اخبار داغ

افزایش ۱۵۹ درصدی قیمت دارو در آمریکا/ مرگ میلیون‌ها آمریکایی به دلیل هزینه‌های نجومی درمان

افزایش ۱۵۹ درصدی قیمت دارو در آمریکا/ مرگ میلیون‌ها آمریکایی به دلیل هزینه‌های نجومی درمان
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۱ میلیون بیمار مدیکر (برنامه ملی بیمه اجتماعی) به دلیل هزینه‌های بالای دارو می‌میرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال ۲۰۳۰، ۱.۱ میلیون بیمار مدیکر (برنامه ملی بیمه اجتماعی) به دلیل هزینه های بالای دارو می میرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
بر اساس بیانیه مطبوعاتی مرکز سیاست سلامت غرب، یک مطالعه جدید پیش بینی می کند که طی دهه آتی بیش از ۱.۱ میلیون مرگ در میان بیماران مدیکر رخ می دهد زیرا آنها قادر به پرداخت هزینه های داروهای تجویزی خود نیستند.
,
نویسندگان گفتند که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸، قیمت محصولات دارویی مارک دار ۱۵۹ درصد افزایش یافته و نشانه های اندکی از کاهش آنها وجود دارد.
,
با توجه به اعلان مراکز خدمات مدیکر (برنامه ملی بیمه اجتماعی) و مدیکید (برنامه بهداشتی آمریکا)، طی چند سال آینده، هزینه داروهای تجویزی سریعتر از هر کالا یا خدمات پزشکی دیگر رشد خواهد داشت.
,
ذینفعان تحت مدیکر ۲۵ درصد از هزینه داروهای ژنریک و تجاری را پرداخت می کنند. بنابراین، بیمارانی که چندین بیماری مزمن دارند سالانه متحمل هزاران دلار هزینه های اضافی می شوند.
,
محققان یک مدل ۱۰ ساله برای اکثر ذینفعان مدیکر با شرایط مزمن ایجاد کردند. این مدل به آنها اجازه می دهد تا تخمین بزنند که چگونه سطوح مختلف کاهش قیمت باعث کاهش تعداد مرگ های زودهنگام و کاهش هزینه های مدیکر می شود.
,
این مطالعه نشان داد که اگر روند افزایشی فعلی قیمت گذاری دارو در آمریکا ادامه یابد، عدم پایبندی به درمان ناشی از هزینه منجر به مرگ زودهنگام ۱۱۲۰۰۰ ذینفع مدیکر در سال می شود.
,
در پی این افزایش قیمت، بیماری های دیابت، آنفلوانزا، ذات الریه و بیماری کلیوی به عنوان عاملان اصلی مرگ و میر از دیگر بیماری ها پیشی می گیرند و تعداد بیشتری از بیماران از بدتر شدن شرایط سلامتی و افزایش هزینه های پزشکی رنج خواهند بود.
,
تیموتی لَش، رئیس مرکز سیاست سلامت غرب طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: یکی از بزرگترین عواملی که در کاهش سلامت، پذیرش در بیمارستان، هزینه های بیشتر مراقبت های بهداشتی و مرگ قابل پیشگیری نقش دارد این است که بیماران داروهای خود را طبق تجویز پزشک مصرف نمی کنند.
,
وی افزود: عدم پایبندی به درمان به دلیل این هزینه ها موضوع مهم و فزاینده ای است که نتیجه مستقیم قیمت های بی رویه دارو و عدم اجرای سیاست ها و مقرراتی که داروها را مقرون به صرفه تر می کند، است.
,
نمایندگان آمریکا دریافتند که مذاکرات مدیکر می تواند سالانه مرگ ۹۴۰۰۰ نفر را کاهش دهد. تغییر سیاست های دارو می تواند منجر به نجات جان میلیون ها نفر و میلیاردها دلار شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه