اخبار داغ

پایان عرضه غیرشفاف‌ از سوی خودروسازان/‌‌ عرضه خودرو چند برابر می‌شود

پایان عرضه غیرشفاف‌ از سوی خودروسازان/‌‌ عرضه خودرو چند برابر می‌شود
مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای «سامانه تخصیص یکپارچه‌ خودرو‌»، عرضه خودرو از طریق این سامانه چندین برابر عرضه‌های پیشین خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله توکلی لاریجانی با اشاره به اینکه «سامانه تخصیص یکپارچه‌ خودرو‌» از امروز آغاز به کار کرد، اظهار داشت: از روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت ماه امکان ثبت‌نامه در سامانه فراهم خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه‌اندازی «سامانه تخصیص یکپارچه‌ خودرو‌» دیگر هیچ خودروسازی بیرون از این سامانه خودرو عرضه نخواهد کرد و بنابراین همه خودروسازان بخش دولتی و خصوصی باید خودروهای خود را از طریق این سامانه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت عرضه خودرو چند برابر عرضه‌‌های پیشین است، گفت: در چند ماه گذشته تمرکز ‌روی تکمیل خودروهای ناقص و کف پارکینگی بوده است بنابراین با تکمیل این خودروها، ظرفیت عرضه خودرو افزایش یافته است.

توکلی لاریجانی بیان داشت: در حال حاضر خودروهای ناقص و به عبارتی کف پارکینگ خودروسازان ، به 50 هزار دستگاه رسیده است ،‌ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ، تعداد خودروهای کف پارکینگ خودروسازان،‌ حدود 200 هزار دستگاه بود.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از افزایش عرضه خودرو از تکمیل خودروهای کف  و تولیدی که قابلیت عرضه به بازار  را داشته باشد، ایجاد می‌شود افزود: متاسفانه دو اتفاق نامطلوب در صنعت خودروی کشور در سال های گذشته وجود داشت که تلاش شد این مشکلات حل شود، اول اینکه آمار تولید منتشر شده توسط خودروسازان شامل تولیدات ناقصی بود که عملا قابلیت عرضه نداشت و در کف پارکینگ ها می‌ماند‌، مورد دوم اینکه عرضه خودروسازان به صورت کم و قطره چکانی و البته هر خودروساز به صورت جداگانه و غیرشفاف انجام می شد که سبب شکل دهی بازارهای کاذب و یا تداوم فعالیت سوداگران در این بازار می شد.

وی افزود: با توجه به عرضه خودرو از طریق «سامانه تخصیص یکپارچه‌ خودرو‌»، عرضه خودرو به اندازه ظرفیت خودروسازان خواهد بود و به آنها اجازه نخواهیم داد که بیش از ظرفیت نسبت به عرضه خودرو اقدام کنند.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه