اخبار داغ

معاون وزیر نفت:

هیچ موافقت اصولی با پتروشیمی میانکاله نشده است

هیچ موافقت اصولی با پتروشیمی میانکاله نشده است
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۱۲.۵ میلیارد دلار آن در سامانه نیما عرضه شده و سایر آن هم در این صنعت و سایر صنایع مصرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه باید هولدینگ ها و مجموعه‌های پژوهشی در راستای بومی سازی تجهیزات و فناوری‌های پتروشیمی گام بردارند، افزود: تعهد داده شده تا پایان دولت سیزدهم همه کاتالیست این صنعت بومی سازی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بناست صفر تا صد طرح اسلام آباد غرب، از سخت افزار تا نرم افزار به صورت ایرانی طراحی شود و ۵ دانش فنی را برای اولین بار در آنجا به نمایش بگذاریم.

,

شاهمیرزایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۱۲.۵ میلیارد دلار آن در سامانه نیما عرضه شده و سایر آن هم در این صنعت و سایر صنایع مصرف شد.

,

معاون وزیر نفت افزود: بنابر آمار بیش از ۱ میلیون نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

,

وی افزود: یکی از موضوعات و چالش‌های اصلی صنعت پتروشیمی شکاف میان ظرفیت تولید و تولید واقعی است در سال گذشته ظرفیت تولید به ۹۰ میلیون تومان رسید در حالی که تولید واقعی ۶۵ میلیون تن بود.

,

شاه میرزایی با بیان اینکه ۷۲ درصد مجتمع‌های ما گازی هستند و بنا داریم این مواد را تغییر دهیم گفت: تا پایان سال ۶ طرح به بهره برداری می‌رسد.

,

وی در رابطه با پتروشیمی میانکاله گفت: از نگاه شرکت صنایع پتروشیمی هیچ موافقت اصولی با این پتروشیمی نشده در دی ماه ۱۴۰۰ پیش مجوز نهایی شد و از آن تاریخ مجوز نهایی منوط به سایر مجوزها از جمله مجوز محیط زیستی شد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه