اخبار داغ

وزیر بهداشت در توصیه به هموطنان مطرح کرد؛

واکسن پاستوکووک با اثربخشی ۹۶ درصدی برای واکسینه کودکان و دوز یادآور

واکسن پاستوکووک با اثربخشی ۹۶ درصدی برای واکسینه کودکان و دوز یادآور
وزیر بهداشت گفت: بر اساس مطالعات، اثربخشی حدود ۹۶ درصدی واکسن پاستوکووک یا سوبرانا ثابت شده که یکی از ویژگی های آن، استفاده برای کودکان و نیز نوبت یادآور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح و راه اندازی بایورآکتورهای کشت سلول های جانوری در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: خوشحالیم که امروز با افتتاح بایورآکتورهای جدید می توانیم در ماه بین ۴ تا ۵ میلیون دُز واکسن پاستوکووک در ایران تولید کنیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: یکی از ویژگی های مهم این بایورآکتور این است که محدود به واکسن کرونا نیست و می تواند برای ساخت سایر واکسن ها هم مورد استفاده قرار گیرد و این حاصل فعالیتی مشترک بین وزارت بهداشت و دانشمندان ایرانی و کوبایی است. 
,
 
,
وزیر بهداشت یادآور شد: تلاش های دانشمندان انستیتو پاستور به ثمر رسید و امروز این واکسن نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر قابل استفاده است.
,
 
,
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که امروز در انستیتو پاستور، بایورآکتورهای پیشرفته در تولید واکسن که حاصل همکاری های مشترک بین ایران و کوبا بود، با حضور مقامات جمهوری کوبا، افتتاح شد و این اقدامات در مسیر مهار بیماری کرونا، دستاورد ارزشمندی به شمار می رود.
,
 
,
ریکاردو کابریساس، معاون نخست وزیر کوبا در حاشیه این مراسم گفت: مفتخرم که در ایران حضور دارم و افتتاح بایورآکتورهای جدید در انستیتو پاستور ایران، نشان از همکاری مشترک بین این موسسه و نیز انستیتو فینلای کوبا دارد و این کار مشترک، برای مردم دو کشور مفید بوده و هست. 
,
 
,
وی ادامه داد: همکاری های مشترک بین ایران و کوبا از سالها پیش شروع شد و در حال حاضر، نتیجه آن همکاری ها را به خوبی می بینیم. 
,
 
,
پروفسور ویسنته، رییس انستیتو فینلای کوبا هم گفت: امروز حاصل تلاش های مشترک با انستیتو پاستور ایران را می بینیم. واکسن هایی داریم که با ایران 5 سال است بر روی آن کار می کنیم و برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای ساخت واکسن کووید19، همکاری نزدیکی داشتیم و از انستیتو پاستور ایران تشکر می کنیم. برای ما این لحظه تاریخی است چراکه همکاری های مشترک به ثمر رسیده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه