اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت شهر بندرپل:

آینده‌ای درخشان با همراهی ملت با دولت فراهم می‌شود/ مردم نجیب ایران، دولت را در اجرای طرح بزرگ جراحی اقتصادی کمک می‌کنند

آینده‌ای درخشان با همراهی ملت با دولت فراهم می‌شود/ مردم نجیب ایران، دولت را در اجرای طرح بزرگ جراحی اقتصادی کمک می‌کنند
عالم اهل سنت جنوب کشور گفت: طرح تحول و اصلاح نظام اقتصادی کشور جزء برنامه اصلی و محوری دولت سیزدهم است و موفقیت این طرح در گرو همراهی و پشتیبانی آحاد مردم از برنامه‌های دولت در این زمینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: دولت تمامی تلاش خود را برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور  و مبارزه با فساد و رانت انجام می‌دهد و مردم نیز با همراهی برای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که منافع اجرای آن مستقیما به شهروندان بازمی‌گردد، پیشبرد برنامه ای اقتصادی را شتاب می بخشند.
وی ادامه داد: کمک به برنامه‌های دولت به خصوص در جراحی اقتصادی که هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته است، اهمیت زیادی دارد و همه باید ماموریت خود را برای ارتقاء وضعیت اقتصادی کشور به بهترین نحو انجام دهند.
امام جمعه بندرپل وجود تورم و گرانی را ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان دانست و همراهی مردم با دولت را راهکار برون رفت و عبور موفق از این شرایط عنوان کرد.
امام جمعه اهل سنت شهر بندرپل تاکید کرد: الحمدلله در این دولت در همین دوره کوتاه اتفاقات خوبی در کشور افتاده اما کافی نیست و لازم است تا ساختار نظام اقتصادی و بانکی اصلاح و فضای کسب و کار بهبود یابد، دولت سیزدهم به دنبال اصلاح اقتصادی است و گام هایی در این مسیر برداشته و تلاش دارد تا یک اقتصاد سالم عدالت محور را در کشور نهادینه کند و هدف آن نیز فقر زدایی است.
بازماندگان بیان کرد: رهبری بر همراهی با دولت برای اجرای برنامه‌هایش تاکید دارند که این نقطه قوت و مثبت است ضمن اینکه رئیس جمهور  نیز انسانی شناخته شده و وارسته  است و اکنون باید کمک کنیم تصمیم‌های او به بار بنشیند، از این جهت خیالمان راحت است که او وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست و برای خوشایندی  دشمنان اسلام و انقلاب تصمیم نمی‌گیرد و حب جا و مقام ندارد بلکه هدف او اصلاح ساختار اقتصادی کشور است.
وی عنوان کرد: در عین حال بنده پیشنهادی  به رئیس جمهور محترم دارم که اشتغال و تولید دانش بنیان مورد تاکید رهبری را فراموش نکنند و موضوع مهم تولید و اشتغال نباید به حاشیه برود و معتقدم پولی که صرف بسیاری از امور می شود باید به سمت  تولید و اشتغال وارد شود.
وی یادآور شد: زمانی نه چندان دور روستاهای ما خودکفا بودند و تمام محصولات  مورد نیاز جامعه را  روستاییان  تامین می کردند و حتی شهر را نیز تغذیه می کردند اما این روند اکنون برعکس شده و روستاییان ما کاملا وابسته هستند بنابراین این شرایط باید تغییر کند و روستاها با حمایت دولت دوباره به بحث تولید و اشتغال و خود کفایی بازگردند و باید  از مهاجرت روستاییان  با به وجود آوردن زمینه اشتغال به شهرهای صنعتی و بزرگ جلوگیری کرد.
امام جمعه اهل سنت شهر بندرپل همچنین با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی اظهار داشت: یکی از صنایعی که به سرعت مشکل اقتصاد را حل می کند، ایجاد صنایع کوچک در شهرهای نوپا و روستاها  است و در صورتی که این صنایع  راه اندازی شود،مطمئنا بیش از میلیون ها نفر مشغول به کار می شوند.
بازماندگان تاکید کرد: به جای اینکه مایحتاج کشور را از خارج از کشور وارد کنیم، باید آن را در داخل کشور تولید کنیم این کار و ایجاد اشتغال با همت مردم و دولت شدنی است زیرا که صنایع کوچک  که نیاز به سرمایه گذاری زیاد  ندارد و دولت می تواند از طریق ایجاد تعاونی ها و احیای دو باره جهاد سازندگی مردم را به  صنعتی پاک، درآمدزا و مورد نیاز کشور برساند.
بازماندگان با تبیین تقویت بخش تولید و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از مردم و مسئولان خواست تا برای تحقق شعار سال که راه برون‌رفت از مشکلات را هموارتر می کند، مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی همچنین به مردم و مسئولان متذکر شد: همواره با اتحاد و با بینش و بصیرت انقلابی برای تحقق اوامر مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف حرکت کنند؛ چرا که اقتدار در گرو وحدت است.
بازماندگان با بیان اینکه کشور عزیز ما ایران بر روی گنج خدا دادی قرار گرفته است، گفت : بعنوان مثال ما در استان هرمزگان از نعمت دریا و مزایای آن برخوردار هستیم، با یک حساب سرانگشتی می توانیم میلیون ها شغل سالم را از همین دریا استخراج کنیم و غول بیکاری را برای همیشه در تابوت گذاشته و آن را دفن کنیم؛ فقــط همت و اراده دو طرفه مردم و ملت می طلبد که ایران اسلامی و استان هرمزگان از نظر اقتصادی در آینده نزدیک طعم تحول را بچشد .
وی با اشاره به تلاش دولت برای توزیع عادلانه یارانه ها گفت: باید خواص و تک تک دلسوزان مراقب باشیم تا خدای نکرده مردم عزیزمان و مخصوصاً نسل جوان فریب دشمنان و فضای مجازی را نخورند و مسئولان نیز باید  در میان و در دسترس  مردم باشند و برای مردم شرایط و وضعیت کشور و کارهایی که انجام شده و در حال انجام است را توضیح دهند، تا امیدها تضعیف نشود و مردم به آینده امیدوار باشند چرا که آینده ای درخشان با همراهی مردم و ملت  دور از انتظار نیست .
عالم اهل سنت جنوب کشورخاطر نشان کرد:  با کارهایی که مسئولان انجام می‌دهند با اطمینان عرض می کنم  خیلی زود ان شاء الله نتیجه می‌دهد، اگر چه ابتدای کار به نظر ایرادات و اشکالاتی وجود دارد، اما یکی از پرستاران درمان این اقتصاد، خود مردم هستند و قطعا طعم بهبودی معیشت و زندگی مردم بعد از این عمل سخت جراحی اقتصادی حلاوت بخش و شیرین خواهد بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه