اخبار داغ

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

دفاع تمام‌قد اتاق بازرگانی گلستان از طرح اقتصادی دولت/ رئیسی به دنبال سلامت اقتصاد کشور است

دفاع تمام‌قد اتاق بازرگانی گلستان از طرح اقتصادی دولت/ رئیسی به دنبال سلامت اقتصاد کشور است
رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان گفت: دولت رئیسی جسارت داشت و آبرویش را گرو گذاشت و باید از این طرح حمایت کنیم بررسی‌های ما در اتاق بازرگانی نشان می‌داد دو میلیون تن آرد حیف می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛  علی‌محمد چوپانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در گذشته کشاورزان ما به دولت یارانه می دادند و اخیرا هرچه قیمت جهانی است در دلار نیمایی ضرب می شود  و قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشخص می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان ادامه داد: سرانه مصرف  خانوار روغن ۱.۵ کیلو، آرد ۸.۵ کیلو و مرغ دو کیلوگرم است و سال گذشته دولت ارز برای کالاهای اساسی اختصاص می داد.

,

چوپانی بیان کرد: ۳۲۰ هزار تومان مابه تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومان و ارز آزاد است و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از این پول را یارانه می دهد و چیزی دولت اینجا ایدش نمی شود و دنبال برنامه ریزی برای سلامت اقتصاد  است.
وی گفت: قیمت روغن نیز تنی دو هزار یورو است و سالانه ۱.۵ ملیارد یورو قاچاق روغن را شاهد هستیم و با اجرای این طرح قاچاق دیگر مقرون به صرفه نخواهد شد و این عدد صرفه جویی می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در بحث توزیع آرد یارانه ای  حیف و میل اتفاق می افتاد و با آزادسازی ارز  جلوی این حیف و میل گرفته شده است.
چوپانی تاکید کرد: دولت رئیسی جسارت داشت و آبرویش را گرو گذاشت و باید از این طرح حمایت کنیم بررسی های ما در اتاق بازرگانی نشان می داد دو میلیون تن آرد حیف می شد و اگر ۳۰ درصد صرفه جویی شود بین چهار تا پنج میلیارد یورو صرفه جویی برای دولت رقم می خورد.
وی افزود: ۲۲  میلیون تن سالانه آراد و گندم وارد کشور می کنیم و اگر این صرفه حویی را لحاظ کنیم چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد یورو می شود که می توانیم صنعت خود را بازسازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی ما دچار اضمحلال سود بودند پیش بینی ما این است که این طرح به خیر می انجامد.

,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه