اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تولیدکنندگان لوازم یدکی مکلف به درج کد رهگیری بر روی ۵۳ قلم لوازم یدکی شدند

تولیدکنندگان لوازم یدکی مکلف به درج کد رهگیری بر روی ۵۳ قلم لوازم یدکی شدند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام کارخانجات تولید لوازم یدکی طبق تاکید وزارت صمت مکلف هستند برای تولید ۵۳ قلم لوازم یدکی، شناسه و کد رهگیری از سامانه جامع تجارت برای هر محصول دریافت کرده و بر روی کالا ثبت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به تاکیدی که برای افزایش کیفیت خودروها بود، طرح ویژه مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه جلسات و هماهنگی‌های متعددی در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: استان‌های زنجان، خراسان رضوی، مرکزی و تهران به عنوان پیشرو در این زمینه وارد شدند و 53 قلم لوازم یدکی خودرو در این طرح وجود دارند.

,

فغفوری افزود: تمام کارخانجات تولید لوازم یدکی مکلف هستند برای تولید 53 قلم مذکور، شناسه و کد رهگیری از سامانه جامع تجارت برای هر محصول دریافت کرده و بر روی کالا ثبت کنند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هر نوع لوازم یدکی که اخیراً در بازار خریده شده و فاقد شناسه و کد رهگیری باشد به عنوان کالای تقلبی یا قاچاق بوده و به شدت برخورد می‌شود.

,

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید و اجباری که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد، تمام قطعات لوازم یدکی تولیدکنندگان قوی از جمله گروه‌های ایران‌خودرو و سایپا و سایر گروه‌های قوی و تولیدکنندگان باطری و کمک‌فنر مکلف شده‌اند که شناسه و کد رهگیری را از سامانه جامع تجارت دریافت کرده و بر روی محصول خود درج کنند.

,

فغفوری در خصوص نحوه استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو خاطرنشان کرد: خریداران لوازم یدکی می‌توانند با شماره‌گیری کد # 7777*4* و وارد کردن شناسه و کد رهگیری مندرج بر روی کالا، اصاله لوازم یدکی را احراز کرده و با اطمینان خریداری کنند.

,

وی با بیان اینکه با تمام تعمیرکاران خودرو هم مکاتبه شده است، افزود: در صورتی که تعمیرکار خودرو از قطعات فاقد شناسه و کد رهگیری استفاده کند و خودرو به مشکل برخورد حتی اگر ثابت شود که مشکل خودرو ناشی از آن قطعه نبوده است باز هم در صورت شکایت صاحب خودرو، بخشی از خسارت‌ها متوجه تعمیرکار و مکانیک مربوطه خواهد بود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به فروشندگان لوازم یدکی هم تاکید شده که در خصوص قطعات بسته‌بندی صرفاً قطعاتی را می‌توانند خریداری کنند که شناسه و کد رهگیری داشته باشند.

,

وی در خصوص روغن موتور خودرو با بیان اینکه کمبودی نداریم، اظهار داشت: روغن موتور مشمول یارانه نیست و با همان قیمتی که بر روی آن درج شده باید به فروش برسد.

,

فغفوری خاطرنشان کرد: روغن موتور به اندازه کافی در بازار وجود دارد و گزارشی مبنی بر کمبود روغن موتور دریافت نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه