اخبار داغ

تا نیمه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ رقم خورد؛

رشد ۱۱۸ درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان/ رونق تردد در مسیر بندر شهید باهنر به شارجه

رشد ۱۱۸ درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان/ رونق تردد در مسیر بندر شهید باهنر به شارجه
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق گفت: ۵۷۰ هزار مسافر و گردشگر از ابتدای امسال تا نیمه اردیبهشت‌ماه جاری در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان جابجا شده‌اند که در هم‌سنجی با سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز در تشریح آمار جابه‌جایی مسافران در بازه زمانی فروردین تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری اظهار کرد: بیشترین آمار ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز بوده که آمارها رشد ۹۹ درصدی رانسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی بابیان اینکه بندر شهید حقانی در مقایسه با سایر بنادر مسافری کشور از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است گفت: این بندر با توجه به موقعیت مکانی و استفاده از زیر ساخت‌های مجهز و بهره‌مندی از ترمینال مسافری و ۱۲ پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای تندرو، بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور محسوب می‌شود که از این نظر در صدر بنادر مسافری و گردشگری ایران   قرار دارد.

,

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق ادامه داد: در جزیره رنگین کمانی هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود در قلب خلیج فارس با جابه‌جایی ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در فروردین ماه سال جاری، نسبت به سال قبل ۱۶۴ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

,

محمدحسینی تختی در بخش دیگری ازسخنان خود به  رونق تردد در مسیر خارجی  بندر شهید باهنر به شارجه اشاره کرد  و افزود: طول مدت سفر دریایی از بندر شهید باهنر به شارجه شش ساعت در شرایط مطلوب آب و هوایی است و بر اساس پیش بینی صورت گرفته انجام این سفر دریایی ۲ بار در هفته و با یک فروند شناور مسافری تندرو به ظرفیت۲۰۰ نفر انجام می‌شود.

,

وی در پایان با اشاره به ضروروت توجه به سلامت مسافران و گردشگران در شرایط متاثر از ویروس کرونا خاطرنشان کرد: از سال جاری با بهبود شرایط شاهد افزایش ترددهای مسافری هستیم اما این شرایط به منزله رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و مراقبتی نیست و همچنان لازمه انجام این سفرها طبق روال گذشته دستورات ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه