اخبار داغ

متخصص کودکان:

آلرژی، ویروس‌ها، رفلاکس و... عامل سوزش گلو و دهان در کودکان/ بی‌حس شدن صورت در نوزادان، جدی گرفته شود

آلرژی، ویروس‌ها، رفلاکس و... عامل سوزش گلو و دهان در کودکان/ بی‌حس شدن صورت در نوزادان، جدی گرفته شود
اسدالله فتحی‌پور گفت: سوزش گلو و دهان در کودکان ممکن است مربوط به آلرژی، ویروس‌ها، رفلاکس و... باشد که باید بررسی شود اما اگر این عارضه همیشگی است معمولا مربوط به آلرژی است و باید از عوامل حساسیت‌زا دوری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله فتحی‌پور متخصص کودکان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بی حس شدن صورت در کودکان بسیار مهم است و اگر بی‌حسی شدید باشد باید معاینه شود، اگر محل بی حسی متورم باشد ممکن است انواع بیماری‌ها ازجمله عفونت، آبسه‌ها، فلج‌ها، سکته‌های مغزی و... را شامل شود.
وی افزود: وقتی کودکی بدغذا است و به درستی غذا نمی‌خورد می‌توان غذا را کمی شورتر و تندتر کرد در این صورت کودک بهتر غذا را مصرف می‌کند.
متخصص کودکان ادامه داد: داروهایی که برای کولیک استفاده می‌شود بسته به شرایط، وزن کودک و اینکه مشکلات نوزاد بیشتر در چه ساعتی از روز است، همراه رفلاکس است یا خیر و... متفاوت است، درمان کولیک گاها تا چند ماهگی کودک نیز ادامه دار خواهد بود.
فتحی پور عنوان کرد: ناخن چین دار در کودکان جنبه ارثی دارد اما اگر به لحاظ ویتامین و کلسیم بررسی شود بهتر است و حتی پمادهای مخصوص برای رفع این مشکل در بازار وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر کودکان در سنین کم و ماه‌های ابتدایی به خوبی شیر نمی‌خورند ممکن است به دلیل رفلاکس باشد باید این عارضه بررسی شود تا بتوان از داروهای رفلاکس برای آن استفاده کرد، همچنین از غذای کمکی نیز به میزان کم می‌تواند استفاده کرد، این غذا در ابتدا لعاب برنج، سپس فرنی و حریره و بعد از آن سوپ که به صورت هفتگی به نوزاد خورانده می‌شود.
متخصص کودکان اضافه کرد: سوزش گلو و دهان در کودکان ممکن است مربوط به آلرژی، ویروس‌ها، رفلاکس و... باشد که باید بررسی شود اما اگر این عارضه همیشگی است معمولا مربوط به آلرژی است و باید از عوامل حساسیت‌زا دوری کنند.
فتحی پور در خصوص شب اداری در کودکان بیان کرد: ابتدا باید مشخص شود این مشکل اولیه است یا ثانویه، شب اداری اولیه یعنی اینکه از ابتدا وجود داشته است ولی شب اداری ثانویه یعنی کودکی که ابتدا شب اداری نداشته است و بعد گرفتار این معضل شده، در صورت بروز شب اداری ثانویه نیاز به تجویز و مصرف دارو است اما باید علت این موضوع کامل مشخص شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه