اخبار داغ

وقتی شیر خشک در ثروتمندترین کشور جهان تمام می‌شود!/ والدین آمریکایی در بازارها و فروشگاه‌ها سرگردان شده‌اند

وقتی شیر خشک در ثروتمندترین کشور جهان تمام می‌شود!/ والدین آمریکایی در بازارها و فروشگاه‌ها سرگردان شده‌اند
شیر خشک در آمریکا در حال تمام شدن است، زیرا ۳ شرکت بازار را کنترل می‌کنند و نوزادان آنقدرها سودآور نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ شیر خشک در آمریکا در حال تمام شدن است، زیرا ۳ شرکت بازار را کنترل می کنند و نوزادان آنقدرها سودآور نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
کمبود شیر خشک که از ماه مارس تاکنون در آمریکا وجود دارد، والدین را نگران کرده که از کجا و چه زمانی می توانند محصولات مورد نیاز برای تغذیه کودکان خود را پیدا کنند.
,
به گفته Datasembly که ارائه دهنده داده‌های بی‌درنگ محصول برای خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان است، نرخ خارج از انبار نشان‌دهنده فرمولی است که آن مقدار کالایی که باید در دسترس باشد در انبار موجود نیست.
,
ناظران در سراسر کشور مجبور شده‌اند زمان آزاد خود را به رانندگی بین فروشگاه‌ها در جستجوی فرمولی اختصاص دهند که باعث شده خرده‌فروشان تعداد قوطی‌هایی را که مشتریان می‌توانند بخرند را محدود کنند. دیگران به گروه‌های فیس‌بوک و شبکه‌های پشتیبانی غیر رسمی روی آورده‌اند تا محصولات تغذیه‌ای کودکان خود را به دست آورند.
,
الیسا اشمیر قبلاً درباره مشکلش در یافتن شیر خشک برای پسر ۸ ماهه‌اش به مجله fortune گفته بود: من فروشگاه های آنلاین را جستجو کردم، مادرم در بوستون و مادر شوهرم در فلوریدا به دنبال آن هستند. همه کسانی را که می شناسیم به دنبال شیر خشک برای ما هستند و هیچ کس نمی تواند آن را پیدا کند.
,
بحران شیر خشک نوزاد چگونه در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به وجود آمد؟
, بحران شیر خشک نوزاد چگونه در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به وجود آمد؟,
کارشناسان با تاکید بر اینکه این کمبود می تواند ماه ها ادامه یابد، می گویند: فراخوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعتی، مشکلات زنجیره تامین مداوم، و بازاری که تنها در اختیار چند بازیگر است، شرایطی را به وجود آورده که یکی از کارشناسان کالاهای مصرفی آن را "طوفان کامل" می نامد که بر عرضه فرمول ضروری به میلیون ها نفر تأثیر می گذارد.
,
آیا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مسئول این کمبود است؟
, آیا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مسئول این کمبود است؟,
شرکت صنایع دارویی آمریکایی Abbott تنها موجودی نیست که احتمالاً مقصر است. اسکات فابر، استاد مرکز حقوق دانشگاه جورج تاون و معاون امور دولتی در گروه کاری محیط زیست، یک سازمان غیرانتفاعی با هدف توانمندسازی مصرف‌کنندگان، می‌گوید: سرزنش‌های زیادی وجود دارد.
,
فابر با بیان اینکه FDA را تا حدودی مسئول این کمبود می داند گفت: این سازمان به اندازه کافی سریع به گزارش افشاگر واکنش نشان نداد و باید زودتر بازرسی کارخانه را انجام می داد.
,
وی افزود: وقتی یک راننده مست باعث تصادف اتومبیل می‌شود، راننده مست بیشتر مقصر است، اما متصدی بار که در حین سرو کردن یک نوشیدنی بیش از حد به سمت دیگری توجه می‌کرد نیز مقصر است.
,
هنگام ارسال گزارش برای ثبت در ماه گذشته، رزا دلاورو (D-Conn.) رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان نوشت: من نگران این هستم که FDA بسیار کند به این گزارش واکنش نشان داد. این گزارش در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ به FDA ارسال شد. FDA تا اواخر دسامبر ۲۰۲۱ با افشاگر مصاحبه نکرد. طبق گزارش های خبری، FDA شخصاً کارخانه را تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ بازرسی نکرد و فراخوان شد.
,
این آژانس، بازرسی و مشاهدات خود را تا ۱۸ مارس برای Abbott به پایان نرساند. این شرکت می گوید که از آن زمان برای به روز رسانی پروتکل های آموزشی و همچنین روش های تمیز کردن و نگهداری خود تلاش کرده است. FDA اگر چیزی پیدا نکرده بود، آن کارخانه را تعطیل نمی کرد. بنابراین قطعاً نوعی عدم انطباق وجود دارد.
,
این آژانس در بیانیه‌ای به fortune گفت: FDA تشخیص می‌دهد که بسیاری از مصرف‌کنندگان قادر به دسترسی به شیر خشک نوزادان و غذاهای پزشکی حیاتی که به استفاده از آنها عادت کرده‌اند نیستند و از ناتوانی‌شان در انجام این کار نا امید شده‌اند. این آژانس هر کاری که در توان دارد انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که محصول کافی در مکان و زمانی که آنها به آن نیاز دارند در دسترس است.
,
آینده کمبود شیر خشک
, آینده کمبود شیر خشک,
این هفته، کاخ سفید یک کنفرانس مطبوعاتی برای رسیدگی به کمبود شیر خشک و نحوه برنامه‌ریزی برای تامین هرچه سریع‌تر آن بدون به خطر انداختن ایمنی برگزار کرد.
,
یک مقام ارشد دولت گفت: باید از طریق ترغیب دولت‌ها قفسه های شیر خشک را پر کنیم؛ و همچنین کمیسیون فدرال تجارت (FTC) و دادستان های کل ایالت بر افزایش قیمت ها توسط فروشندگان شخص ثالث نظارت کنند.
,
این مقام با تاکید بر واردات خارجی شیر خشک ادامه داد: دولت آمریکا معمولاً ۹۸ درصد از شیرخشک‌های مصرفی خود را تولید می‌کند و شرکای تجاری در مکزیک، شیلی، ایرلند و هلند منابع اصلی واردات هستند.
,
با این حال، هنوز هیچ جدول زمانی برای زمان ورود این فرمول های وارداتی به آمریکا و توزیع آن وجود ندارد.
,
رابرت کالیف، کمیسر FDA در توییتی نوشت که آژانس هفته آینده برنامه خود را اعلام خواهد کرد.
,
این مقام زمانی در مورد اینکه این کمبود چقدر ادامه خواهد داشت، گفت که تخمینی برای از سرگیری فعالیت تاسیسات Abbott وجود ندارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه