اخبار داغ

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان چهارمحال‌و‌بختیاری:

دولت می‌خواهد بدون تغییر قیمت نان یارانه آرد را به نانوایی‌ها پرداخت کند/ عدم افزایش قیمت نان برای مصرف‌کنندگان

دولت می‌خواهد بدون تغییر قیمت نان یارانه آرد را به نانوایی‌ها پرداخت کند/ عدم افزایش قیمت نان برای مصرف‌کنندگان
تهمتن عبداللهی گفت: قیمت نان برای مصرف‌کنندگان نهایی در اجرای طرح هوشمندسازی یارانه‌ها در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ تهمتن عبداللهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان چهارمحال و بختیاری درباره ضرورت تغییر نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی  و ساماندهی یارانه‌ها در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اظهار داشت: استفاده از ارز ترجیحی و پرداخت یارانه باعث ایجاد انحراف در توزیع یارانه و قاچاق در زنجیره تولید و مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هوشمند سازی یارانه‌ها به این معنا نیست که یارانه‌ای که به مردم پرداخت می گردد، حذف شود بلکه ساماندهی یارانه ها در حال انجام است بیان داشت: در فرآیند جدید تنها نوع پرداخت تغییر می‌کند و کارایی بیشتر دارد.
تهمتن همچنین در خصوص حذف ارز ترجیحی آرد و تأثیر آن بر قیمت نان عنوان کرد: مشخصاً قرار نیست نان گران شود و به جای آن یارانه پرداخت شود، بلکه دولت می‌خواهد بدون تغییر قیمت نان فقط یارانه آرد را به نانوایی ها پرداخت نماید.
وی بیان داشت:این کار نیز بر اساس تراکنش‌های نانوایی ها و تعداد نان فروخته شده انجام می شود، با این کار موضوعیت قاچاق از بین خواهد رفت، از سوی دیگر نیز مردم نان را گران نخریده اند.
تهمتن افزود: دولت بر اساس قانون بودجه سال 1401 کل کشور موظف است که با فراهم آوردن زیرساختهای فنی و بانکی که به وزارت امور اقتصادی و دارایی محول گردیده است، فرایند اصلاح یارانه ها را برای کلیه کالاهای مشمول با اولویت یارانه نان سنتی اجرایی کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای تضمین امنیت غذایی مردم لازم بود تا این کار در حوزه نان انجام شود.ضمناً  اجرای آزمایشی این طرح دراستان زنجان آغاز گردیده است که در صورت نهایی شدن ،در آینده این طرح در کل کشور اجرا می شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه