اخبار داغ

کسی که چیزی یاد نگیرد، دیوانه است

وویوویچ: در تیم ملی پدر من هستم و حرف آخر را می زنم/ سبک هندبال ایران به هیچ تیمی شبیه نیست

وویوویچ: در تیم ملی پدر من هستم و حرف آخر را می زنم/ سبک هندبال ایران به هیچ تیمی شبیه نیست
سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: در تیم ملی پدر من هستم و حرف آخر را می زنم.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری وسلین وویوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی هندبال کشورمان از ساعت ۱۱ امروز، دوشنبه - ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور اصحاب رسانه در محل فدراسیون هندبال صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال نیز در این نشست اظهار داشت: مشخص است چه‌قدر خبرنگاران به هندبال ایران علاقه‌مند هستند. از حضور در ایران خوش‌حالم، با وجود حرفه‌ای‌گری مربی‌گری‌ام اما با دید حرفه‌ای به ایران نیامدم و می‌خواهم احساس بگیرم. همیشه فردی هستم که اگر احساس خوبی کسب کنم، این محبت را انتقال می‌دهم.

,

وویوویچ پیرامون انتظار فدراسیون از خودش بیان داشت: زمان خیلی کمی در ایران بوده‌ام که بخواهم واقعیت هندبال ایران را بگویم. فینال لیگ و پلی‌آف را دیده‌ام و امکانات اصفهان و تهران را دیده‌ام. ایران از نطر هندبالی امکانات خوبی دارد و رئیس فدراسیون هم فردی هندبالی بوده که مزیت هندبال شماست. وی قدمی فراتر هم برداشته و از من دعوت به همکاری کرده.

,

وی در ادامه عنوان داشت: متاسفانه بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد و اطلاعات دقیقی هم از بازی‌های هم‌بستگی اسلامی در دست نیست، شاید در آن صورت می‌توانستم نظر دقیق‌تری بدهم اما از گروه اول اردویی رضایت کامل داشته‌ام و اردوی دوم را هم در حال حاضر داریم که می‌توانم پس از آن نظر قطعی‌تری درباره هندبال ایران بدهم.

,

سرمربی تیم ملی هندبال همچنین گفت: تنها قولی که داده‌ام، تمام توانم با با جدیت بگذارم بوده. رزومه‌ام می‌گوید می‌توانم کارهای مهم و مثبتی صورت بدهم. می‌خواستیم برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی و هم‌بستگی بجنگیم اما الان هدف اصلی ما قهرمانی جهان است و می‌خواهم برنامه مطمئنی طراحی کنم تا نمایش خوبی در آن‌جا داشته باشیم و پیشرفت احساس شود.

,

وویوویچ درباره لژیونرهای ایرانی تصریح داشت: زمانی که اسلوونی بودم، ۱۸ بازیکن لژیونر در تیم ملی بودند که این شرایط برای اسپانیا و آلمان هم بوده. ایران به‌نسبت لژیونرهای زیادی ندارد و حدود ۱۵ بازیکن شاغل در خارج داریم که به ریز رصد می‌شوند و در تماس هستیم. همه انگیزه دارند و بازیکنی که این روحیه را دارد، من درب‌های تیم ملی را برایش باز می‌گذارم.

,

او در همین رابطه گفت: کاری به معیار سرمربی‌های قبلی تیم ملی ندارم و همه بازیکنان برایم یکسان هستند. تقسیم‌بندی لژیونر، داخلی، جوان یا باتجربه را ندارم و بازیکن خوب یا بد تنها معیار من است. اگر من ارزیابی از کسی به‌عنوان بازیکن خوب داشته باشم، از او حتماً دعوت می‌کنم.

,

سرمربی تیم ملی هندبال در مورد انگیزه‌اش از پذیرش پیشنهاد فدراسیون تاکید داشت: همه‌چیز را برده‌ام اما این‌که تاکنون با ایران به چیزی نرسیده‌ام، بزرگ‌ترین انگیزه‌ام بوده. بین انتخاب تیم ملی با شانس بالای افتخار و تیمی با شانس کم‌تر و افتخار کم‌تر، دومی را انتخاب می‌کنم چرا که اگر در ایران نتیجه بگیریم، کارمان خیلی بیش‌تر دیده خواهد شد.

,

وی بااشاره به تفاوت سبک هندبال ایران اذعان داشت: سبک هندبال شما به هیچ تیمی شبیه نیست. هندبال ایران بازیکنان مستعدی دارد اما روی آمادگی جسمانی، سرعت و تاکتیک حملات باید کار بشود. این نیست که از آسمان بیایم که همه‌چیز را با حضورم تغییر بدهم. از کمک‌‌مربی‌هایم می‌توانم باز هم یاد بگیرم و کسی که چیزی یاد نگیرد، دیوانه است. این اطلاعات تنگاتنگ باعث پیشرفت هندبال ایران خواهد شد. وقتی به دستیارانم ارزش بدهم، آن‌ها هم به من ارزش می‌دهند.

,

وویوویچ در مورد علت قرارداد کوتاهش با فدراسیون ایران ابراز داشت: برای اهداف متعالی نیاز به برنامه ۴ تا ۶ ساله داریم. رئیس فدراسیون به تمدید با من علاقه دارد اما باهوش است تا طی ۱۰ ماه از عملکردم سنجش داشته باشد. مطمئنم می‌توانیم کارهای مثبتی پدید بیاوریم و قطعاً او با من برای برنامه‌های جدید صحبت خواهد کرد.

,

او در خصوص خواسته‌هایش از فدراسیون هندبال گفت: کلیدی‌ترین مسئله، رابطه خوب بین سرمربی و رئیس است که برقرار شده. شرایط می‌تواند بهتر شود اما به مشکلات اقتصادی ایران آگاهم و کمیته ملی المپیک باید از فدراسیون حمایت بیش‌تری بکند. هدف ما، هدف بزرگی است و هیچ فدراسیونی در آسیا این همه افتخار نداشته. هندبال لیاقت این را دارد که حمایت شود.

,

این مربی مونته‌نگرویی در ادامه اشاره داشت: هنوز تیم‌ها و گروه‌های جام‌جهانی کامل مشخص نشده، پس از آن قطعا با یک یا دو کشور اروپایی بازی تدارکاتی خواهیم داشت.

,

وی پیرامون سطح پائین اعتمادبه‌نفس بازیکنان تیم ملی خاطرنشان ساخت: من چون اعتمادبه‌نفس بالایی دارم، می‌توانم این موضوع را به بازیکنانم انتقال بدهم.

,

سرمربی تیم ملی هندبال عنوان داشت: اطلاعی از اتفاقات گذشته تیم ملی ندارم اما تیم ملی یک خانواده است و قطعا در خانواده پدر، من هستم و وظیفه‌ام انصاف با اعضاست ولی اعضا باید بدانند حرف آخر را پدر خانواده می‌زند، این شیوه من است.

,

او درباره وضعیت قامتی هندبالیست‌های ایرانی بیان داشت: یک دوره مربی‌گری در مونته‌نگرو می‌گذارم پیرامون رویکردهای نوین. هندبال از زمانی به سمت فیزیکی‌تر شدن رفت ولی کشورهایی مثل پرتغال و هلند هستند که بازیکنان بلندقدی ندارند. شاید نتوانیم برتری جسمی داشته باشیم اما تکنیک بالا و بازیکنان باهوشی داریم که اصلا نگران نیستیم. ایرانی‌ها یه حد کافی توان دارند و ساختار دفاعی با ۳ بازیکن قوی‌جثه، با سرعت بقیه مستحکم می‌شود.

,

وویوویچ در همین رابطه تاکید داشت: شاید با این وضعیت من بتوانم ۱۰ ماه گله و شکایت کنم اما واقع‌گرا هستم و بیش‌ترین کارم را برای هندبال ایران می‌گذارم. از بازیکنانم می‌خواهم آن‌تایم باشند و هیچ تاخیری پذیرفته نیست. قبل از حضور در ایران دید متفاوتی داشتم و الان همه می‌پرسند چه اتفاقاتی برایت در ایران می‌افتد. دفعه اول که به کشورم برگشتم، مستقیم به خانه رفتم و دیدم کسی غذا را آماده نکرده؛ پس برمی‌گردم ایران چون با من رفتار بهتری دارند! قیمه را خیلی دوست دارم البته بدون برنج. میوه‌های داخل ایران را هم دوست دارم، البته اگر ترافیک نداشت، خیلی کشور ایده‌آلی می‌شد.

,

وی درباره میزان دستمزدش در ایران گفت: میزان حقوقم در فدراسیون ایران شاید با اروپا متفاوت باشد اما قطعاً بیش‌تر از مربیان ایرانی دریافتی دارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه