اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان خبر داد

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات قاچاق چوب در استان زنجان/ افزایش قیمت و درآمد غیرقانونی از اهداف عمده قاچاق چوب است

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات قاچاق چوب در استان زنجان/ افزایش قیمت و درآمد غیرقانونی از اهداف عمده قاچاق چوب است
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش گشت‌های هدفمند و هوشمندسازی و نظارت لازم بر عملکرد واحدهای گشت در بازه زمانی ۴۵ روزه سال جاری، کشفیات قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۸۰ درصد افزایش مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ عباس عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آمار قاچاق چوب در 45 روز اول سال جاری اظهار داشت: طی مدت مذکور 9 مورد قاچاق چوب در سطح استان زنجان کشف شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 5 مورد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به افزایش گشت‌های هدفمند و هوشمندسازی و نظارت لازم بر عملکرد واحدهای گشت در بازه زمانی 45 روزه سال جاری، کشفیات قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال قبل با 80 درصد افزایش مواجه شده است.

,

عباسی با بیان اینکه بیشترین میزان قاچاق چوب مربوط به شهرستان طارم است، افزود: شهرستان‌های طارم و ابهر کشفیات خوبی نسبت به سایر شهرستان‌های تابعه استان داشته و اکثر چوب‌های کشف‌شده از نوع جنگلی یا فاقد مجوز حمل بوده که توسط واحدهای گشت مراقبت برابر مقررات و قوانین، توقیف و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در خصوص اهداف قاچاق چوب گفت: از اهداف عمده قاچاق چوب می‌توان به افزایش فزاینده قیمت و ارزش چوب در جامعه و درآمد غیرقانونی برخی افراد سودجو اشاره کرد.

,

وی در پاسخ به اینکه آیا جرایم مربوط به قاچاق چوب، بازدارنده است یا باید افزایش یابد، ابراز کرد: رسیدگی سریع و صدور رای و اِعمال جریمه از عوامل بازدارنده جرایم در قاچاق چوب بوده که با تعامل و هماهنگی لازم با اداره کل تعزیرات حکومتی استان و با انجام اقدامات اثربخش و به‌موقع نتایج خوبی حاصل شده است.

,

عباسی با اشاره به آمار ابلاغ سامانه تلفنی 139 اظهار داشت: در فروردین سال جاری 12 مورد گزارش ابلاغ شده که 10 مورد اقدام کامل انجام شده و 2 مورد نیز در حال اقدام است.

,

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و طارم به ترتیب دارای 5 ، 2 ، 3 و 2 مورد گزارش بودند و از شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه، ایجرود و ماهنشان نیز گزارشی ابلاغ نشده است.

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در اردیبهشت سال جاری نیز 7 مورد گزارش از سامانه ابلاغ شده که 2 مورد اقدام کامل شده و 5 مورد نیز در حال اقدام است.

,

وی افزود: شهرستان‌های زنجان، خدابنده، سلطانیه و ایجرود به ترتیب دارای 3 ، 1 ، 1 و 2 مورد گزارش بودند و از شهرستان‌های ابهر، طارم، خرمدره و ماهنشان نیز گزارشی در ماه اردیبهشت ابلاغ نشده است.

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به آمار گزارشات سامانه تلفنی 1504 تا 20 اردیبهشت سال جاری اظهار داشت: طی این مدت در مجموع 154 مورد گزارش ابلاغ شده که 57 مورد پاسخ داده شده و 97 مورد پاسخ داده نشده است.

,

وی اظهار داشت: گزارشات واصله از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره تا 20 اردیبهشت به ترتیب 76 ، 12 ، 19 و یک مورد بوده است.

,

عباسی خاطرنشان کرد: گزارشات واصله از شهرستان‌های سلطانیه، طارم، ایجرود و ماهنشان نیز به ترتیب 6 ، 24 ، 5 و 9 مورد بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه