اخبار داغ

کارشناس محیط زیست استان سمنان مطرح کرد؛

خودروها عامل اصلی آلودگی هوای سمنان/ سوخت یورو ۲ غیر استاندارد است

خودروها عامل اصلی آلودگی هوای سمنان/ سوخت یورو ۲ غیر استاندارد است
سعید شکری گفت: سمنان شهر مظلومی است و متاسفانه در بحث آلودگی هوا تنها به کلان شهرها پرداخته می شود ، در حالیکه در سمنان این رقم بسیار نزدیک به آلودگی هوای تهران و حدود 75 درصد و بیشترین علت آن مربوط به خودرو ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید شکری کارشناس محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به چشم انداز خطرناک آلودگی هوای سمنان گفت: سمنان شهر مظلومی است و متاسفانه در بحث آلودگی هوا تنها به کلان شهرها پرداخته می شود، در حالیکه در سمنان این رقم بسیار نزدیک به آلودگی هوای تهران و حدود ۷۵ در صد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شکری در ادامه اذعان کرد: ناکس یا دی اکسید نیتروژن که حاصل  سوختن سوخت های فسیلی است، در ساعات اوج بار ترافیکی سمنان  غلظت آن در وضعیت هشدار قرار می گیرد و به حدود ۲ هزار می رسد.

,

بنا به گفته این کارشناس محیط زیست یکی از علت های آلودگی هوای سمنان کیفیت پایین بنزین در استان سمنان است و برای دریافت پایین بودن کیفیت بنزین سری به تعمیرگاه های اتومبیل بزنیم تا دریافت کنیم بیشترین تعویض فیلتر بنزین در تعمیرگاه ها انجام می شود.

,

این کارشناس محیط زیست اظهار کرد: براساس قانون هوای پاک از سال ۹۲ می بایست تمام شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از سوخت یورو ۴ استفاده کنند، اما هنوز در سمنان با وجود دارا بودن جمعیت بالای ۷۰۰هزار نفر از سوخت یورو ۲ استفاده می شود.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: سمنان در مسیر ترانزیت بین المللی قرار گرفته و این موضوع آلودگی هوای سمنان را دو چندان می کند و متاسفانه سهم استان سمنان از این جاده بین المللی تنها آلودگی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه