اخبار داغ

در راستای اتحاد بین اقوام و مذاهب؛

کارگاه‌های تخصصی توسط دفاتر تقریب مذاهب در سیستان و بلوچستان برگزار شد/ وحدت اسلامی مهمترین دستاورد این دوره‌ها

کارگاه‌های تخصصی توسط دفاتر تقریب مذاهب در سیستان و بلوچستان برگزار شد/ وحدت اسلامی مهمترین دستاورد این دوره‌ها
کارگاه‌های تخصصی توسط دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در راستای اتحاد بین اقوام و مذاهب و جلوگیری از ترویج تفرقه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد رضا طاهری، مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از اواخر سال 1398 در دانشگاه های آزاد استان سیستان و بلوچستان سه دفتر تحت عنوان تقریب مذاهب اسلامی در زاهدان و چابهار و ایرانشهر تأسیس شده است که این سه دفتر با رویکرد علمی به بحث تقریب پرداخته و تا به حال بازتاب خوبی در بین اساتید و دانشجویان داشته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
وی افزود: البته لازم به ذکر است که نهادهای دیگر چون نمایندگی های دفاتر رهبری چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه و یا معاونت های فرهنگی دانشگاه‌ها یا ارگان های دیگر در خصوص فعالیت های تقریبی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نموده و از چنین فعالیت‌هایی به گرمی استقبال کرده اند.
,
 
,
این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری کارگاه های تخصصی یکی از مهمترین فعالیت های دفاتر تقریب در استان است که برای برگزاری این نوع کارگاه‌ها معمولا از اندیشمندان و اساتید کشوری دعوت به عمل می آید که اخیرا از تاریخ 20 تا 23اردیبهشت ماه 1401 به صورت فشرده چندین کارگاه در زاهدان، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار برگزار شده  که حقیقتا مورد استقبال اساتید قرار گرفت.
,
 
,
طاهری اضافه کرد: البته که اینچنین کارگاه‌ها هم قبلاً در استان برگزار می شد ولی رویکرد کارگاه هایی که اخیرا برگزار شده و در آینده در شهرهای دیگر استان برگزار خواهد شد علمی و دانشگاهی است یعنی در یک فضای علمی اساتید به بحث و گفتگو می‌پردازند.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: اگر در گذشته بیشتر از علما استفاده می شد اما اخیرا از اساتیدی که تحصیلات آکادمیک در زمینه های تقریب مذاهب دارند استفاده می شود.
,
 
,
مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نگاه این کارگاه‌ها علمی است، تصریح کرد: روش گفتگو در کارگاه ها نوآور و از حالت کلیشه ای خارج شده و پرسش و پاسخ و مباحث علمی در یک فضای دوستانه صورت می گیرد.
,
 
,
طاهری اذعان کرد: به نظر بنده بازتاب چنین کارگاه هایی چنانچه تداوم داشته باشند و تاثیر آن در وحدت اسلامی بسیار زیاد است.
,
 
,
وی در خصوص فلسفه برگزاری این کارگاه ها گفت: فهم و درک متقابل و اتحاد و دوستی بین اقوام و مذاهب، جلوگیری از ترویج تفرقه و سوء استفاده در زمینه های مذهبی است از جمله فلسفه برگزاری کارگاه های این چنینی است.
,
 
,
مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این خصوص دیدار با روسای دانشگاه ها و توجیه آنها برای برگزاری این کارگاه‌ها،دیدار با برخی از علمای اهل تسنن و دیدار با برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد در استان صورت گرفت است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه