اخبار داغ

در دومین جلسه ی مجازی رئیس فدراسیون با مربیان سراسر کشور مطرح شد:

80 درصد موفقیت کشتی کشور بستگی به تلاش مربیان سازنده دارد

80 درصد موفقیت کشتی کشور بستگی به تلاش مربیان سازنده دارد
دومین جلسه ی مجازی (وبینار) رئیس فدراسیون کشتی با مربیان سراسر کشور، بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان برگزار شد، رئیس و نایب رئیس فدراسیون به صورت مستقیم با مربیان کل کشور به گفت و گو پرداختند و به برخی از سئوالات آن ها پاسخ دادند.

علیرضا دبیر در این ویدیوکنفرانس اینترنتی گفت: از اینکه با زحمت ترین قشر کشتی کشور به صورت مستقیم صحبت می کنم، لذت می برم. چراکه بیشتر چیزهایی که باید بدانم را از شما یاد می گیرم و این را در سفرهایی که به استان ها داشتم به شخصه تجربه کردم چراکه شما در کف کار و در باشگاه ها و استان ها هستید.

وی افزود: طرحی را در فدراسیون تهیه کردیم که ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون پگیر آن است، در این طرح ما استان های کشور را به 12 بخش تقسیم کردیم و مربیان چند استان به صورت متمرکز در یک استان حضور یافته و کلاس های ویژه مربیگری با حضور بنده و حسن یوسفی افشار مشاور عالی در امور فنی برگزار خواهد شد.

دبیر با بیان اینکه مهمترین مشکلات کشتی کشور مربیان کم دانش و روسای هیئت کشتی استان های کم کار هستند تصریح کرد: اگر بتوانیم سطح دانش مربیان را ارتقاء دهیم کشتی کشور رشد خواهد کرد.

وی افزود: منتظر برگزاری کلاس ها از سوی انستیتو نباشید و خودتان به دنبال یاد گرفتن و کسب دانش بروید، من وقتی کشتی گیر بودم فیلم های کشتی را می دیدم و سئوال های خود را از چندین مربی بزرگ می پرسیدم.

دبیر تصریح کرد: قرار بود انستیتو کشتی فیلم های کشتی و شگرد قهرمانان را در فضایی که برای آن نزدیک به یک میلیارد هزینه کرده ایم بارگذاری کند که این امر به درستی محقق نشد و من در این مورد و برخی موارد دیگر انستیتو را کم کار می بینم.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد کلاس های ویژه کشتی گفت: این کلاس ها در چند بخش برگزار می شود، بعنوان مثال ما بخش روانشناسی، علم تمرین، دانش فنی و نحوه یاد دادن و برخی موارد دیگر را داریم که مطالب آن توسط حسن یوسفی افشار که مورد اعتماد بنده است گردآوری شده و در این کلاس ها بیان می شود.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از کارها ریز نمی شود اما در بحث مربیان حتما ورود خواهد کرد، گفت: مسئله مربیان بسیار برای من مهم است چراکه اگر این بخش از کار درست شود، کشتی کشور پیشرفت عظیمی خواهد کرد و در واقع 80 درصد موفقیت کشتی کشور بستگی به تلاش مربیان سازنده دارد.

دبیر با اشاره به اینکه سن آموزش برای کشتی گیران 16 تا 17 سال است گفت: به دنبال وزن کم کردن نباشید، اگر این کار را در رده ی سنی پایه انجام دهید به خانواده کشتی گیران، فدراسیون کشتی و ورزش کشور خیانت کرده اید.

وی ادامه داد: جلوی شاگردان خود را برای حضور در باشگاه های دیگر نگیرید، اگر یک شاگردی به رده ی بالاتر رفت اجازه بدهید که خود را ارتقاء دهد. از سوی دیگر مربیگری در هر رده ی سنی کلاس خود را دارد و به دنبال این نباشید که با کشتی گیر خود به رده های بالاتر بیایید.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: دلیل اینکه مربیانی همچون سید جعفر موسوی و عبداله زارع در کشور مطرح شدند این بود که کشتی گیران قهرمان المپیک و جهان مانند رسول خادم و حمید سوریان را به جامعه ی ورزش تحویل دادند، پس شما هم فرصت سوزی نکنید چراکه کسب مدال در رده ی نونهالان چه سودی دارد، کسی موفق است که شاگردش قهرمان المپیک شود.

وی با اشاره به انتخاب محمد بنا بعنوان مربی قرن گفت: افتخار کشتی این است که مربی قرن ورزش ایران از این رشته است. این حرکت صدا و سیما در معرفی نفرات برتر ورزش قرن قابل تقدیر است و من بسیار خوشحال شدم اما واقعیت این است که نفراتی همچون عبدالله موحد و حمید سوریان در کشتی و علی دایی، هادی ساعی و محمد نصیری، حسین رضازاده در فوتبال، تکواندو و وزنه برداری هم استحقاق این را داشتند که جزء برترین ها باشند.

حمید سوریان نیز در گفت و گو با مربیان کشور گفت: ما مدیون شما هستیم در کنار آقای دبیر مسئولیت دارم که در فدراسیون کشتی در خدمت جامعه ی کشتی کشور باشم اما واقیت این است که ورزش کشتی وام دار شما عزیزان و بزرگان است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: مربیگری در باشگاه کار سختی است، خود من تجربه ی کوتاهی در این مورد داشتم اما از پسش برنیامدم و خدا به شما عزیزان سلامتی و عزت بدهد که با عشق و علاقه تمام کار می کنید.

سوریان با اشاره به صحبت های رئیس فدراسیون کشتی در مورد اخلاق مداری در کشتی گفت: خدا عبداله زارع مربی من را بیامرزد، ایشان به من می گفت وضو بگیر و درب رختکن نمازت را بخوان و در را هم نبند، یکبار که من درب رختکن را بستم به من گفت، بگذار تا سایر کشتی گیران نیز از این کار الگو بگیرند.

دارنده 7 مدال طلای کشتی فرنگی المپیک و جهان ادامه داد: بزرگی در کشتی این است که اخلاق مدار باشید وگرنه اگر 10 مدال طلای المپیک و جهان هم داشته باشید و اخلاق و جوانمردی در رفتار و کار شما نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

سوریان در پایان خاطرنشان کرد: باید اطلاعات  خود را به روز کنید و این کار برای پیشرفت شما و کشتی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به شما خدا قوت می گویم و می دانم که انتقال دادن دانش و اخلاقیات به شاگردان کار سختی است اما دستبوس همه ی شما عزیزان برای انجام این کار هستیم.

لازم به ذکر است بنا بر اعلام شهروز احمد پور مسئول فناوری اطلاعات و انفورماتیک فدراسیون، برای تمامی مربیان در سامانه جامع کشتی کشور بخشی بعنوان درج نظرات قرار گرفته شده تا مربیان بتوانند به صورت مستقیم نظرات خود را به رئیس فدراسیون کشتی انتقال دهند، همچنین فیلم این وبینار در لینک زیر قابل مشاهده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه