اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی کاشمر مطرح کرد؛

توزیع عادلانه یارانه‌ها هدف اصلی دولت سیزدهم است/ ضرورت حمایت و همدلی مردم در انقلاب اقتصادی کشور

توزیع عادلانه یارانه‌ها هدف اصلی دولت سیزدهم است/ ضرورت حمایت و همدلی مردم در انقلاب اقتصادی کشور
شجعی گفت: عدالت در پرداخت یارانه‌ها هدف اصلی دولت برای اجرای طرح اصلاح و کارآمد‌سازی نظام یارانه‌ای بخش کشاورزی است، از همین رو، دولت سیزدهم پای کار آمده تا جنگ اقتصادی را به بهترین نحو مدیریت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شجعی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به طرح اصلاح و کارآمد سازی نظام یارانه ای کالاهای اساسی بخش کشاورزی، اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای اصلاح نظام یارانه ای کالاهای اساسی بخش کشاورزی تصمیم به یک جراحی اقتصادی گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه هر طرحی که بخواهد اجرا شود اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد، مطمئناً پیشرفت آن چنانی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مردم سفیر اطلاع رسانی و اقناع سازی مردم باشند و همچنین در اجرای طرح اصلاح و کارآمدسازی نظام یارانه ای همراهی داشته باشند تا این طرح به بهترین شکل نهادینه و اجرایی شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به هدف اجرای این طرح، تصریح کرد: اختلاف قیمت ارز 4200 تا نرخ بازار باعث ایجاد رانت و فساد علیرغم تمام نظارت ها و کنترل هایی که توسط دستگاه های نظارتی وجود دارد، می شود و تولیدکنندگان را از صحنه رقابت خارج می کند.

,

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی حاکم بر دنیا، خصوصاً کشورهای خاورمیانه و ایران نیز یک موضوع بسیار مهمی است، اذعان کرد: آمار بارندگی شهرستان کاشمر در سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته و با این وجود درخواست خرید غلات در کل دنیا افزایش پیدا کرده و همچنین جنگ اوکراین و روسیه نیز به جنگ غذا تبدیل شده است.

,

شجعی با بیان اینکه شرایط عرضه و تقاضا در دنیا تغییر کرده و به همین منظور افزایش چشمگیر قیمت جهانی غلات را به دنبال داشته است، عنوان کرد: آثار تورمی که از ابتدای سال ایجاد شد و همچنین افزایش هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها باعث شد تا لزوم اجرای این طرح سرعت بیشتری بگیرد.

,

وی با اشاره به شیوه اجرای طرح، تشریح کرد: ارز ترجیحی قرار نیست حذف شود بلکه قرار است از مبدأ تولید به قسمت مصرف کنند منتقل شود و شهروندان بتوانند هزینه ها را کنترل کنند و 5 کالا شامل ذرت، سویا، جو، دانه های روغنی و دارو که مشمول دریافت ارز ترجیحی هستند ارز آنها جابجا شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه قیمت نان تغییر نخواهد کرد، افزود: گندم مشمول ارز ترجیحی نمی شود بلکه مشمول یارانه است و یارانه بسیار سنگینی هم در این حوزه وجود دارد و دولت یارانه نان را حذف نکرده است، بنابراین قیمت نان به هیچ عنوان تغییر نمی کند.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه عدالت در پرداخت یارانه ها، هدف اصلی اجرای این طرح است، ادامه داد: در مراحل اولیه اجرای این طرح به مدت دو ماه یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و بعد از دوماه که زیرساخت لازم توسط دولت برای بحث کالابرگ الکترونیک فراهم شود این کالابرگ ها در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا بتوانند کالاهای خود را با نازلترین قیمت خریداری کنند.

,

شجعی با بیان اینکه برای تولیدکنندگان حدود 60 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا سرمایه در گردش بحث واردات و تولید کالا ایجاد شود، خصوصا در حوزه دامداران، بحث دامدار کارت پیش بینی شده است، تاکید کرد: برای تعادل در حوزه عرضه و تقاضا و حمایت از تولیدکنندگان مشوق های صادراتی و خرید حمایتی کالاهای تولیدی پیش بینی شده تا تعادل در بحث بازار برقرار شود.

,

وی با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی مردمی مهمترین پشتوانه یک دولت است که تاثیر بسزایی در اجرای کار دارد، بیان کرد: دولت سیزدهم پای کار آمده تا جنگ اقتصادی را به بهترین نحو مدیریت کنیم و حمایت مردم می تواند به اجرای موفق این طرح کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه