اخبار داغ

با توجه به اجرای طرح حمایتی دولت:

کشور نیازمند تنویر افکار عمومی است/ شبکه تبلیغی به دولت کمک کند

کشور نیازمند تنویر افکار عمومی است/ شبکه تبلیغی به دولت کمک کند
یک کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با تاکید بر اینکه درحال حاضر کشور به تنویر افکار عمومی نیاز دارد و خط مقدم تنویر افکار عمومی، جامعه روحانیت هستند ، گفت: با اهتمام به منویات مقام معظم رهبری، جامعه تبلیغ باید در چنین شرایطی به کمک دولت بشتابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حمید غلامپور کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با تاکید بر اینکه راهکار حل مشکلات اقتصادی جامعه، اصلاح فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: در جامعه دو فرهنگ اعم از فرهنگ مصرف و خرید وجود دارد که در صورت اصلاح آن دو، می توانیم بر مشکلات فائق آییم.
وی افزود: قریب به ۳۰ درصد میلیون ها تن گندم تولید شده در کشور دور ریز می شود. به غیر از گندم، برنج، غذا و …. هم هست که روزانه اسراف می شود. ایران قریب به 80 میلیون جمعیت دارد و اتحادیه اروپا بیش از 400 میلیون جمعیت دارد اما گاز مصرفی مردم ایران دو برابر اتحادیه اروپا است. ایران یک کشور فوق‌العاده مصرف کننده هستیم که رتبه‌های بالای مصرف انرژی در دنیا است.
کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: طبق نموداربانک مرکزی، کشور ایران بزرگترین پرداخت کننده یارانه انرژی است، این کار دولت نیز جوابگو نیست. مسئله مهمتر از اصلاح الگوی مصرف، اصلاح الگوی خرید است. ما در حوزه خرید مشکل داریم، به اذعان اقتصاددانان تورم یعنی افزایش تقاضا و کاهش عرضه. نتیجه هجوم مردم به بازار، کمبود مرغ و سایر کالای اساسی است. اغلب مردم علیرغم داشتن برخی کالاهای اساسی مثل مرغ، بازم به خرید آن اقدام و به نوعی احتکار می کنند. ما تابع قوانین فقه اسلامی هستیم و بر اساس منابع فقه اسلامی، احتکار حرام است.
حجت الاسلام غلامپور با بیان اینکه تقاضای زیاد مردم به خرید کالا و اقدام به احتکار سبب تورم افسارگسیخته و التهاب مضاعف بازار خواهد شد، گفت: مسبب اصلی گرانی خودرو این است که امروزه ماشین در فرهنگ عمومی کالای مصرفی محاسبه نمیشود بلکه یک کلای تجاری است لذا این تنویر افکار عمومی از وظایف شبکه تبلیغ و هر منصف فعال اجتماعی است. 6 هزار خودرو برای فروش گذاشته شده و قریب به 6 میلیون نفر برای خرید خودرو اقدام به ثبت نام می کنند. خودرو بی کیفیت پراید که تمام قسط عرضه میشد و استقبالی صورت نمی گرفت لذا باید پذیرفت این ما هستیم به عنوان مردم که عامل اصلی التهاب بازار هست.
وی ابراز داشت: تمامی افراد در مناصب مختلف شغلی نسبت به وضعیت کنونی جامعه مسئول هستند و در صورت کم کاری باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. جامعه تبلیغ باید در چنین شرایطی به دولت کمک کند حضرت آقا فرمودند دولت کار بزرگی را انجام می دهد و همه موظف به همکاری هستند. مقام معظم رهبری، وظیفه سنگینی تحت عنوان جهاد تبیین بر عهده همگان گذاشتند لذا این وظیفه در شرایط حساس کنونی که به نوعی جراحی اقتصادی برای قطع سودجویان غیر منصف پدید آمده را باید به نحو احسن انجام دهیم.
کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان بیان داشت: درحال حاضر کشور به تنویر افکار عمومی نیاز دارد و خط مقدم تنویر افکار عمومی، جامعه روحانیت و تممی دلسوزان انقلابی فعال اجتماعی هستند که حضرت آقا از آنها توقع دارند که این کار بزرگ را به سرانجام مقصد برسانند. امید است در سایه الطاف کریمانه حضرت باری تعالی و تحت توجهات خاصه حضرت ولی عصر(عج) منصور باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه