اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با دانا:

ارز ترجیحی، سیاستی شکست‌خورده است/ ارز تخصیص یافته برای نهادهای دامی صرف واردات سگ و گربه شد

ارز ترجیحی، سیاستی شکست‌خورده است/ ارز تخصیص یافته برای نهادهای دامی صرف واردات سگ و گربه شد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ترجیحی سیاستی شکست‌خورده است که به دلیل عدم نظارت کافی به اقتصاد کشور کمکی نکرد.

ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا با اشاره به‌ضرورت اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: منابع و ثروت عمومی مانند نفت برای تمام مردم کشور یکسان است اما گروهی به‌واسطه ی امکانات و روابطی که داشتند از این منابع عمومی بیشتر برداشت می‌کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اقدامات مخرب اقتصادی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: ارز ترجیحی در راستای تولیدات و واردات به کسانی تعلق می‌گرفت که آن‌ها را در جای مناسب خود مصرف نمی‌کردند و یا در مسیر مصرف ارز منحرف می‌شدند.

ویس کرمی ارز ترجیحی را سیاستی شکست‌خورده دانست و گفت: ارز ترجیحی سیاستی شکست‌خورده است که به دلیل عدم نظارت کافی به اقتصاد کشور کمکی نکرد.

وی افزود: ارزی که برای نهادهای دامی تخصیص‌داده‌شده بود صرف واردات سگ و گربه و یارانه‌ای که برای واردات دارو مشخص شده بود صرف واردات لوازم آرایشی شد.

ویس کرمی  اشاره به ادامه وضعیت ارز ترجیحی و به صلاح نبودن این روند به نفع کشور اظهار داشت: همهٔ اقتصاددانان کشور ادامه روند ارز ترجیحی را به صلاح کشور نمی‌دانند و حذف آن را گشایشی اقتصادی برای مردم معرفی کرده‌اند اما مسئلهٔ مهم در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت سیزدهم توزیع عادلانه یارانه‌ها و ثروت عمومی بین مردم است و همچنین کسانی که قصد واردات به کشور را دارند بر اساس عرضه و تقاضا واردات انجام دهند تا تولید از این رکود خارج شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه