اخبار داغ

آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن؛

از اجرای عملیات ساخت و ساز در برخی استان‌ها تا پیگیری برای تامین زمین/ تحقق آرزوهایی به وسعت یک سقف

از اجرای عملیات ساخت و ساز در برخی استان‌ها تا پیگیری برای تامین زمین/ تحقق آرزوهایی به وسعت یک سقف
طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که آحاد مختلف جامعه اعم از زوج های جوان، افراد بی بضاعت و سالمند چشم انتظار اجرای آن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پس از سالها بی تدبیری دولت قبلی در زمینه تامین مسکن و ایجاد نابه سامانی های جدی در این حوزه، با تلاش مجلس، طرح نهضت ملی مسکن کلید خورد که بر مبنای آن دولت سالانه متعهد به ساخت مسکن شد‌ه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در حال حاضر پروژه نهضت ملی مسکن با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد و حتی شاهد کلید خوردن این طرح و پیشرفت‌های فیزیکی آن در برخی استانها هستیم هرچند که برخی استانها همچنان با مشکل عدم تامین زمین مواجه هستند و باید در اسرع وقت مشکل آنها مرتفع شود.

,

, ,

سامانه ای برای ثبت روزانه پیشرفت‌ فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها تعبیه شود

, سامانه ای برای ثبت روزانه پیشرفت‌ فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها تعبیه شود, سامانه ای برای ثبت روزانه پیشرفت‌ فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها تعبیه شود,

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از شروط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن سبز بودن فرم"ج" بود، برای اولین بار کاری خوب انجام شد تا افرادی هم که قبلا فرم" ج" آنها قرمز شده، پس از پنج سال بتوانند در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

,

وی با گریز به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر اشاره کرد.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امکان ثبتنام مجردان در طرح نهضت ملی مسکن را از دیگر نقاط قوت این قانون اعلام کرد.

,

حسین زهی خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده حتی در برخی استانها پروژه ها کلنگ زنی شده و پیشرفت فیزیکی خوبی هم داشته اند.

,

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون نهضت ملی مسکن مصمم است، عنوان کرد: همچنین در برخی استانها که مشکل تامین زمین وجود دارد، راه و شهرسازی پیگیر موضوع است.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بحث بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از توان برخی افراد خارج است و باید دستگاه های حمایتی برای پشتیبانی دهک‌های پایین ورود کنند و دولت نیز راهکاری بیابد که بازپرداخت تسهیلات مذکور کاهش یابد.

,

حسین زهی تصریح کرد: دولت  و وزارت راه و شهرسازی مصمم هستند که حتما قانون نهضت ملی مسکن اجرا شود، مجلس هم در این راستا نظارت خواهد کرد و هر دو تا سه هفته یک بار با وزیر راه و شهرسازی و معاونین مربوطه جلساتی برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: باید سامانه ای تعبیه شود تا در استان‌هایی که پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است، پیشرفت‌های فیزیکی به صورت روزانه ثبت شود.

,

حسین زهی تصریح کرد: درصدد هستیم اعضای کمیسیون عمران با جمع بندی اقدامات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، در مراکز استانها حضور یابد و بر چگونگی انجام کارها نظارت کند.

,

وی عنوان کرد: امیدواریم خواسته به حق مردم با ساخت چهار میلیون واحد مسکن به طور متوسط محقق شود زیرا با توجه به افزایش تورم، پرداخت کرایه منزل برای مستاجران سخت است همچنین امیدواریم که زوج های جوان صاحب منزل شوند و دغدغه مسکن نداشته باشند.

,

حسین زهی با بیان اینکه باید شرایط مستاجران را مراعات کنیم، خاطرنشان کرد: قرار است دولت آیین نامه ای تنظیم کند و در قالب آن مصوباتی را ارائه دهد تا نرخ کرایه ها به میزانی که ضرورت دارد افزایش یابد، همچنین باید مصوبات ستاد مقابله با کرونا رعایت شود.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید دید با وجود اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و قانون نهضت ملی مسکن وضعیت بازار مسکن چگونه خواهد شد، البته کمیسیون عمران در این راستا در تلاش است.

,

, ,

کرمانشاه با مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن مواجه است/ شناسایی ۸۴ هزار واجد شرایط اولیه در کرمانشاه  

, کرمانشاه با مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن مواجه است/ شناسایی ۸۴ هزار واجد شرایط اولیه در کرمانشاه  , کرمانشاه با مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن مواجه است/ شناسایی ۸۴ هزار واجد شرایط اولیه در کرمانشاه  ,

عبدالرضا غفوری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در اغلب شهرستان های کرمانشاه اراضی مورد نیاز را برای اجرای طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن تامین کرده ایم هرچند که در بسیاری از شهرها با کمبود زمین مواجه هستیم اما پروژه هایی در سطح استان تعریف شده و به مرحله اجرایی هم رسیده است‌.

,

وی افزود: با توجه به اینکه حجم ثبت‌نام کنندگان در طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن بیش از برنامه اولیه ابلاغی به استان کرمانشاه بود، کار از نظر تامین زمین قدری سخت شده است.

,

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: مجموعا ۱۹۴هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که در مرحله اول بالغ بر ۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه تشخیص داده شدند.

,

غفوری تصریح کرد: شهرستان کرمانشاه با ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کننده اولیه، بیشترین تقاضا را برای ثبت‌نام در طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن به خود اختصاص داد که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی واجد شرایط اولیه هستند.

,

وی افزود: بخشی از زمین مورد نیاز متقاضیان طرح های مسکن تامین و به مراحل اجرایی اعم از آمایش سازی، دریافت پروانه ساختمانی و در مواردی اجرای فنداسیون و اسکلت رسیده اند.

,

غفوری خاطرنشان کرد: اولویت کاری ما در استان کرمانشاه تامین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن است که از روش‌های مختلفی این موضوع پیگیری می شود، البته‌ هفته گذشته در جلسه شورای مسکن نیز این موضوع عنوان و مصوبات خوبی هم از استاندار اخذ شد تا در اسرع وقت زمین مورد نیاز متقاضیان تامین شود.

,

وی با بیان اینکه در چنین پروژه های بزرگی اقشار مختلف برای تخصیص مسکن مدنظر قرار می گیرند، عنوان کرد: در استان کرمانشاه به طور جدی با مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن مواجه هستیم، هرچند که زمین هایی را شناسایی کرده ایم و اقداماتی نیز در دستور کار شورای مسکن قرار گرفته است.

,

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن هرچه سریعتر نسبت به تکمیل مدارک خود با بارگذاری آنها در سایت مربوطه و نیز تحویل فیزیکی مدارک به دفاتر پستی اقدام کنند تا به آمار متقاضیان قطعی پروژه های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن دست یابیم.

,

غفوری تصریح کرد: بانک‌های عامل متفاوتی برای پرداخت تسهیلات مسکن در طرح های مذکور پیش بینی شده البته با توجه به روال گذشته بیشترین همکاری را با بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی داشته ایم.

,

وی افزود: بانک عامل اغلب پروژه هایی که از قبل مشخص شده اند، بانک مسکن است و پروژه های قبلی اکنون در مرحله انعقاد  قرارداد مشارکت برای پرداخت تسهیلات قرار گرفته اند و در بسیاری از پروژه ها نیز تسهیلاتی پرداخت شده است اما در مبحث مربوط به خودمالکین با وجود اینکه برای متقاضیان طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن امکان انتخاب بانکهای عامل وجود دارد، دیگر بانکهای عامل به استثنا بانک مسکن تاکنون قرارداد مشارکتی منعقد نکرده اند و تسهیلاتی هم نپرداخته اند.

,

به گزارش مرصاد، متاسفانه در حال حاضر امکان تامین مسکن برای بسیاری از خانواده ها وجود ندارد برهمین مبنا انتظار می رود دولت با جدیت نسبت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تحقق هدف گذاری های خود در این حوزه اقدام کند‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه