعث شده که فروشگاه های عرضه روغن با کمبودهایی در این بخش رو به رو شوند، همچنین با مصوبه وزارت صمت کالاهایی که در گذشته قیمت گذاری شدند از روز گذشته با قیمت مصوبه جدید به فروش رسید و این مسئله نیز  گلایه هایی را به همراه داشت که چرا این کالاها با این قیمت وارد بازار شده است.

,

ولی با وجود این مشکلات؛ بازار استان گلستان روند عادی دارد و مردم برای خرید کالاهای مورد نیاز خود با مشکل کمتری روبه‌رو هستند همچنین به ابتکار مسئولان سایت بازرگام نیز برای خرید روغن مورد نیاز مردم گرگان در دسترس قرار گرفته است.

,

مردم انتظار دارند مسئولان با نظارت دقیق بازار؛ مانع از سودجویی های برخی از افراد شوند و مسئولان نیز تاکید دارند که اطلاعات مربوط به مردمی سازی یارانه ها از سوی مبادی رسمی پیگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه