اخبار داغ

مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی گلستان:

کار برای خانواده کار برای خداست/ گره‌های ذهنی مردم درباره جمیعت باید باز شود

کار برای خانواده کار برای خداست/ گره‌های ذهنی مردم درباره جمیعت باید باز شود
حجت الاسلام محمد نودهی با اشاره به اینکه خانواده مهمترین سنگ بنای عالم هستی به شمار می‌رود، گفت: کار برای خانواده کار برای خداست، گره‌های ذهنی مردم درباره جمیعت باید باز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد نودهی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما ضمن گرامیداشت روز ملی جمعیت پیرامون فعالیت‌های مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: روز ملی جمعیت با شعار فرزندان سرمایه‌های زندگی هستند نامگذاری شده است، باید بیش از پیش نسبت به موضوع مهم جمعیت توجه شود.
وی با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های مهم زندگی ما فرزندان هستند، افزود: فرزندان باعث شادابی زندگی و دلگرمی والدین می‌شوند متأسفانه طی چند دهه اخیر خوب نتوانستیم این فضا را مدیریت کنیم و جامعه به سمت کاهش جمعیت رفته است.
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ایران جزو سومین کشور در پیری جهان است، توضیح داد: در مرکز تعالی خانواده به‌دنبال تقویت و افزایش جمعیت که یکی از شاخه‌های مهم خانواده است می‌پردازیم.
نودهی ادامه داد: در مرکز تعالی خانواده سعی کردیم به سه بخش پژوهشکده، آموزشکده و خدمتکده بپردازیم که در قسمت پژوهشکده به چهار کتاب حیات طیبه، فصل تمهید، تشکیل و تحکیم رسیده‌ایم.
وی گفت: در بخش آموزشکده به توانمندسازی و فعال‌سازی فعالین خانواده پرداخته‌ایم که تقریباً 90 طلبه و دانشجوها را آموزش داده ایم که در این زمینه فعالیت موثر داشته باشند.
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین سنگ‌بنای عالم هستی است، ابراز کرد: کار برای خانواده کار برای خداست و جنگ علیه خانواده جنگ علیه خداست.
نودهی با بیان اینکه خانواده مورد هجوم واقع‌شده است، بیان کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی با ایجاد مرکز راهبردی تعالی خانواده به‌دنبال تقویت خانواده‌ها هستیم، با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ارتباط داریم تحت عنوان پیوندهای آسمانی چندین جلسه برنامه داشتیم.
به گفته وی؛ برای حوزه‌های علمیه خواهران خاتم الأوصیاء برای 50 نفر دوره تخصصی مشاوره خانواده برگزار کردیم، در شهرستان علی‌آباد برای 30 نفر از طلاب و دانشجویان مدرسین و اساتید حوزه و دانشگاه دوره تخصصی مشاوره خانواده داریم ما به سراسر استان سر خواهیم زد.
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی گلستان  بر لزوم جهاد تبیین در حوزه خانواده و جمعیت تاکید کرد و گفت: یکی از نکاتی که مقام‌معظم رهبری فرمودند بحث جهاد تبیین است یکی از جاهایی که باید خوب تبیین صورت بگیرد در بحث خانواده و جمعیت است چراکه مهم‌ترین شاخه‌ی خانواده جمعیت است.
نودهی با بیان اینکه جمعیت در سیر کاهشی قرار گرفته تصریح کرد: باید گره‌های ذهنی مردم را باز کرد، به موانع پرداخت و جهاد تبیین کرد تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.
وی بیان کرد: یکی از کارهای دیگری که مرکز راهبردی تعالی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی انجام داد دوره تربیت مربی خانواده بود که 16 نفر در مدت 90 ساعت در طول یک‌سال آموزش دیدند و اکنون 16 نفر از مربی‌های خوب عرصه خانواده بعنوان امامان پایگاه اجتماعی ما در سازمان تبلیغات هستند و در حاشیه‌های شهر کارهای خانواده انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه